-
Skojar du med mig nu? Så kärlek ska strömma från mitt hjärta för att jag är ihop med deras pappa?DinMamma skrev 2010-07-22 16:41:11 följande:Kommer det inte från ditt hjärta...kärleken för dessa små barn du lever med...kanske du bör fundera på vad du egentligen gör där. -
Det ligger inte i mitt intresse att ha hand om dem på ett föräldrasätt, efetrsom jag valt att jag inte vill ha det så. Jag kan inte gå runt och låtsas att jag älskar dem. Lika lite skulle jag stanna kvar i mitt förhållande om jag inte älskade min sambo, om det bara var för att min dotter skulle få ha båda sina föräldrar hos sig samtidigt. Jag är inte elak mot barnen, jag läser läxor med den äldsta, vi ser på film ihop, vi gör utflykter allihop, vi äter mat ihop. Men jga vill inte vara en förälder åt dem.Ari Gold skrev 2010-07-22 17:27:05 följande:Det allra mest tragiska är att du varit i dessa flickors liv sedan den minsta av dem var bara någoit över ett år, och ändå kämpar du så hårt för att distansiera dig från dem. "Jag är INTE deras mamma och har inget intresse av att sitta och natta och hålla på", hör du själv hur det låter? De har tilbringat nästan halva sina liv med dig, hur kan de inte ligga i ditt intresse? För mig är det ofattbart. -
nr 1. dom kommer inte att gå i samma skola.Ari Gold skrev 2010-07-22 17:45:50 följande:Det tycker jag också är KÄRNAN i diskussionen. Det skiljer TVÅ år på barnen, de kommer gå i samma skola. Det är kalrt som f*n att de kommer upptäcka att de inte får samam typ av kläder, och allt annat som verkar ligg under ytan hos den här familjen.
nr 2. Jag vet inte om du missat det, men så fort barnen ber sin pappa om ett visst plagg så kommer han att följa med dom ut och köpa det åt dom. Dom bryr sig inte om kläder nu, dom är nöjda. -
Men hallå! DERAS PAPPA vill lägga dom och JAG VILL INTE. win-win situation?Anonym (Nomi) skrev 2010-07-22 17:54:42 följande:Precis! sen att bonusmamman stoppar om sitt lilla barn men inte kan stoppa om de andra inför natten?
skumt. Det är ju ingen jobbig handling så vad ligger bakom liksom? klart de kommer fundera runt de också....
Sen om man tänker steget längre, när TS väljer att dela upp familjen på detta sätt så berövar hon också tiden mellan sitt barn och pappan dessa veckor, han har ju fullt upp med de andra två. Istället för att hjälpas åt liksom....
en annan undran. undra vad de andra två kan komma känna för sitt yngre syskon när skillnaden på dom är så stor. de kanske rent av tar efter bonusmamman och inte kan se sin lillasyster som syster? eller värre, de kanske blir svartsjuka och tar avstånd från henne eller blir elaka mot henne? -
Som min sambo då? han tar hand om sina barn till 100%, men det var ju inte alls bra innan?DinMamma skrev 2010-07-22 18:50:46 följande:Toffel eller ej, men vilken fruktansvärt omanlig karl som inte sätter sina barns bästa i främsta rummet!Sova i köket??
Nä fy tusan, tacka vet jag riktiga män som tar hand om sina barn till 100%! -
Mycket bra skrivet!Esther M skrev 2010-07-22 19:07:39 följande:Jag tycker att det som är mest patetiskt och löjligt i den hår tråden, faktiskt på hela FL, är överdramatiserande människor som gärna vill se allt som fruktansvärda problem.
Den här tråden handlar om att ts är irriterad på att hennes svärmor ställer orimliga krav på henne som styvmamma.
Fullständiga galningar har försökt få det till att ts borde bli anmält till sociala myndigheter, att hennes sambo borde pröva sin rätt till mer av hennes tid och pengar till omvårdnad av barn som r hans biologisk och juridiska avkommor.
Varken ts eller hennes familj tycker att situationen är problematisk överhuvudtaget, men en stor del av inläggen här kastar sig över en normal familj som om de misshandlade barnen och varandra.
