• Esther M

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Anonym skrev 2010-07-21 19:05:56 följande:
    får inte glömma att farmor bara ska ge storasyskonen fina presenter, yngsta kan få en gipsfigur... sen ska farmor gärna vara barnvakt åt de äldsta men den lilla får komma på besök med sina föräldrar.
    det är ju upp till farmor hur hon helst ordnar besöken, om det passar henne bättre, varför inte?
  • Esther M
    bonnieloveskim skrev 2010-07-21 19:07:05 följande:
    Hon har däremot valt en man som har 2 barn sen tidigare.. men hon vill på nåt sätt inte unna de barnen nåt.
    Och hon har visst det valt dem. Hon valde mannen att ha en relation, då ingår bagaget automatiskt.
    Nej, det gör det inte. Det ingår att vara vänlig, respektfull och trevlig, precis som i alla andra relationer.
  • Esther M
    Anonym (mini) skrev 2010-07-21 19:08:06 följande:
    Du tror inte ens att soc skulle ta upp frågan, vilket jag har förklarat att de visst gör om någon anmäler. Vill biomamman ta detta till domstol står lagen knappast på TS sida.
    Vad jag menade att vi inte visste var ifall någon kommer att anmäla överhuvudtaget. Att soc skulle anse att det är fel är jag övertygad om eftersom jag känner till liknande exempel. Lagen står på barnens sida för att de ska kunna ha samma levnadsstandard i ett hem.
    Jag tror att soc bedömer från fall till fall, och nej, jag tror inte att detta skulel bli föremål för någon utredning. Och du vet fortfarande inte mer än jag hur resultatet skulle bli.
  • Esther M
    bonnieloveskim skrev 2010-07-21 19:09:09 följande:
    Man kan tycka så... men det är inga bilar eller möbler man tar hand om, utan små människor.
    det är inte samma sak.

som sagt, TS valde dessa barn när hon ingick i relation med pappan. Barnen var med i bagaget. automatiskt inkluderade.
    Som sagt, nej. För dig kanske de är automatiskt inkluderade, men det betyder inte att det är likadant för alla. Små människor förtjänar samma respekt och vänlighet som stora människor från alla utom sina föräldrar. Från dem förtjänar de mer. Nattning, trygghet, skjuts till dagis och kläder inkluderat.
  • Esther M
    Vanilj L skrev 2010-07-21 19:12:09 följande:
    Jag har alldrig sagt att du är försörjningsskyldig till din sambos barn.
    Men du har sagt att alla som bor med sin sambo och dennes barn är det. Visserligen innan du visste att jag inte har barn.
  • Esther M
    Anonym (mini) skrev 2010-07-21 19:13:46 följande:
    Enligt socialtjänstlagen måste soc göra en utredning ifall en anmälan kommer in.
    Och de kan lägga ner den när de bedömer det som meningslöst.
  • Esther M
    bonnieloveskim skrev 2010-07-21 19:21:13 följande:
    Hon valde inte att vara nån vid sidan av.
    Hon är en vuxen som bestämmer över barnen.
    Det är stor skillnad mot at vara någon vid sidan av.

Nu är barnen vid sidan av, inte TS.

TS och pappan är kärnan... sen har de ett barn och vid sidan av hans barn.
    en vuxen som ger sig in i en relation kan aldrig vara vid sidan av, för en vuxen bestämmer över barnet och inte tvärtom.
    OM barnen vill nåt så kan TS säga nej.

Hon valde att leva med dessa barn när hon valde mannen.
    Hon valde inte att leva vid sidan av dem.  utan mitt med dem, bestämma över dem, och vara en förebild.
    Om barnen vill ha nåt kan de ju fråga sin pappa istället för ts. Annars kan de fråga grannen, som också kan säga nej,

Jag är vid sidan av min sambo och hans barn. Om de ska göra något frågar de om jag vill vara med, om jag vill säger jag ja, annars nej. Vissa gånger vill jag inte  vara med hela tiden barnen ska vara hos sin pappa, då åker jag bort eller sover hos en kompis.

Jag lever inte mer med dem än med mina vänner, som jag också träffar på mina villkor.
  • Esther M
    bonnieloveskim skrev 2010-07-21 19:31:08 följande:
    men så klart man måste vara delaktig om man valt relation med en som har barn.

allt annat är egoistiskt.
    menar du att egoism alltid är fel? motivera.
  • Esther M
    Moi Je Joue skrev 2010-07-21 19:34:20 följande:
    ja för kvinnor ska vara självuppoffrande och barnälskande, allt annat är SÅHIMLADUMT!!!
    Ååååhhh. Silly little me. Jag glömde ju det....
  • Esther M
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-21 19:35:24 följande:
    För att dom har olika märken på sina kläder? När vi har delad ekonomi? tror inte det, du.
    Esther M skrev 2010-07-21 18:55:47 följande:
    Jag vet inte, men jag tror att ts vet. Eftersom hon skriver det, så tycker jag att det är meningslöst att ifrågasätta någonting som jag aldrig kommer att ha en aning om.

Även om det skulle vara så att barnen gråter i kudden efter Pradakläder varje kväll, så anser jag inte att det är ts problem.
    haha. Hon bryr sig inte ett dugg om kläder. Precis som sin pappa, han kollar bara om dom är hela och rena. Sen hela den här soc-grejen... Det är ju fantastiskt. Kanske ska starta en ny tråd: kan soc ta mina styvbarn för att jag inte vill vara deras mamma när dom redan har en och bara köper kläder till mitt barn? Obs, pappan köper till styvbarnen.
    I love it too! Kan det bli en Tv serie istället för bara en tråd?
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...