Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...
Jag tycker det ÄR särbehandling och även om föräldrarna är överens KAN det vara (jag säger inte att det ÄR) ett problem för barnen. Barn, inte alla barn, men några barn är känsligare än andra.
Jag sitter här med en klump av illamående i magen. Sambon och jag har en dotter på 20 mnd, och vi ska flytta isär nu i augusti.Min största skräck är att han träffar en kvinna som är på det sätt du verkar vara. Göra sådan skillnad att du inte engång kan hämta/lämna barnen på dagis.
Mina föräldrar är också skilda, och pappa var gift med en häxa (tack-och-lov är de inte tillsammans mer), som nog resonerade som dig. Att det är mamma-pappa-gemensamt barn som gäller, och de som finns sedan tidigare (om det inte är mammans barn sen tidigare) hör inte till.
Jag kan verkligen inte förstå resonemanget att man kan vara en familj om man aldrig kan lägga/hämta/lämna/handla kläder till barn från en tidigare relation. För det att barnen är där för att _bo_ (inte hälsa på) hos pappa utesluter ju inte att någon annan kan göra ngt för dem.
Sitter här helt mållås, och som sagt med en stor klump i magen av rädsla för att det här ska hända min dotter.
Stackars barn säger jag bara. Och nej, det handlar inte bara om kläder som flera här vill ha det till. Alla inlägg från TS genomsyras av att det är ”mamma-pappa-barn” (gemensam familj) mot barnen som inte hör till familjen och aldrig kommer göra det.
Min pappa är den dag i dag ångerfull för att han lät häxan styra och gjorde vår relation skitdålig. Jag vägrade vara där i långa perioder.
Fega, fega man, som låter det här pågå!