Ni som anser er ha rätt att döma andras val av rutiner i sina familjer, och som tycker er veta bättre än ts själv hur hon och hennes man ska leva sina liv, borde åka tillbaka till 1800-talet. ta lite luktsalt och för helvete lugna er.
Acceptera att alla inte tycker som ni, lever som ni, tänker som ni eller behöver meningslös dramatik som ni. -
Tack, men jag shoppar tillräckligt åt andra i mitt jobb. sååå fantastiskt roligt är det inte att handla för andras pengar att jag vill fortsätta göra det när jag är "ledig". Det tappar sin glans ganska snabbt faktiskt.Bemidii skrev 2010-07-22 19:08:16 följande:Jag kan inte förstå att du inte handlar kläder till hans barn. Det låter bara som en princip grej för dig. Det verkar som om du får din omgivning att må dåligt av dina principer, du också efter som du tar illa upp att mannan och farmorn gaddat i hop sig. Är det verkligen värt det?
Själv älskar jag att shoppa och skulle gilla det ännu mer om det var för någon annans pengar jag handlade.
-
Nej jag älskar att handla till min dotter, inte till barn i allmännhet. So sagt, de äldre barnen får SEN när dom vill ha. Men den informationen verkar vara för mycket att ta in eller?Ari Gold skrev 2010-07-22 19:10:50 följande:Det handlar väl om huruvida man kan föreställa sig ett liv efter bebistiden. För mig som är lärare känns det orimligt och lätt naivt att inte tro att barn i skolåldern skulle märka skillnad på att en av syskonen får massor av märkeskläder och den andra får från HM. Deras kära klasskamrater lär påpeka skillnad för dem om inte annat. Så fungerar det tyvärr i en verkliga verkligheten.
Att det är OK att särbehandla så länge ingen märker något är väl också ett konstigt arguemnt.
TS anger själ att hon älskar att handla barnkläder, så VAD ÄR PROBLEMET med att köpa ett par extra uppsättningar när man ändå är ute och handlar?
-
Men hur ska han kunna vara en pappa till 100% om jga tar 50%?DinMamma skrev 2010-07-22 19:23:20 följande:Det anser inte jag.När han lever med en kvinna som tar ett tydligt avstånd från hans barn.
och du verkar missa de saker jag gör med barnen. Men det gör du med flit va? -
Skrev först ett långt svar här till dig, men jag raderade det, för jag orkar inte hålla på och tjafsa med dig, för det ger mig ingenting. Du läser och tolkar lite som du vill, verkar det som. ha en fortsatt trevlig kväll.DinMamma skrev 2010-07-22 19:29:12 följande:Jag tycker ditt sätt att diskutera är...något nedvärderande.
Du behöver inte vara otrevlig för att jag har en åsikt om hur du behandlar din mans barn.
Lever man med barn varannan vecka, finns man där för barnet-på alla sätt.Biologisk förälder eller ej.Du borde skämmas.
. -
Exakt vad är det du tycker är så hemskt som barnen utsätts för?Anonym (själv styvbarn) skrev 2010-07-22 21:32:26 följande:Usch... slutar läsa nu, får bara så hemskt ont i magen.
Det är BARN vi diskuterar, små människor som inte själva ansvarar för sina liv och därmed har svårt att påverka, det är VÅRT (allas, även styvföräldrar, vuxna människor i deras omgivning!) jobb att göra det åt dom så att de i sin tur utvecklas till sunda och harmoniska vuxna.
Jag lider med de barn som tvingas leva på det sätt TS och andra utsätter dom för. Vilket, ska tilläggas, inte enbart är deras fel utan även bioföräldern som också borde ta sig en tankeställare. Vilket de så småningom kanske gör, förhoppningsvis innan det är för sent... -
Men du. Alla barnen får nya kläder. Jag köper åt min dotter och sambo åt donm stora.saxon skrev 2010-07-22 22:58:34 följande:Var har jag påstått att det är synd om barn utan märkeskläder??? Det som jag inte gillar är när barnen inom en familj behandlas olika (ett av barnen får nya fina kläder, de andra två får inga alls). Vad har det med skolan att göra??