• Esther M

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-21 22:55:11 följande:
    haha, vart skulle du säga att du var ifrån?
    Minli skrev 2010-07-21 22:52:06 följande:
    Kom just på att bonusen hade med en förelsedagspresent till sin lillasyster som hon hade köpt med sin mamma. Och det var INTE märkeskläder utan från Lindex om jag inte minns fel. Fy f*n vilken stil, hon borde skämmas som skickar med en sådan present! Som om hon riktigt vill påpeka att min dotter är mindre värd... Nä jag måste ta ett snack med biomamman innan mitt barn får ärr för livet.
    Det får du göra, var noga med att tala om att hon är försörjningsskyldig också. Eller, för att bespara dig det samtalet, maila henne denna tråd.
    Något engelsktalande land (eller Holland, jag kan lite holländska att visa upp)
  • Esther M
    Moi Je Joue skrev 2010-07-21 23:00:03 följande:
    såna här trådar är till för att sålla agnarna från vetet Drömmer
    det är inte särskilt mycket jobb heller. här kan man ju sålla hela tråden på en kvartFörvånad
  • Esther M
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-21 23:01:22 följande:
    Nej, varannan vecka är han med tre av sina barn och varannan vecka med ett av dom. Han tycker att det är lite att bara träffa sina äldsta varannan vecka och att han missar halva deras liv. Vilket han gör.
    Esther M skrev 2010-07-21 22:57:50 följande:
    mina styvbarn sover på en ica-kasse. när jag var ung bodde vi på botten av en sjö. varje morgon när vi vaknade var vi tvungna att städa sjön, sen äta en handfull kallt grus till middag osv osv.

dina styvbarn har det bra. ursäkta OT utbrott, men jag står snart inte ut längre. jag kan inte förstå varför människor tycker att det finns ett problem. din svärmor är den enda som klagar? jag menar, vad fan? Am I taking crazy pills here?
    Ja, nått måste du ta. För biomamma klagar också. LÄs gärna innan du skriver :) Tråkigt att ni bodde i en sjö, jag antar att den var tom? Fast då kanske det inte ens kallas för en sjö förresten... Då måste ni ha haft dykarutrustning, hoppas den inte var från H&M!! Eller isåfall från HM till er alla.
    Allt var från HM! det är därför jag verkar ha tagit crazy pills. Jag hade kläder från HM, som min mamma hade köpt. Jag hade inte ens någon styvmamma som kunde natta mig. Jag har gått i terapi nu i 14 år, men såren läker aldrig

BUUUUHUUUUHUUUUGråter
  • Esther M
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-21 23:02:40 följande:
    Till vilket land?
    Holland tror jag. Eller Indien. Där är barnen glada om de får kläder alls.
  • Esther M
    Moi Je Joue skrev 2010-07-21 23:03:39 följande:
    ja vilken höjdare det vore!
    sen är det: sveriges soc-problem vs barnen i afrika 1-0
    hahahahaha! men skrattet fastnar lite i halsen med insikten att de flesta här nog faktiskt menar det. de tycker verkligen att ts styvbarn lider och kommer att behöva många timmar med Dr Freud
  • Esther M
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-21 23:08:05 följande:
    Men ni. seriöst nu. Hur ska jag göra med den lilla trippen? Funderat lite fram och tillbaka, och egentligen vill jag inte ta med dom andra barnen. vad tycker ni? Funderar isåfall på att åka när dom andra barnen är här, så kan dom hitta på nått med sin pappa kanske.
    Jag tycker du och din dotter ska åka. Då får ni, som du säger, lite egen mamma-dottertid, och flickorna får ha pappa ifred innan det kommer fler syskon.  Han och de kan väl hitta på något nice tillsammans? det kommer ju att bli mindre tid för det senare..
  • Esther M
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-21 23:09:20 följande:
    Har du källa på det?
    nja...men jag har varit där, och alla barn jag träffade blev utom sig av lycka över choklad. jag gav en klänning jag inte kunde ta med till en tonåring, och hon sken av lycka...

men de var fattiga, och min erfarenhet talar nog inte för alla...
  • Esther M

kommer tillbaka imorgon och kollar vad som har hänt. good night, wherever you are

• Esther M
    bonnieloveskim skrev 2010-07-22 00:22:51 följande:
    TS du kan uppenbarligen inte ta kritik eftersom du tror att allt är svart eller vitt.
    Bara för att man skriver att nåt är dåligt så innebär det inte att ni slänger in barnen i rummet och låser dörren om dem...
    Ta åt dig av kritiken istället för att bortförklara den.
    Du agerar väldigt omoget med att förstora upp allt som säges emot din åsikt som om du vill rättfärdiga ditt egna beteende.

Du kanske skulle pröva natta hans barn 1-2 ggr i veckan när de är där.. mer behövs inte, men delaktighet behövs.

Vet du.. barn blir som sin omgivning. De som formar dem är vi vuxna.
    Så barnen blir en spegelbild av sin omvärld kan man säga.. ja ni vet det där om ett barn som ständigt får kritik får dålig självkänsla och ett barn som får beröm får bra självkänsla och ett barn som får styk lär sig slåss och ett barn som får förståelde lär sig empati och så vidare...
    Undrar hur din negativitet till dem formar dessa barn?
    Ska ts natta sin sambos barn två gånger i veckan för att du vill det? Ingen i hennes familj, varken barnen, pappan, mamman eller ts vill at hon ska natta sambons barn.

Din kritik är fullständigt irrelevant eftersom du kristiserar förhållanden i ts familj som ingen är missnöjd med. Det finns alltså ingen anledning för dig eller någon annan att komma med rådgivning till ts om vilka ytterligare saker hon borde göra i sitt eget hushåll.

Är det kritik att inte natta barn eller köra dem till dagis?

Ts visar inte barnen negativitet. Hon är en vuxen i deras liv som är en förebild, deras pappas sambo och mamma till deras lillasyster. Det är allt hon ska vara. Barnen har föräldrar som uppenbarligen tar hand om dem.
  • Esther M
    Anonym skrev 2010-07-22 10:22:03 följande:
    Synd att han skaffade barn? Jag tror nog mest att han kommer att tycka att det är synd att han skaffade ytterligare ett barn, med en kvinna som inte vill dela ansvaret och vara familj med alla barnen.
    Vadå vara familj. Du får det att låta som om det vore en helig ritual. Alla kan vara familj på det sätt som passar dem. Kärnfamiljen är passé. Acceptera.
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...