• Vanilj L

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-20 16:48:42 följande:
    Jo, men varför ska jag engagera mig i barnens kläder när pappan tycker att dom han köper till barnen är fullt okej? Och när barnen inte heller bryr sig. För DOM spelar det ingen roll om den rosa klänningen är ifrån H&M eller Calvin Klein.
    Tror inte det spelar någon  roll för eran  treåring heller om kläderna kommer ifrån hm eller calvin klein :)
  • Vanilj L
    Pregga skrev 2010-07-20 16:52:41 följande:
    vad är det för fel på H&M,S kläder?????
    Fråga TS?
  • Vanilj L
    Euforia skrev 2010-07-20 17:07:34 följande:
    Det är tydligen barnmisshandel att köpa barnkläder där. Visste du inte det? Förvånad
    Det är snarare så att TS själv aldrig skulle köpa kläder på hm, hon köper bara märkeskläder.
    Därav har det blivit en diskution om hm kläder.
  • Vanilj L
    Esther M skrev 2010-07-20 20:44:04 följande:
    Jag anser att jag sitter barnvakt när jag passar min sambos barn. Vad skulle jag annars kalla det? Jag vaktar barnen medan han är borta.
    Ne man kan säga, jag är ensam hemma med barnen.
  • Vanilj L
    Hoppfull mamma skrev 2010-07-20 21:33:22 följande:
    TS skriver ju att pappan handlar fula kläder på Lindex åt barnen. Då kan väl han ge pengarna till TS istället så hon kan köpa snygga kläder till alla bran. Ingen förväntar sig att hon ska lägga sina pengar på barnen men kanske sin tid och sitt engagemang?
    Nej för hon har fått det tillfrågat sig. Men hon vill inte lägga sin tid på att handla till "hans" barn.
  • Vanilj L
    Esther M skrev 2010-07-20 21:45:12 följande:
    Men det säger inte jag. Jag säger att jag är barnvakt.
    Ja men du frågade ju vad annars du skulle säga. Då svarade jag bara.
  • Vanilj L
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-19 14:52:05 följande:
    Hjälps åt med dom sysslorna som finns? Jo tack, vi hjälps åt. jag städar, diskar, lagar mat och tvättar åt hans barn. vad mer kan man begära? Som sagt, barnen har kläder, bara inte märkeskläder som min dotter.Tror dom överlever.
    Ja för det hade ju sett konstigt ut om du nu bara hade lagat mat till dig och"ditt" barn. Och det hade ju sett lika konstigt ut ifall du bara diskade/tvättade din och  "din dotters" tvätt och disk. Så egentligen är det ju inte så konstigt att du gör dessa moment.
  • Vanilj L
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-20 23:58:55 följande:
    Tack!
    Solkysst skrev 2010-07-20 21:01:01 följande:
    Vill man inte vara styvförälder väljer man en partner utan barn. Därmed basta!
    Men jag ÄR ju styvförälder. Sen att du och jag inte har samma uppfattning om vad detta innebär är ju en annan sak.Måste det vara så att din uppfattning är rätt? Ska jag lämna mn man, eftersom du och somliga andra i den här tråden tycker att vi gör fel, när vi är nöjda?
    Men ni är ju uppenbart inte nöjda för då hade du väl inte startat denna tråd. Får man fråga hur gammal din man är?
  • Vanilj L
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-21 12:14:02 följande:
    Han är 33 år. Och vi är nöjda, men inte deras biomamma och farmor, därav problemet.
    Det kanske är bra att försöka ha en bra relation med farmorn och inte prata strunt om henne. Det är ju dock erat gemensamma barns farmor också.
  • Vanilj L
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-21 13:47:47 följande:
    Det låter ju inte rimligt, har jga ekonomiskt ansvar för hans föräldrar också? Och betyder det att min sambos tidigare fru har ett ekonomiskt ansvar för vår dotter också?
    Är det egentligen inte också så att mannen är skyldig en summa i försörjning till exet om hon vid skiljsmässan var arbetslös?
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...