• Esther M

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Moi Je Joue skrev 2010-07-21 19:42:47 följande:
    days of our styvbarnslife. haha i piloten ser vi hur soc tar styvbarnen med sig för dom får minsann bara nyköpta hm-kläder.
    haha! eller Stepmomour, där vi följer den elaka styvmodern på shoppingrundor medan de andra barnen hackar stenar i en kolgruva
  • Esther M
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-21 19:51:41 följande:
    Esther M! Älskar din rappa svar. Intressanta att läsa. Och en tv-serie, låter ju skitbra. Du och jag kan ju dela på rollen som den onda styvmodern, låter det ju som. Egentligen tycker jag att jag är en god förebild för alla styvmödrar, som låter barnen få en egen och stark relation till sin pappa.
    Anonym skrev 2010-07-21 19:42:38 följande:
    Stackars barn...  
    Syskon som inte behandlas lika.. Bäddar för svartsjuka dem  emellan..
    Lågt..

På vilket sätt menar du att det är synd om dom? För att dom inte har mig till mamma eller?
    Detsamma. Du uttrycker det jag försökt säga påFL på ett själklart sätt, eftersom det är självklart men ibland svårt att få ut på rätt sätt i alla fall.

Jag tycker att du är en utmärkt kvinnlig förebild. Din dotter (och din mans döttrar) kommer att ha växt upp tillsammans med en självständig kvinna och en närvarande, kärleksfull pappa. Det om något är bra för dem att ha upplevt och lärt sig inför sina framtida förhållanden.

Det har nog inte framgått (eftersom det är OT) att jag älskar min mans barn, jag vill bara inte vara deras mamma eller göra de saker de kommer till oss för att få från din pappa. ¨Jag är en vuxen de hänger med, oc h som visar dem en annan roll de kommer att kunna välja som kvinnor.

Om vi är de elaka styvmödrarna så har Askungen det ganska bra....
  • Esther M
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-21 19:54:49 följande:
    ...iförda H&M kläder
    HAHAHA! Jag tänkte gå tillbaka och lägga till exakt det, men gjorde det inte. Behövde det inte heller....Skrattande
  • Esther M
    bonnieloveskim skrev 2010-07-21 20:14:30 följande:
    men jag undrar samtidigt...
    hur mycket betalar du i hyra och räkningar?
    om det är DINA pengar , betalar ni lika mycket i mat och allt annat som rör hushållet?
    Jag undrar hur mycket av HANS pegnar som han måste lägga ner på hyran och räkningar och mat när du använder DINA till lyx kläder till barnet.?

sen så missuppfattade jag dig vad du menade.. ordet delad kan uppfattas som varsin eller som gemensam.
    nu famlar du efter halmstrån.  för att kunna diskutera det här med ts räcker det med att veta att de har delad ekonomi.
  • Esther M
    bonnieloveskim skrev 2010-07-21 20:15:49 följande:
    Nä just det.. du har nog rätt.
    Hon är nog en snäll bonusmamma som lagar mat till dem i alla fall... det är nog ganska jobbigt och rätt mycket uppoffring.
    Hon är snällare än jag är. Jag lagar inte mat heller. Jag brukar däremot fixa ett och annat bubbelbad (med bubblor från HM)
  • Esther M
    bonnieloveskim skrev 2010-07-21 20:19:31 följande:
    HAHA... nej du...
    om tex han betalar hela hyran och alla räkningar och maten och hon får leva upp sina pengar så är det inte alls något halmstrå.
    Men många gör så ändå.

TS säger SINA pengar, men då ska de också ha bidragit med lika mycket 50/50 i alla andra utgifter, annars är det inte henns pengar.

OM man anser att han tex tjänar mer och ska betala mer av det så försörjer han ju henne.. då ska hon inte mucka om att köpa saker till hans barn om hon lever på hans pengar.
    Det är fortfarande inte ts man, utan hans mamma, som vill att ts  ska handla kläder åt styvbarnen. Ts och hennes man verkar vara överens om sin ekonomi, följaktligen är det inte relevant för dig att veta exakt hur de distribuerar sin välfärd.
  • Esther M
    bonnieloveskim skrev 2010-07-21 20:22:41 följande:
    alla gör inte det. Många blir faktikst försörjda av sin man för att män tjänar mer än kvinnor.
    om hon gör det eller inte vet jag ej, därav frågan.
    En bra idé är att läsa igenom trådstarten och helst också i alla fall ts inlägg i tråden innan man börjar argumentera.
  • Esther M
    bonnieloveskim skrev 2010-07-21 20:24:07 följande:
    uppenbarligen pappan med eftersom han hade erbjudit henne pengar att handla för men hon ville inte göra det.
    om hon nu går så mycketi affärerna varför kunde hon inte handla det? var det så jobbigt att släpa hen något till hans barn?
    tycker du att det stärker ditt argument att ts man är den som tycker att hon handlar upp för mycket av sina pengar på kläder till sin dotter?

frågar du mig varför ts tycker att det är jobbigt att handla? jag kan svara för mig själv; jag tycker att det är kul att handla till mig själv när och om jag vill det. allt annat är ärenden, som inte är kul.
  • Esther M
    Vanilj L skrev 2010-07-21 20:26:46 följande:
    Men han vill ju helst inte handla. Och dom har förresten städerska :)
    ts vill inte heller. då blir det ju den som ansvarar för att detta ska bli gjort, föräldern, som får göra det.
  • Esther M
    bonnieloveskim skrev 2010-07-21 20:28:51 följande:
    Men det är väl ditt val att vara gravid eller?

ska jag säga.. skyll dig själv då!
    oj. nu ger jag mig. jag har inget som överträffar din oslagbara argumentation.
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...