Inlägg från: Anonym (Stepmom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stepmom)

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

bonnieloveskim skrev 2010-07-21 20:28:51 följande:
    Men det är väl ditt val att vara gravid eller?

ska jag säga.. skyll dig själv då!
    Precis, det är mitt val att vara gravid. Liksom det är mitt val att inte vara förälder åt hans barn.
    bonnieloveskim skrev 2010-07-21 20:41:09 följande:
    Men det dög när det var pappans val att ha 2 barn innan henne.

nu är det väl ändå TS som valt att vara gravid.. eller är jag helt ute å cyklar är det nån annan som är gravid nu med??

Varför ska olika saker gäller för TS och för pappan till de 2 barnen?
    ni menar väl inte att pappan ska hjälpa ts?
    Det är ju inte hans som är gravid heller.
    Hennes graviditet. Hennes problem.

precis som barnen, Han barn hans problem.
    så har det låtit genom hela tråden.
    Jag skulle inte äta. Bara min sambo och hans barn. Jag tycker jag var snäll som lagade mat åt dom.
  • Anonym (Stepmom)
    Vanilj L skrev 2010-07-21 20:52:17 följande:
    Esther M skrev 2010-07-21 19:04:59 följande:
    BS. Barnens pappa tar sitt ansvar, ts tar sitt. Eftersom han har satt tre barn till världen, så ansvarar han för tre. Ts har ett barn, så hon ansvarar för ett.
    Men vad trångsynt. Hur kommer barnen in i familjelivet då? Hans ansvar och hons ansvar... men dom har väl ett ansvar ihop och det är att hålla ihop alla i familjen!!!!!!!!
    För en familj blir mna genom kläder?
    bonnieloveskim skrev 2010-07-21 21:05:27 följande:
    Ja när man har en familj med barn så har man en sammanhållning.
    Det funkar även om man har växelvis eller andra barn och även om man gör egna saker med vissa barn ibland så de får egent id.

man är inte "bara med" utan man har en sammanhållning.

ta ett exempel. en skolklass.

om man bara är med i klassen så är man ju bara med.
    Men är man en i gänget så är man med i sammanhållningen.
    De som inte är med i gänget är ju utanför - trots att de faktiskt går i samma klass å sitter i samma klassrum.

De som inte är med i gänget kan lätt känna utanförskap och tom mobbning.

att ha en samhörighet är viktigt, oavsett var och för vem. Det kan gälla vuxna med. En vuxen kan vara p samma arbetsplats men aldrig bli tillfrågad om man vill äta lunch ute tex.. då känner man ju utanförskap. Även om man inte blir mobbar så är det en typ av mobbning.
    Sammanhållning inom familjen är viktigt för där spelar m ånga viktiga känslor roll.
    dom som känner sig utanför på en arbetsplats kan välj ta ett eget  i nitiativ till att äta lunch ihop. Varför ska man alltid vänta på att bli bjuden? Jag förstår inte vad det är med folk som inte kan ta ansvar för sig själva utan bara väntar sg att andra ska göra allt?
    bonnieloveskim skrev 2010-07-21 21:16:00 följande:
    deras gemensamma har högre ekonomiska standard än vad hans barn får ha då jag förmodar att nova star är dyrare än HM.
    Det innebär att man lägger ner mer pengar på det gemensamma barnet och inte lika mycket på hans barn.

Om det inte vägs upp någonstans att hans barn får ta större del av den ekonomiska standrarden som de alla ska ha i familjen än vad hans barn får så kommer det att väga negativit i en rättsprocess om dessa 2 barn.
    ja jag lägger mer pengar på mitt barn än vad jag gör med hans barn. ser inte problemet? å andra sidan lägger ju han mer pengar på kläder till sina äldsta barn än på sitt yngst.
  • Anonym (Stepmom)
    bonnieloveskim skrev 2010-07-21 21:20:26 följande:
    Du missar en stor del, och mycket viktig del i sammanhållning.
    Jo att TS vägrar natta barnen.. men jag förmodar att hon nattar sin dotter.
    Att utesluta dem ur en trevlig kvällsrutin är inte sammanhållning.

Sen så vägrar hon att hjälpta till att lämna och hämta dem, men hon lämnar och hämtar deras gemensamma dotter jämt. de delar upp sig när han har barnen.

Så även där utesluter de barnen ur sammanhållningen och gör saker så att barnen inte är med i gemenskapen pga ts inte orkar.

Jag tror det finns mycket mer som inte nämns här om hur dessa barn utesluts ur familjens sammanhållning.
    återigen, barnen BLIR nattade, av sin pappa! han slänger inte in dom i ett mörkt rum där där dom gråter sig till sömns på de tillplattade wellpapp-kartonger som får tjäna som sängar, med en icakasse till täcke, medans vi båda nattar vår gemensamma dotter i timmar med fluff-fluff och allehanda gullegull. dom har en kvällrutin, bara inte med mig.

dagislämning och hämtning görs av praktiska skäl på detta sätt.
  • Anonym (Stepmom)
    Esther M skrev 2010-07-21 21:25:01 följande:
    Jag tror att det är du som missförstår hela situationen. Tycker du att det är främjande för sammanhållningen i familjen om ts nattar barnen istället för att deras pappa gör det?

