Inlägg från: Anonym (låt mamman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (låt mamman)

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

TS, jag tycker att din man kan ge mamman pengar så att hon står för ALLA klädinköp för deras barn och att kläderna skickas mellan hemmen. Då kan dom lägga mer pengar på kläder istället för att ha dubbla uppsättningar. Kan tänka mig att de i dagsläget får kläder för lika mycket som er gemensamma dotter, MEN det syns inte eftersom de har dubbelt så mycket kläder istället. 

Jag förstår om barnen kan bli osams längre fram om dom ser denna skillnad. Det kan ER dotter få lida för. Hon kan få två syskon som inte kommer tycka om henne... Det vill du väl ändå inte.

Annars kan ju ni få pengar av mamman och att du faktiskt tar dig tid att handla till dom också. Har svårt att förstå varför det skulle vara så tråkigt när du verkar älska shopping. Se det som en investering i din dotters  syskon.

Skillnader kommer bara sprida avundsjuka....

• Anonym (låt mamman)
    Anonym skrev 2010-07-24 17:41:26 följande:
    Jag gör inget för att förhindra! Vill de inte ha med barnen på bröllopet och festen så behöver de inte. De valde att gifta sig på min helg med barnen, deras bekymmer. Samma med dopet! Pappan och nya frun nekade dem att vara där första veckorna. Jag var ärlig och talade om att pappa och hans fru inte ville att de skulle komma.
    Vår gemensamma dotters födelsedagskalas blev på biomammans helg. Hon hade aldrig i sina tankar att mina bonusar inte skulle få komma. VI hade dom över natt, inga problem alls....

Hon hälsade på med barnen på sin helg då vi kom hem från BB och dom kom även hit några timmar mitt i veckan medans hon gjorde ärenden. Hon har aldrig försökt hindra att syskonen får träffas.

Så då det råkade bli dop och bröllop på din helg förstår jag verkligen inte hur du kunde neka dom att få gå. Inte något dom kommer tacka dig för i framtiden kan jag lova. Dom har ju missat STORA upplevelser pga dig.
    Något du kunde låtit dom delta i om du varit en snällare mamma.

Så glad att mina bonusars mamma inte nekar för att saker kan hamna på "fel" helg. Vi gör likadant tillbaka. Tror allt man får kompromissa och hjälpa varandra så att barnen får vara delaktiga i båda familjerna.
    Så behöver dom inte gå och tro att pappa/mamma inte älskar dom. :(
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...