• Missisbit

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-19 16:00:29 följande:
    Kan berätta om fler saker jag inte gör åt dem; jag packar inte deras gympapåsar, jag gör inte matsäck, jag borstar inte deras tänder, jag kör dom oftast inte till och från kompisar eller hobbys.

Däremot städar jag efter dem, jag går på bio ihop med dem, jag ger dem ensamtid med sin pappa, jag hjälper stora tjejen med läxor, jag fixar frisyrer på dom ibland på morgonen och jag dukar fram frukost, lunch, middag, ohc melanmål åt dom.
    Hon städar efetr dem, hon går på bio ihop med dem, hon ger dem ensamtid med pappa,
    hon hjälper stora tjejen med läxor, hon fixar frisyrer på dem ibland på morgonen och hon
    dukar fram frukost,lunch,middag,mellanmål åt dem...Vem är det som inte kan fatta att hon
    gör sitt bästa för att vara en bra styvmor!!!!
  • Missisbit
    Anonym (oui!) skrev 2010-07-19 23:59:16 följande:
    återigen, är det styvmammornas fel att mannes barn inte får växa upp i kärnfamilj?! killen har valt mig med vetskapen om att han alltid kommer bära huvudansvaret för SITT EGET barn. alla är nöjda med det, barnet vet vilka hans föräldrar är och har massor av kärleksfulla vuxna omkring sig, han klarar sig utmärkt trots att jag bara tycker om och inte älskar honom. hos oss läser pappa saga och nattar för det har alltid varit så. ska jag efter nästan fyra år komma in och bryta den trenden bara för att vissa moralpanikande kvinnor på fl inte ska kalla mig känslokall häxa?
    Precis...det är ingen här som snackar om PAPPANS ansvar..
  • Missisbit
    ChoopChoopSong skrev 2010-07-20 00:03:39 följande:

Och självklart ska spelet heta "Jakten på den elaka bonusMAMMAN", för det är ju uppenbarligen mammor det handlar om här - inte pappor!

Fan, jag tror jag vill ha en bonusmamma. Vi har tvillingar... Min karl kan få "fria händer" några månader. Han kan få ragga upp någon liten söt, självuppoffrande kvinna som tar hand om DERAS barn, medan jag sticker till Indien med polarna. Och sedan gnäller över att hon inte behandlar MINA barn lika bra som hennes EGNA. Medan min sambo sitter vid datorn eller nåt

Nej, jag skulle aldrig kunna vara utan mina älsklingar så länge. Hur tufft det än är ibland. Men hypotetiskt, vore det kul att testa. För det är verkligen andemeningen av mångas resonemang här.
    Hahahahahha..bra skrivet!!
  • Missisbit
    FIame skrev 2010-07-20 00:26:14 följande:
    Pappan kanske inte ville skilja sig, män vill mer sällan skilja sig (75% av separationer initieras av kvinnor).
    Har han inte gjort det aktiva valet så har han ju all rätt att ställa extra krav på situationen eftersom det inte var hans val. Hade TS gjort skillnad på mitt tidigare barn och gemensamma hade jag troligen visat henne dörren.
    Förstår inte riktigt hur du resonerar.. Hade TS varit en man så skulle man
    inte reagerat som man gör i den här tråden..Tycker bara att det är orättvist! 
  • Missisbit
    nina72 skrev 2010-07-20 01:16:26 följande:
    BRA INLÄGG!!!!!

Jag är själv  biomamma och f.d bonusmamma. Barn är lätta att älska men lata pappor är svårare att älska. Speciellt om de hänger upp sig på hur orättvist det blir hemma mellan barnen och på så sätt ger dig skuld för att du inte är en tillräckligt god, bra och älskvärd mamma som engagerar sig lika i barnen. Trots att hon städar, tvättar, lagar mat, handlar, läser läxor och sagor, packar matsäckar, betalar resor, kläder och leksaker , badar, sätter upp hår osv. för både bio och bonus barn. Medan gubben kan spela spel, leka med barnen och hitta på roliga saker eller bara "ta det lugnt".