Pappan vill vara med sina barn när han kan, de vill vara med honom. Ts är inte deras mamma. De har en mamma, som de är med varannan vecka.

Tror du verkligen att barnen känner sig uteslutna för att de inte får åka till dagis i samma bil som sin lillasyster, så är det faktiskt du som inte förstår någonting om barn.

Ts är bara deras pappas fru. Varför tror du att de bryr sig så mycket om henne att de skulle föredra henne framför sin pappa?
    inte ens fru, faktiskt.
    iolanthe skrev 2010-07-21 21:27:42 följande:
    Ojdå, då ligger vi riktigt illa till, för här får storasyster nya kläder och lillasyster ärver .
    då har barnen olika standard = socanmälan....
    Moi Je Joue skrev 2010-07-21 21:32:55 följande:
    återigen, varför denna kärnfamiljshets?! måste barn ha minst en kärnfamilj med en mamma och en pappa för att må bra? duy får nog ta och bygga en tidsmaskin.
    Vanilj L skrev 2010-07-21 21:20:39 följande:
    Det är  heller inte barnens fel att dom har skilda föräldrar. Skillnaden är att hon är vuxen och borde föregå med gott exempel och barnen är små....
    och vad är ett gott exempel menar du?
    en god kärnfamilj är tydligen mamma+pappa+styvmamma som tar fullt ansvar.
  • Anonym (Stepmom)
    Minli skrev 2010-07-21 21:37:04 följande:
    Tack, tack, tack TS för att du startade denna tråd! Jag kommer inte ihåg då jag har läst nåt roligare. Har skrattat så tårarna rinner...

Det är helt otroligt hur folk kan vinkla allt från hur de vill se på saken istället för att läsa vad det egentligen står.

T.ex. varför i fridens namn skulle du köra hans barn till förskolan?? Det är ju så dumt att jag har lust att slänga datorn i väggen när folk gång på gång ignorerar det faktum att pappan kör förbi bonusarnas dagis på väg på jobb och att det skulle innebära en timme extra väntande för dig och ert gemensamma barn. Ingen j*vel hade ens tänkt tanken om alla tre barn vore gemensamma, men då det är frågan om bonusbarn så blir det ju automatiskt så att du är en häxa som borde brännas på bål.

Eller de som citerar dig, men raderar halva texten så det ser ut som om du skrivit ett inlägg med en helt annan mening/innebörd än vad du egentligen gjort. Och så är de så dumma att de själva tror att du menat det som de "manipulerat" fram!

Och svenska skolan kan inte vara bra då hälften inte förstår vad de läser. Eller så är jag blind. För jag har inte hittat någonstans där du skriver att bonusarna är utan kläder. Men likväl skriver folk att du är försörjningsskyldig. Men pappan försörjer ju dem så vad f*n är problemet? Och att föreslå att dra in soc... För att du har ett intresse av att lägga (DINA!) pengar på märkeskläder och pappan köper kläder på H&M... Jag lovar det föll en tår då jag läste det, så kul var det! Och att det dessutom ignoreras då du skriver att pappan säkert kommer att köpa märkeskläder när/om barnen själva kommer med sådana önskemål... Nä jag borde sluta läsa på FL för det ger mig högt blodtryck!

Hoppas du orkar kämpa och svara på flera inlägg för detta har blivit min kvällsunderhållning efter att jag nattat lillan

