Inlägg från: bonnieloveskim |Visa alla inlägg
  • bonnieloveskim

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Moi Je Joue skrev 2010-07-21 18:06:03 följande:
    men varför FÖRUTSÄTTA att de blir ledsna? dom lär ju knappast bry sig om märken, H&M har massa snygga barnkläder. barn brukar inte ha samma klädsmak som vuxna. du gör ett problem som inte existerar.
    Varför förutsätta att de inte kommer reagera?

och JODÅ de kommer att bry sig om märken... de är 7 å 5 år.. snart kommer det de kommer vara fullt medvetna mer än vad du och jag är tom. 
    Visst har HM snygga barnkläder.

Kan inte TS handla där så alla barnen får lika då?
  • bonnieloveskim
    Anonym (mini) skrev 2010-07-21 18:10:13 följande:
    Men det är så!
    Precis min situation nämligen. Om barnen bor varannan vecka så förutsätts bägge vårdnadshavare försörja barnet "efter förmåga". Men vad det exakt innebär finns det inget prejudikat på. Alltså finns det ingen som helst underhålningsplikt för den ena vårdnadshavaren till den andra om barnen bor varannan vecka.
    Mina barn bor varannan vecka. Jg bor i en tre och har svårt att få ihop ekonomin varje månad. Mitt ex tjänar tre gånger så mycket pengar och har råd med jättevilla, exklusiva utlandsresor och dyra kläder till barnen (som de bara får använda hos honom). Att barnen har så olika standard hos mig och hos honom kan jag inte rå på. Det finns inget som säger att han ska ge mig pengar bara för att han tjänar mer när barnen bor varannan vecka. Tyvärr.
    Du kan ha rätt till att få standarstillägg som man kan få även vid växelvis boende vilket innebär tex att den som tjänar mer ska betala för tex läger, cyklar, datorer, ipod etc... så att det även ska finnas hos dig.

Här efter med en advokat om detta om ni kan teckna avtal att han betalar det.
  • bonnieloveskim
    Esther M skrev 2010-07-21 18:12:49 följande:
    Jag är helt säker på att ts vet mer om det än du gör.
    Det är inte jag så säker på.
    Hon verkar strunta i barnen.
    Hon har inte ens lust att engagera sig i lämnngar och hämtningar som tillhör vardagen.
    Utan pappan får göra altl sånt själv.

Barn känner av när de är i vägen. De vet mycket mer än vad man tror.
    Det är inte säkert ens att barnen vågar säga vad de anser till TS.
  • bonnieloveskim
    Esther M skrev 2010-07-21 18:48:53 följande:
    I verkligheten skulle soc inte ens rynka på näsan.
    Det beror väl på vad barnen säger till bio-mamman när de är där om vad hon har för grunt till en utredning.

vad vet du?
  • bonnieloveskim

TS nattar du din dotter? Läser saga ligger bredvid och nattar henne..?
    Eller stänger du bara dörren och säger godnatt och släcker lampan?

Tänkte bara på det du skrev.. att du inte nattar hans barn...   vilket du klargjort att du inte vill göra sedan dag 1.

jag tycker att du TS särbehandlar barnen fruktanvärt i saker som käns i ett barnahjärta.

DU verkar vara en stor egoist som inte kan handla åt hans barn.
    En del män har faktikst inget som helst smak för kläder.. men ska barnen lida för det?

Jag vet de pappor som sätter på barnen helt omatchande kläder men de ser inte det alls, för de har ingen aning om hur kläder ska matcha. Så medans din dotter har en garderob med kläder som hon får så mycket beröm äver hur fin hon är, så kan du inte ens tänka dig att ta pengarna han erbjudit och handla kläder till hans barn.
    Bara för att de är hans barn.
    De är barn.
    De har inte valt att komma till världen.
    Men du valde att ha en relation med denna man.
    Barnen har heller inte nåt att göra med att mamma och pappan separarade.
    Ändå så straffar du dem med att de endast ska få det minimilt hos pappan.
    De får inte lika fina kläder.
    Pappan måste natta 2 barn helt själv och erat gemensamma som han säkert också vill natta. Medans du inte ens hjälper till att natta de andra 2.

Han är som en ensamstående pappa till 3 med en egoist till sambo.

Du valde han med bagage. Då får du faktiskt ta det utan att straffa barnen som inte har valt nåt av detta och som inte ens kan göra nåt åt sin situatiuon idag.
    Utan de har mamma på ett ställe och pappa på ett annat. Och pappa måste dela sig på 3 fast deras halvsyster hos er får båda 2, så har dessa barn endast sin pappa.

