• Esther M

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Ari Gold skrev 2010-07-22 10:22:59 följande:
    Det är ju inte BARNEN han inte kommer orka med om han inte pallar, det är DIG han inte kommer orka,

Jag har varit ensamstående vv-förälder och det var inget problem att orka med barnet,- för de veckor man hade barnet så prioriterade man ju BARA det. Man orkade ta 100% av fölräldraansvaret och fixa varenda liten grej själv, men när barnet ått coh lagt sig var man helt slut. Man orkade, därför att man upplät hela sin ork till just att ta hand om barnet.

Du förväntar dig att din sambo ska leva som en ensamstående med hela ansvaret själv, men också samtidigt ha tid och ork att lägga på sin relation till dig. Det är DÄR skon klämmer,d et är DET som inte kommer hålla.

Att man avlastar varandra inom relationen är  det som gör att man har tid och ork för varandra. Det är ett sammarbete, ett givande och tagande. Inte ett tagande och tagande, som du verkar tro. Men du kommer att förstå vad jag talar om, om några år - när DU är ensamstående.
    Vilken sympatisk profetia.  Den som lever får se, hur det går för ts och hennes sambo. Om han inte klarar av ansvaret för sin barn kan han kanske anställa en au-pair. 

Jag tycker det verkar som om ts och hennes sambo har utformat ett riktigt schýsst familjeliv. Ser inte varför problem skulle uppstå, faktiskt.
  • Esther M
    Anonym skrev 2010-07-22 10:51:08 följande:
    Ts måste acceptera att sambon vill ha det på annat sätt. Som det är så kör hon hela familjen i diket...
    Har sagt till dig att han vill ha det på ett annat sätt? För han verkar inte ha sagt det till ts.

De enda som visat missnöje är ts mans mamma, och maman till hans två tidigare barn. De är missnöjda med att ts inte handlar märkeskläder till ts sambos barn. Det är allt.

Är du i rätt tråd?
  • Esther M
    Anonym skrev 2010-07-22 10:53:01 följande:
    Självklart låter det bra för en styvmamma, att aldrig ha mer än 50% ansvar över sitt barn och att slippa bonusarna till 100%. Att pappan ska ha 100% varannan vecka är inget bekymmer... Tror inte förhållandet kommer att hålla.
    Det tror jag. Jag har 0% ansvar för min mans barn, hela livet, och det håller sedan 10 år tillbaka.
  • Esther M
    Anonym skrev 2010-07-22 11:01:01 följande:
    Har ni några gemensamma barn?
    Nej.
  • Esther M
    Anonym skrev 2010-07-22 11:07:38 följande:
    Fler av ts inlägg:

"Jag tycker inte att jag ska gå och leta kläder till hans barn på hans bekostnad. om han vill att hans ungar ska ha andra kläder än dom han väljer, så får väl han ge sig ut själv. Jag är inte hans personal shopper."

"Jo, jag kunde följa med, men jag tycker det känns konstigt att jag ska engagera mig när inte deras pappa bryr sig och tycker dom har ok kläder." Som svar på om ts kanske kunde följa med pappan ut och handla till barnen... Pappan vill men ts säger att pappan inte engagerar sig, trots att han bett henne om hjälp!

"Nä, jag bryr mig inte om mamman, pappan får köpa guldkläder för 1 miljon per strumpa till sina barn om han har lust, och låta alla tro att biomamman handlat. Däremot tycker jag inte att det är min uppgift att köpa kläder till dom bara för att jag gillar att köpa till min dotter. Jag har sagt detta till pappan, och han är väl medveten om situationen men fortsätter handla på H&M. Alltså tycker han inte att det spelar någon roll. Och han är deras pappa."

"Självklart tycker jag att det är skillnad på barnen. Ett av dom är ju mitt. Dom andra är hennes syskon på pappas sida."

Det framgår tydligt att pappan vill ha ts hjälp att handla men ts vill inte att hans  barn ska bli lika fina som hennes "primadonna" som hon skrev i ett inlägg...
    Våra uppfattningar skiljer sig en del vad gäller innebörden av tydlighet. Jag tycker inte alls att det framgår att ts sambo bett henne om hjälp. Han handlar kläder till sina barn. Om han behöver hjälp med hur han ska gå till väga kan han ju anlita en personal shopper. Om en vuxen man inte kan handla kläder får han väl lära sig, eller få hjälp av barnens mamma.
  • Esther M
    Anonym skrev 2010-07-22 11:08:29 följande:
    Orecis, därför funkar det för er! Den dagen man får gemensamma barn så kan man inte ehandla barnen olika! Alla har samma värde i en familj.
    Du insisterar alltså på att ts familjeliv inte fungerar, trots att alla som deltar i det inte tycker det?

Lyssna nu, Dr Phil: ts, hennes man, hans barn och deras gemensamma barn tycker att deras situation fungerar bra. Du får som alla andra utgå ifrån det ts skriver.
  • Esther M
    Moi Je Joue skrev 2010-07-22 11:29:08 följande:
    ja jag fattar inte denna ignorans kring vad som faktiskt står till förmån för vad som inte står.
    Jag fattar inte heller. Det framgår så tydligt för oss läskunniga. Å andra sidan föklarar det ju en del av förvirringen kring vem som bör göra vad hemma hos ts.
  • Esther M
    Anonym skrev 2010-07-22 11:36:52 följande:
    Han har sagt att han kan ge henne pengar så hon kan handla till hans barn. Han har bett henne följa med och hjälpa till... Men ts vill bara ha en primadonna i familjen.
    Nej. Ts vill inte göra sin sambos arbete åt honom.
  • Esther M
    Moi Je Joue skrev 2010-07-22 11:43:27 följande:
    men han har ju inte bett om det! sluta hitta på egna historier, spara dom till tv-serien istället!
    det kommer ju att bli en miljard avsnitt bara när de ska avhandla om sambon vill eller inte.

"en man står vid ett fönster, och talar högt med sig själv: -att köpa HM eller inte köpa HM, det är frågan"
  • Esther M
    Moi Je Joue skrev 2010-07-22 11:50:56 följande:
    gud, jag längtar! Solig
    Jag medDrömmer
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...