Btw, är själv styvmamma och både jag och min man delar din syn på detta. Så om du är Askungens styvmor, som endel skrivit, så är jag väl Snövits
    Hahaha, jag har inte sett tråden som rolig innan, mest bara intressant att se folks åsikter om det hela. Men kul att du också tycker det är intressant! Du kan ju också få en roll sen när det blir en tvserie :)
    Ari Gold skrev 2010-07-21 21:38:55 följande:
    De exemplen är ju över huvud taget inte relevanta i det här fallet då det inte handlar om vad pappan vill, utan om vad mamman inte vill. TS motvilja mot bonusbarnen blir inte mindre motbjudande av att pappan är engagerad och kärleksfull eller whatever.
    Varifrån har du fått min motvilja till barnen? För att jag tycker att det är upp till deras pappa att ta hand om dom? Tycker det känns helt galet att jag ska ta hand om hans barn den lilla tid han spenderar med dom.
  • Anonym (Stepmom)
    Anonym skrev 2010-07-21 22:04:27 följande:
    Min ex behandlade mina barn sedan tidigare som ts behandlar sina bonusbarn. Mina barn led fruktansvärt. Det var riktigt jobbigt för dem att aldrig känna att de hörde till och att han aldrig brydde sig.
    Åh nej, köpte han dom inte kläder? Tog han inte över ditt jobb?
    Moi Je Joue skrev 2010-07-21 22:08:19 följande:
    men en erfarenhet utgör ju inte grunden för andra. som jag skrev i ett tidigare inlägg nattade jag min bonus ikväll eftersom pappan jobbar. han var mycket missnöjd över att det var jag och inte pappa som nattade för pappa brukar alltid natta annars. ska jag tvinga honom att bli nattad av mig trots att han föredrar pappan när han är hemma?
    Oj, förlåt, jag fattade det som att pappan var hemma och du tvångs-nattade honom. Jga förstod inte att du satt barnvakt.
    Anonym skrev 2010-07-21 22:10:02 följande:
    Klart de föredrar sina föräldrar när de inte känner sig sedda och älskade!
    Vad vet du om hur mina styvbarn känner?
    Vanilj L skrev 2010-07-21 22:14:59 följande:
    TS är inte bara deras pappas fru. Hon är mamma till deras syster också. Hon är styvmamma och barnen bor där varannan vecka. Okej så barnen ska bara vara med sin pappa de veckor dom är där? När ska dom umgås med sin syster och styvmamma då? Eller ne dom behöver ju inte umgås som en familj. Då kan ju egentligen pappan ha en egen lägenhet dom veckorna han har barnen, så slipper mannens barn att se TS fina kläder till sin fina prinsessa.
    Igen, det är skoj att se hur alla kalalr min dotter prinsessa och tror att hon är superbortskämd. barnen leker ihop på dagarna, no worries. Fast inte nu när min dotter spenderat en natt hos mormor, borde vi ha skickat med de äldsta flickorna till min mamma också?
  • Anonym (Stepmom)
    Anonym skrev 2010-07-21 22:18:04 följande:
    Jag vet hur barn fungerar.
    För alla barn fungerar exakt likadant, inga är olika varanda och inga barn är egna individer med olika känsloregister? Härlig människosyn på barn.
  • Anonym (Stepmom)
    Minli skrev 2010-07-21 22:36:33 följande:
    Ja okej, men nu har ts och pappan kommit överens om att han köper kläderna. Då är det väl hans "fel" att barnen har kläder från olika butiker. Och om de har kommit överens om det (i sin familj) så ska väl inte biomamman och farmodern lägga sig i.

I min familj går bonus delvis med märkeskläder (som min man betalat för via underhåll). Vår gemensamma går inte med några som helst märkeskläder för vi anser inte att det är värt att sätta så mycket pengar på kläder som hon växer ur så fort. Betyder det att jag/min man inte bryr oss om vårt barn då hon har mindre fina kläder? Kommer det att påverka relationen mellan flickorna att pappa "köper" märkeskläder till ena men inte till andra? Jag hoppas att vi är tillräckligt bra föräldrar så att barnen förstår att det inte kan vara lika för båda då de inte har båda föräldrarna gemensamt. Ibland gynnar det ena barnet och ibland det andra. Så fast en specifik situation kan vara orättvis så kan det ändå jämna ut sig på det stora hela...
    Ja det kommer att bli jätteorättvis. Den som får skulden är ditt barns syskons mamma. Utan pardon, och nu när barnen har så olika levnadsstandard kan soc bli inkopplade. Dessutom har jag lärt mig här i tråden att biomamman till din mans barn är försörjningsskyldig även till ditt barn. Hon borde köpa märkeskläder till ditt barn också!!!! Okej, ni kan väl betala för det, men hon ska ut och handla dom.
  • Anonym (Stepmom)
    En annan gerj: nu innan syskonet kommer tänkte jag resa iväg ett par dar med min mamma och min dotter, bara vi, så att hon får rå om sin mamma lite ifred (och jag henne!) innan det vlir bebiskonkurrens. Ska jag alltså behöva ta med dom två andra då också?
  • Anonym (Stepmom)
    Esther M skrev 2010-07-21 22:46:00 följande:
    jag också. jag skulle börja ljuga om var jag kommer ifrån.
    haha, vart skulle du säga att du var ifrån?
    Minli skrev 2010-07-21 22:52:06 följande:
    Kom just på att bonusen hade med en förelsedagspresent till sin lillasyster som hon hade köpt med sin mamma. Och det var INTE märkeskläder utan från Lindex om jag inte minns fel. Fy f*n vilken stil, hon borde skämmas som skickar med en sådan present! Som om hon riktigt vill påpeka att min dotter är mindre värd... Nä jag måste ta ett snack med biomamman innan mitt barn får ärr för livet.
    Det får du göra, var noga med att tala om att hon är försörjningsskyldig också. Eller, för att bespara dig det samtalet, maila henne denna tråd.
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...