Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...
Ari Gold skrev 2010-07-22 10:22:59 följande:
Det är ju inte BARNEN han inte kommer orka med om han inte pallar, det är DIG han inte kommer orka,Jag har varit ensamstående vv-förälder och det var inget problem att orka med barnet,- för de veckor man hade barnet så prioriterade man ju BARA det. Man orkade ta 100% av fölräldraansvaret och fixa varenda liten grej själv, men när barnet ått coh lagt sig var man helt slut. Man orkade, därför att man upplät hela sin ork till just att ta hand om barnet.
Du förväntar dig att din sambo ska leva som en ensamstående med hela ansvaret själv, men också samtidigt ha tid och ork att lägga på sin relation till dig. Det är DÄR skon klämmer,d et är DET som inte kommer hålla.
Att man avlastar varandra inom relationen är det som gör att man har tid och ork för varandra. Det är ett sammarbete, ett givande och tagande. Inte ett tagande och tagande, som du verkar tro. Men du kommer att förstå vad jag talar om, om några år - när DU är ensamstående.
Jag tycker det verkar som om ts och hennes sambo har utformat ett riktigt schýsst familjeliv. Ser inte varför problem skulle uppstå, faktiskt.