beccagranen skrev 2010-07-20 11:05:53 följande:
När jag läser TS inlägg så får jag fram att hon inte tycker att pappan kan handla kläder till tjejerna, TS är noga med att det ska gås med stil och passa ihop men det lyckas inte pappan med. Om hon har synpunkter på vad han handlar, då det tydligen plockas ihop på måfå bara för att få det gjort så kan hon hjälpa till. Precis som man gör i en familj.
Jag vet inte hur ni andra gör men vi springer inte runt på shoppingrundor varje helg, det blir till varje säsong som vi kopleterar kläderna, och någon gång i månaden så handlas det efter impuls. Så om TS kan tänka sig att planera iförväg med alla i familjen och vara med på turerna 2ggr om året så är väl inte det mycket begärt?
Eller om hon ändå är ute och shoppar till sitt biobarn och lyckas komma över något till tjejerna på rean eller som hon tror att tjejerna skulle tycka om så kan hon väl lägga ut pengrana? (eller bjuda på det som jag hade gjort). Jag engagerar mig mer i vänners barn och syskonbarn än vad hon gör med barnen hon levar ihop med.
Hehe, vi kanske få anlita en konsult?
Vi har tvillingar, en pojke och en flicka. De använder ibland varandras kläder, har en del "finkläder", men mest billiga / begagnade, eftersom de ändå smutsar ner dem och växer ur dem. De är blir snart 2 år.
Visst ser vi till att det inte skär sig eller ser HELT galet ut. Men i övrigt är nog "matchning och stil", inte vår starka sida.
Men INGEN har någonsin tyckt att det är JAG som ska handla kläder till barnen eller borde tänka "extra" mycket på hur de ser ut... Och jag är ändå BIOmamma! Nu har vi en bra, modern bekantskapskrets, men i alla fall.
Det pratas mycket om attityder och TS inställning här. Jag tycker att den inställning som genomsyrar tråden (inte minst synen på pappor) är mycket relevantare.