Vanilj L skrev 2010-07-21 20:52:17 följande:
Esther M skrev 2010-07-21 19:04:59 följande:
BS. Barnens pappa tar sitt ansvar, ts tar sitt. Eftersom han har satt tre barn till världen, så ansvarar han för tre. Ts har ett barn, så hon ansvarar för ett.
Men vad trångsynt. Hur kommer barnen in i familjelivet då? Hans ansvar och hons ansvar... men dom har väl ett ansvar ihop och det är att hålla ihop alla i familjen!!!!!!!!
För en familj blir mna genom kläder?
bonnieloveskim skrev 2010-07-21 21:05:27 följande:
Ja när man har en familj med barn så har man en sammanhållning.
Det funkar även om man har växelvis eller andra barn och även om man gör egna saker med vissa barn ibland så de får egent id.
man är inte "bara med" utan man har en sammanhållning.
ta ett exempel. en skolklass.
om man bara är med i klassen så är man ju bara med.
Men är man en i gänget så är man med i sammanhållningen.
De som inte är med i gänget är ju utanför - trots att de faktiskt går i samma klass å sitter i samma klassrum.
De som inte är med i gänget kan lätt känna utanförskap och tom mobbning.
att ha en samhörighet är viktigt, oavsett var och för vem. Det kan gälla vuxna med. En vuxen kan vara p samma arbetsplats men aldrig bli tillfrågad om man vill äta lunch ute tex.. då känner man ju utanförskap. Även om man inte blir mobbar så är det en typ av mobbning.
Sammanhållning inom familjen är viktigt för där spelar m ånga viktiga känslor roll.
dom som känner sig utanför på en arbetsplats kan välj ta ett eget i nitiativ till att äta lunch ihop. Varför ska man alltid vänta på att bli bjuden? Jag förstår inte vad det är med folk som inte kan ta ansvar för sig själva utan bara väntar sg att andra ska göra allt?
bonnieloveskim skrev 2010-07-21 21:16:00 följande:
deras gemensamma har högre ekonomiska standard än vad hans barn får ha då jag förmodar att nova star är dyrare än HM.
Det innebär att man lägger ner mer pengar på det gemensamma barnet och inte lika mycket på hans barn.
Om det inte vägs upp någonstans att hans barn får ta större del av den ekonomiska standrarden som de alla ska ha i familjen än vad hans barn får så kommer det att väga negativit i en rättsprocess om dessa 2 barn.
ja jag lägger mer pengar på mitt barn än vad jag gör med hans barn. ser inte problemet? å andra sidan lägger ju han mer pengar på kläder till sina äldsta barn än på sitt yngst.