• Bubbis10

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

mandelblomma skrev 2010-07-20 16:39:29 följande:
    ja det blir såklart absurt...som någon sa kan man få det att fungera bra utan att vare sig älska styvbarnen eller behandla dem exakt lika...så länge man ändå behandlar dem väl och med respekt såklart!
  • Bubbis10
    Vanilj L skrev 2010-07-20 16:43:15 följande:
    Men nu är det ju så att hon fått pengar av pappan om hon velat men hon vill inte handla kläder åt dem.
    Näe hon vill inte, så enkelt e det! Skulle hon vara en sämre människa då? det e säkert mkt som inte du vill heller.
  • Bubbis10

vad är det för fel på H&M,S kläder?????

• Bubbis10
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-20 16:53:18 följande:
    Min sambo bryr sig om barnen, han är bara inte klädintresserad. Och nej, klart jag vill att min sambo ska ha en relation och en tillvaro tillsammans med sina barn, vilken löjlig sak att säga.
    ts
    tror inte såå många män är klädintresserade ;)
  • Bubbis10
    Anonym (fattar noll) skrev 2010-07-20 17:02:03 följande:
    Håller med klart att det blir så. 

Jag har barn med tre olika fäder, och ändå hållar jag dem under samma klädkonto.

Ingen är värd mer eller mindre, alla tre barn har tre olika behov. Jag har sagt ifrån gällande särskiljning på barnen till deras pappor. Men det är ju pappor de de är mer jämställda oss än vi dem. 
    Nu förstår jag inte vad du menar riktigt? DU har 3 barn med 3 fäder å DU har samma klädkonto till barnen? men då e det ju dina barn alla 3, eller missuppfattar jag dig nu?
  • Bubbis10

Å vad e det för fel med att vara principfast?

Anonym skrev 2010-07-20 17:04:22 följande:
    Eh? Så storsint av dig. Ska du ha medalj?
    ja det e väl snällt av henne om nu pappan e hemma å inte deras gemensamma så skulle väl lika gärna han kunna ha gjort det.
  • Bubbis10
    Euforia skrev 2010-07-20 17:07:34 följande:
    Det är tydligen barnmisshandel att köpa barnkläder där. Visste du inte det? Förvånad
    haha ja det var väldans, jag tycker dom har bra barnkläder, köper även till mig själv där..hua hemska morsa jag e asså..hahaFlört
  • Bubbis10
    My Girls skrev 2010-07-20 17:06:26 följande:
    Vad exakt mer begär ni av henne? Att hon ska ställa upp precis som en förälder gör eller vad?
    Det trots att barnen har föräldrar? Bekvämt för svärmor och exet. Bara klaga lite så tar stora stygga ts hand om bitarna de ogillar, så är allt frid och fröjd i huset.
    Förstår ts att det har blivit en principsak av allt...
    Håller med helt!
  • Bubbis10
    Anonym (sleepless) skrev 2010-07-20 17:10:04 följande:
    Kärlek
    Trygghet
    Någon att prata med
    Inte göra skillnad
    Ge sin tid

Har säkert glömt något, men detta är viktigast, enligt mig.  Men vi är olika, det kanske finns någon som inte håller med mig!
    men det är kriterier för en biomamma, det kan man inte KRÄVA av en styvmor även om det är önskvärt.
  • Bubbis10
    Moonis skrev 2010-07-20 17:13:21 följande:
    Håller med och det är just den biten jag reagerade över.
    Men har man egna barn så vet man ju att det ÄR skillnad på sina egna å andras även om man önskade att man kanske kände annorlunda....varför man nu skulle det.
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...