Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-21 19:51:41 följande:
Esther M! Älskar din rappa svar. Intressanta att läsa. Och en tv-serie, låter ju skitbra. Du och jag kan ju dela på rollen som den onda styvmodern, låter det ju som. Egentligen tycker jag att jag är en god förebild för alla styvmödrar, som låter barnen få en egen och stark relation till sin pappa.
Anonym skrev 2010-07-21 19:42:38 följande:
Stackars barn...
Syskon som inte behandlas lika.. Bäddar för svartsjuka dem emellan..
Lågt..
På vilket sätt menar du att det är synd om dom? För att dom inte har mig till mamma eller?
Detsamma. Du uttrycker det jag försökt säga påFL på ett själklart sätt, eftersom det är självklart men ibland svårt att få ut på rätt sätt i alla fall.
Jag tycker att du är en utmärkt kvinnlig förebild. Din dotter (och din mans döttrar) kommer att ha växt upp tillsammans med en självständig kvinna och en närvarande, kärleksfull pappa. Det om något är bra för dem att ha upplevt och lärt sig inför sina framtida förhållanden.
Det har nog inte framgått (eftersom det är OT) att jag älskar min mans barn, jag vill bara inte vara deras mamma eller göra de saker de kommer till oss för att få från din pappa. ¨Jag är en vuxen de hänger med, oc h som visar dem en annan roll de kommer att kunna välja som kvinnor.
Om vi är de elaka styvmödrarna så har Askungen det ganska bra....