Anonym skrev 2010-07-19 23:30:38 följande:
Om du verkligen läser vad 99% av folk på denna tråd skriver så fattar du att det är DU inte vi andra som inte vet vad en familj är. Du min lilla flicka har ingen familj. Du är ensam och kommer alltid att förbli det med den inställning. Du säger att du inte har några barn - bra du skulle nog inte vara en bra mamma. Du är för självupptagen och självisk för det. Jag har upplevt olika sorters familjer då varje familj är unikt på sitt sätt, men sådana som du har jag aldrig stött på och jag är glad för jag vill tro att sådana människor inte finns och att inget barn i världen ska få uppleva att bli utsatt för en sådan styvmor som dig. Du är värre än Askungens elaka styvmor.....
Nu är jag inte någon liten flicka, men ok. Det stämmer att jag inte har en familje så som du definierar det, men jag vill inte heller ha en sådan familj.
Min familj är de männískor som jag älskar, som älskar mig, som jag har valt. Jag är inte ensam och har aldrig varit det (förutom när jag vill vara det)
Jag bryr mig inte om ifall jag skulle vara en bra eller dålig mamma, eftersom jag inte vill vara en.
Min sambos barn skulle nog säga emot dig om Askungen-grejen. Enligt dem är jag den roligaste vuxen som någonsin klätt ut dem i högklackkat.
Sist, men knappast minst; att drevet av självförtryckta martyrmammor och jag inte har samma bild av vad en familj är tänker jag på med ren och skär tacksamhet.