• bonnieloveskim
    Moi Je Joue skrev 2010-07-21 19:03:27 följande:
    men helt ärligt, i barns värld är "märken" lika med star wars och hello kitty, lovar dig att de aldrig hört talas om molo.
    jag skulle gärna klä min bonusunge lite snyggare men han vill ha sina kläder med barntryck på, ska jag tvinga på honom nåt som jag tycker är snyggt bara för att det är dyrt? om jag får egna barn kommer jag också lägga ner mycket tid på att köpa fina kläder till honom/henne, ska jag då fortfarande tvinga på bonusen kläder som JAG tycker är snygga bara för att det ska bli rättvist?!

och nu är det ju så att ts inte tycker att hm's kläder är snygga så det spelar inte ett dugg roll om vare sig du eller jag tycker det. hon har aktivt valt att inte skaffa två tidigare barn till skillnad från sin man så det är HAN som får stå för barnens klädinköp.
    Hon har däremot valt en man som har 2 barn sen tidigare.. men hon vill på nåt sätt inte unna de barnen nåt.
    Och hon har visst det valt dem. Hon valde mannen att ha en relation, då ingår bagaget automatiskt.
  • bonnieloveskim
    Esther M skrev 2010-07-21 19:04:59 följande:
    BS. Barnens pappa tar sitt ansvar, ts tar sitt. Eftersom han har satt tre barn till världen, så ansvarar han för tre. Ts har ett barn, så hon ansvarar för ett.
    Man kan tycka så... men det är inga bilar eller möbler man tar hand om, utan små människor.
    det är inte samma sak.

som sagt, TS valde dessa barn när hon ingick i relation med pappan. Barnen var med i bagaget. automatiskt inkluderade.
  • bonnieloveskim
    My Girls skrev 2010-07-21 19:13:10 följande:
    Och det innebär ändå inte per automatik att ts ska agera biomorsa för barnen har redan en biomamma som klagar på kläderna, men fortfarande, Vart är hennes bidrag? Finns de bidragen eller står hon utan pengar och bara klagar utan egen insats? 
    Barnen har en pappa och som bonus ska man inte behöva ta fullt ansvar för barnen. Ts gör en del av vardagssysslorna och det är tillräckligt. Hon valde inte att bli förälder till dessa barn, utan en bonus vid sidan av. 
    Hon valde inte att vara nån vid sidan av.
    Hon är en vuxen som bestämmer över barnen.
    Det är stor skillnad mot at vara någon vid sidan av.

Nu är barnen vid sidan av, inte TS.

TS och pappan är kärnan... sen har de ett barn och vid sidan av hans barn.
    en vuxen som ger sig in i en relation kan aldrig vara vid sidan av, för en vuxen bestämmer över barnet och inte tvärtom.
    OM barnen vill nåt så kan TS säga nej.

Hon valde att leva med dessa barn när hon valde mannen.
    Hon valde inte att leva vid sidan av dem.  utan mitt med dem, bestämma över dem, och vara en förebild.
  • bonnieloveskim
    Moi Je Joue skrev 2010-07-21 19:28:53 följande:
    och vad är det för snack att man måste vara lika delaktig?
    problemet är att du utgår från vad DU vill, alla kan ju inte tycka samma. du kan väl köpa kläder till ts bonusbarn om du har så stort intresse?
    men så klart man måste vara delaktig om man valt relation med en som har barn.

allt annat är egoistiskt.
  • bonnieloveskim
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-21 19:35:24 följande:
    För att dom har olika märken på sina kläder? När vi har delad ekonomi? tror inte det, du.
    Esther M skrev 2010-07-21 18:55:47 följande:
    Jag vet inte, men jag tror att ts vet. Eftersom hon skriver det, så tycker jag att det är meningslöst att ifrågasätta någonting som jag aldrig kommer att ha en aning om.

Även om det skulle vara så att barnen gråter i kudden efter Pradakläder varje kväll, så anser jag inte att det är ts problem.
    haha. Hon bryr sig inte ett dugg om kläder. Precis som sin pappa, han kollar bara om dom är hela och rena. Sen hela den här soc-grejen... Det är ju fantastiskt. Kanske ska starta en ny tråd: kan soc ta mina styvbarn för att jag inte vill vara deras mamma när dom redan har en och bara köper kläder till mitt barn? Obs, pappan köper till styvbarnen.
    Så du menar att du köper upp er ekonomi till kläder till ert barn??

vad får hans barn som är värd lika mycket.. eller går alla era pengar till kläder?

Nyss sas det ju i tråden att det var DINA pengar.. men nu är det delad ekonomi.
    Då ska man ju vekligen se till att barnen får lika mycket!

hur mycket pengar av er ekonomi läggs på erg gemensamma barn och hur mycket läggs på hans 2 barn?
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...