Jag håller på TS!
    Lev ditt liv såsom du vill ha det, så länge du och din man har det fint. Då kommer alla barn ha det bra i en fungerande familj. Strunta i biomamma och farmor - de är inte dina bekymmer.

Lycka till
  • Missisbit
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-19 16:00:29 följande:
    Kan berätta om fler saker jag inte gör åt dem; jag packar inte deras gympapåsar, jag gör inte matsäck, jag borstar inte deras tänder, jag kör dom oftast inte till och från kompisar eller hobbys.

Däremot städar jag efter dem, jag går på bio ihop med dem, jag ger dem ensamtid med sin pappa, jag hjälper stora tjejen med läxor, jag fixar frisyrer på dom ibland på morgonen och jag dukar fram frukost, lunch, middag, ohc melanmål åt dom.
    Hon är redan en bra styvmamma!!!!
  • Missisbit

Dem har ett gemensamt barn, en tjej, som är hos dem 24/7...

• Missisbit

"Däremot städar jag efter dem, jag går på bio ihop med dem, jag ger dem ensamtid med sin pappa, jag hjälper stora tjejen med läxor, jag fixar frisyrer på dom ibland på morgonen och jag dukar fram frukost, lunch, middag, ohc melanmål åt dom"

Tycker hon gör redan tillräckligt, hon är en bra styvmamma!

• Missisbit

Ja, verkligen!

Vad mer tycker du hon borde göra??
    Vad mer borde deras mamma göra..och pappa?
    Man lägger enbart fokus på styvmamman och hennes
    skyldigheter... 

• Missisbit

Så klart är dem en familj, men frågan är hur mycket
    ansvar borde styvmamman ta? Mamman då? Pappan? 

• Missisbit

Det hon redan gör är inte "omtanke och kärlek"?
    Jag har haft en styvmamma och hört så mycket
    hit och dit..och ursäkta..men jag anser att hon redan gör
    tillräckligt...sedan är det så och du och alla andra har
    rätt till sin åsikt! 

• Missisbit

Anonym(själv styvbarn) skrev: "Jag lider med de barn som tvingas leva på det sätt TS och andra utsätter dom för. Vilket, ska tilläggas, inte enbart är deras fel utan även bioföräldern som också borde ta sig en tankeställare. Vilket de så småningom kanske gör, förhoppningsvis innan det är för sent..."

Hoppas du läst igenom hela tråden bara, för ditt uttalande är verkligen orrättvist!

• Missisbit

Förstår inte varför folk har så lätt att dömma utan att se verkligheten..
    Innan ni skriver något så försök åtminstone att läsa lite av det som
    skrevs i tråden...

Vill forsätta ge mitt stöd till TS för hon är en bra styvmamma
    oavsett alla otrevliga komentarer! 

• Missisbit
    mrsSoffi skrev 2010-07-22 23:20:59 följande:
    Håller PRECIS med dig!! Har följt tråden ett tag nu och läst det mesta som skrivits.
    Men ständigt kommer det nya anonyma kommentarer om saker som upprepats gång på gång på gång. 
    Skumma för 17 igenom åtminstone TS inlägg innan man kommenterar med nåt anklagande inlägg.

Ger också mitt stöd till TS!!
    TackSkrattande

Gillar att diskutera här på FL men det är så att folk komenterar
    innan dem hinner läsa/eller få all fakta innan man kan ge sin åsikt...
    det är fan lättare att vara kritisk än rättvis! 
  • Missisbit
    mrsSoffi skrev 2010-07-22 23:41:20 följande:
    Han har inte bett om hjälp. Han behöver ingen hjälp, pappan är nöjd med sina inköp. Det är exet och farmor som är missnöjda...vilket framgår om du läser tråden.
    Visst är det så svårt att läsa lite innan man ger sin åsikt? Helt j'vla otroligt!
  • Missisbit

Du får utveckla lite...

saxon skrev 2010-07-23 00:39:30 följande:
    Det är just det som jag har gjort, läst tråden. Och det är just det som skrämmer mig.
    du får utveckla lite...
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...