Inlägg från: Anonym (Stepmom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stepmom)

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Solkysst skrev 2010-07-22 14:09:11 följande:
    I en normal familj hjälps man åt och turas om med ALLA barnen. Man delar inte upp barnen efter vems gener de råkar bära på.

De ska inte träffa pappans sambo istället utan OCKSÅ. De är väl för sjuttsingen en familj?
    så bara för att dy tycker att det borde gå till såhär i en familj, betyder det att du har rätt? Eller kan varje familj få lösa sina upplägg själva som det passar dom?
  • Anonym (Stepmom)
    Anonym (jess) skrev 2010-07-22 14:24:40 följande:
    Kanske vore bättre om du och pappan bodde i skiljda hem. Ni har ju ändå delad ekonomi och halva tiden verkar han leva med sina barn och du i din egen familj?

På så sätt slipper något barn känna sig utanför i sin familj och alla är nöjda och glada.
    Varför skulle vi leva i skilda hem för att vi har delad ekonomi? För att han har ansvaret om sina döttrar. Vilket härligt synsätt på förhållanden du verkar ha.
  • Anonym (Stepmom)
    DinMamma skrev 2010-07-22 14:48:24 följande:
    Varför övh ge sig i lag med en man som har barn sedan tidigare om man inte tar de barnen till sitt hjärta?
    Barnen är förlorarna i den här situationen...Och jag hoppas att din man faktiskt kommer på bättre tankar och tycker att hans döttrar förtjänar mer än så här.
    Ta dom till sitt hjärta? Hur menar du nu? Är dom förlorare för att deras pappa tar hand om dom och inte hans nya sambo? För att han köper kläder och inte jag?
  • Anonym (Stepmom)
    Anonym (själv styvbarn) skrev 2010-07-22 14:49:24 följande:
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-22 14:14:00 följande:Nej, inte ÅT honom men MED honom...
    Jag tycker var och en ska bära sina egna grejor.
  • Anonym (Stepmom)
    Anonym (själv styvbarn) skrev 2010-07-22 14:58:51 följande:
    Jag tar inte ut det på dig, önskar bara att du tänker till lite mer, för din sambos skull och hans relation till sina döttrar. I det långa loppet så att säga. Och dessutom för relationen syskonen emellan!!!!

Min egen pappa behandlade den bror min mamma och "bonuspappa" fick tillsammans nästan som sin egen då han ibland på somrarna och lov kom och bodde tillsammans med oss. Min lillebror och jag har en toppen-relation på grund av att vi inte blev behandlade som barn från olika familjer utan delar av samma familj.

För det andra har jag såklart även erfarenhet av en "bonuspappa", inte "styvpappa". Han och jag kom inte alltid överens men han behandlade mig som sin egen.

För det tredje tycker jag det är positivt att farmodern till alla barnen reagerar över vad hon kanske tycker är särbehandling, det innebär ju förhoppningsvis att hon skulle göra detsamma för er gemensamma dotter om hon tyckte något verkade orättvist och ofördelaktigt för henne. Eller?
    Hur vet du att det är för att ni blev behandlade lika som ni har en sån bra relation?
  • Anonym (Stepmom)
    wildaandersson skrev 2010-07-22 15:18:47 följande:
    Läs om mitt inlägg och lägg märke till frågetecknen etc. Jag har ganska goda kunskaper i hur barn i samma familj mår om de blir behandlade orättvist olikt. Att vara två familjer i en är inte något som är hälsosamt och/eller idealiskt.
    Min man hade inte velat att hans biologiska barn skulle bli särbehandlade så då är det ganska mänskligt att man inte gör så mot andra barn heller.
    Sedan har jag världens bästa svärföräldrar och min mans syster, faster och gammelfarmor etc firar ALLA barn inkl MINA tidiga
    Så du anser att alla barn är ihopklumpade till just BARN? det finns inga skillnader, inga olika personligheter och situationer, utan alla barn är samma samma samma, och reagerar precis som du har sett. Härlig människosyn...
  • Anonym (Stepmom)
    mirre67 skrev 2010-07-22 15:27:22 följande:
    Så de som tillhör din familj är alltså din dotter och din sambo? Inte hans barn sen förut, d v s din dotters halvsystrar?
    Nja, alltså dom är ju inte min omedelbara familj iallafall. Däremot är dom min sambos barn, och därmed automagiskt välkomna i vårt hem, och tillhör VÅR familj, om än inte min. Vår= våran tillsammans min = min egen.
  • Anonym (Stepmom)
    wildaandersson skrev 2010-07-22 15:30:26 följande:
    Stackars barn säger jag....
    Utredning behövs inte. Enbart medmänsklighet, empatisk förmåga och sunt förnuft. Något som några här verkar sakna.
    Så om vi nu vänder det till VÅR situation så skulle jag som mamma till sju barn ta hand om de fyra jag har med en annan man så ska vi dela på tiden med våra gemensamma 3 barn. Varför ska vi bo i samma hus då????
    Vad skulle vi då dela? Då ska vi inte heller ta gemensamma beslut om ALLA barnen. Jag får åka på semester med mina fyra tidigare barn och min man med våra 3 gemensamma. För i helvete heller att han ska betala semester för mina tidigare. Eller barnomsorgsavgift etc.......

Hur delar en familj med sådana förutsättningar och värderingar upp vardagen? Går styvföräldern in och bestämmer när ALLA barnen ska vara inräknade i familjen?

Skulle verkligen vara kul att höra pappans åsikt och tänkande i detta
    Så ni bor bara tillsammans för att få hjälp med barnen? ja, varför inte, ett sådant förhållande kan man ju också ha, och om det passar er så är det väl fine.
  • Anonym (Stepmom)
    Glassplitter skrev 2010-07-22 15:28:24 följande:
    vad tycker barnen?? ser dom någon skillnad eller är det bara deras mamma som gör det? För om inte barnen bryr sig , varför ska då de vuxna försvåra allt? Om nu barnen skulle bry sig så får väl pappan se till att dom får andra kläder? Då kanske du kunde följa med och vara smakråd?
    Nej barnen bryr sig inte. Den dagen dom vill ha andra kläder kommer dom själva gå med sin pappa och peka ut vad dom  vill ha. Så jag behövs inte som smakråd.
  • Anonym (Stepmom)
    wildaandersson skrev 2010-07-22 15:32:21 följande:
    Så du menar att vissa barn tycker om att bli särbehandlade i något som ska kallas en familj???
    mEN PÅ VILKET SÄTT BLIR DOM SÄRBEHANDLADE?!!!! Dom har en mamma som som hand om dom, och dom har en pappa som tar hand om dom. Preciiiiiiiiis som min dotter har. Så HUR blir dom särbehandlade? Snälla svara, för jag vuill verkligen veta. Deras mamma köper också kläder, men hon har inte råd att köpa lika dyra kläder som min dotters mamma (jag) har råd med. Och då tycker hon inte att kläderna som min sambo köper är bra heller. Men jag har ju ingen del i deras klädinköp till deras barn, liksom hon inte har del i mitt barns kläder.
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...