Inlägg från: Anonym (....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (....)

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Vanilj L skrev 2010-07-24 15:26:38 följande:
    Men hur vet du att äldsta tjejorna är nöjda dom kanske har öppnat sig för farmor och talat om för henne hur dom känner. Därav att farmorn och mamman har pratat med pappan, hmm en tanke bara.
    Skulle så vara fallet skulle nog exet och farmodern vara noga att säga det till pappan...skulle jag tro iaf.
  • Anonym (....)
    Vanilj L skrev 2010-07-24 21:43:31 följande:
    Ja de är ju det dom har gjort därav TS tråd.
    Vart står det menar du? Att tjejerna är missnöjda och talat om det för mamman och farmor?? Det är INTE det tråden handlar om så vitt jag vet..
  • Anonym (....)
    Vanilj L skrev 2010-07-24 22:00:28 följande:
    Ne men du får väl tänka lite. Om inte du har läst HELA tråden är det svårt att förklara. Och varför börja lägga sig i en tråd när man inte vet någonting.
    Jag har läst HELA tråden. Fortfarande handlar inte tråden om att tjejerna är missnöjda. Tjejerna är väldigt nöjda med sina kläder....dock inte deras mamma och farmor. Har DU läst hela tråden eller?
    Så åter igen, hade tjejerna sagt nåt till deras mamma eller farmor, så är jag rätt säker på att mamman eller farmodern hade sagt till pappan att barnen var missnöjda.
  • Anonym (....)
    Moi Je Joue skrev 2010-07-24 22:04:07 följande:
    jag har läst hela tråden, varenda inlägg och det finns ingenting som tyder på att bonusbarnen far illa på nåt sätt. det är du och andra som med flit valt att läsa mellan raderna istället för vad som står.
    Exakt!!!
  • Anonym (....)
    Vanilj L skrev 2010-07-24 22:29:33 följande:
    Ja jag kan läsa mellan raderna och det är en mycket bra kunskap som flera här på fl borde kunna. men samtidigt som du läser måste du ju kunna tänka. Eftersom farmorn har pratat med pappan så får vi ju inte utesluta att någon av tjejerna har uttryckt sina känslor.
    Alternativt så kan man lita på vad TS hela tiden har skrivit....att barnen är nöjda!
    Vem 17 bryr sig om märkeskläder när man är 5 och 7 år???? Man bryr sig om Hello Kitty och prinsessor mm mm.
    Plus, om du nu läst hela tråden, så vet du också att deras pappa kommer köpa sådana kläder till dessa barn så fort dom ber om det...
  • Anonym (....)
    Vanilj L skrev 2010-07-24 22:59:15 följande:
    Och om du också har läst hela tråden så borde du inse att det handlar inte enbart om kläder. HUR vet du att barnen är nöjda? 5,7 och 3 år gamla är barnen. Ts tråd handlar inte bara om kläder hon skriver ganska mycket annat som får en att fundera.
    Jag utgår från TS ord. Hittar inte på en massa egna som många andra gjort i tråden.
    Vad får dig att tro att barnen är missnöjda med sitt liv/sin situation?
    Vad får dig att fundera? Att TS inte lägger styvbarnen för natten? Att TS inte skjussar till dagis? Tror du inte helt allvarligt att barnen helst vill umgås med sin PAPPA i första hand när dom är där?
  • Anonym (....)
    Vanilj L skrev 2010-07-24 23:47:03 följande:
    jag tror ingenting jag lägger i hop ett plus ett.
    Precis. Lägger ihop dina egna tankar och funderingar, inte vad som står i klartext
  • Anonym (....)
    Vanilj L skrev 2010-07-25 19:06:24 följande:
    Det stod i klartext att farmorn har pratat med pappan att han gör skillnader på barnen. Då kan det ju faktiskt vara så att tex 7 åringen har anförtrott sig till farmorn. Det är ju egentligen ingen som vet mer än biomamman och farmorn.
    Nä, där läser DU mellan raderna igen. Det står i klartext att farmorn tycker att tjejerna har fula kläder.
    Pappan gör ingen skillnad på barnen. Han handlar på HM till både de stora tjejerna och till lilltjejen.

Det står även att farmorn vid flertal tillfällen försökt få pappan och exet på familjerådgivning...(vad 17 dom nu skulle dit att göra efter minst 4 år isär????) Så, nu ska JAG läsa lite mellan raderna och göra ett antagande...Jag förutsätter att farmorn genom detta agerande inte gillar TS och gör allt för att förstöra mellan dom. Genom att t.ex. klanka ner på vad TS köper för kläder till sitt barn.
  • Anonym (....)
    bonnieloveskim skrev 2010-07-26 10:25:49 följande:
    Sen skrev jag att delaktighet behövs och föreslog att du tex kunde natta barnen 1-2 ggr i veckan. Men uppenbarligen läste du bara hälften av det med.

Att vägra ta emot kritik visar dessutom hur egocentrisk du är, många blir glada för kritik, så man kan ha en chans att ändra sig och att alltid bli en bättre människa, vara en bättre förebild och även en positiviare och gladare person.
    Delaktighet kanske behövs om alla parter vill det. Barnen kanske vill bli nattade av sin pappa, och inte av pappas nya sambo. Det är ju inte så konstigt.

Bara för att man hör och tar emot kritik, betyder ju inte det att man behöver ändra på sig eller ett visst beteende för det. Din kritik kanske är bra i dina ögon, men är sämre hos nån annan person som tycker på ett tredje sätt. Alla är vi olika som människor och alla har vi olika familjesituationer. Den här familjen är lycklig i den situation dom sitter i. Dom behöver inte ändra på nåt för att nån annan tycker dom borde göra på annat sätt.
  • Anonym (....)
    bonnieloveskim skrev 2010-07-26 14:15:45 följande:
    För farmor kanske familjerådgivning och samarbetssamtal på familjeerätten är samma sak.
    Hur ska hon kunna skilja på detta?
    Och man kan faktiskt gå till familjerådgivning som separarade om du inte visste det.

Jag tycker det är ett mycket bra förslag av farmor.
    Hon kanske bara vill att pappan ska lyssna en stund på vad exet säger, utan att ha med sig TS hela tiden.

TS varför kan inte pappan få prata med exet på familjerådgivning eller samarbetssamtal?
    Du är väl inte rädd att pappan får upp ögonen på det du gör heller....

För det första har TS lämnat tråden. Hon har redan svarat på detta med familjerådgivning att han får gärna gå dit, men han vill inte. Varför skulle han vilja det förstår inte jag heller...

För det andra, vad vet du om vad pappan och exet har för relation till varandra, om TS är med varje gång dom pratar eller träffas. Det skulle inte jag tro att hon är, men det vet varken du eller jag nånting om så det kan vi låta vara osagt.

Ja det är klart man kan gå på familjerådgivning som separerade, varför skulle man inte kunna det? Men vad är anledningen till det när varken exet eller pappan ens har bokat tiden, utan farmor, som inte har ett skit med det hela att göra.

Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...