• Anonym

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Men herregud. Ni får det att låta som att HM-kläder inte är människovärdigt. Vad är det för fel på HM?
    Jag är snart 30 år och jag har aldrig ägt ett märkesplagg i hela mitt liv, i synnerhet inte som barn. Jag mår alldeles utmärkt!

Om mamman vill att hennes barn ska ha specifika kläder får hon väl fixa det själv. Det är helt orimligt att en person som inte är förmyndare till barnen ska köpa deras kläder mot sin vilja.

• Anonym

Om jag var han så skulle jag dumpa dig idag. Hur okänslig måste man vara. Du behöver inte spendera DINA pengar på dem men du lever med deras pappa och du bör hjälpa till med allt de bor ändå hos er på halvtid.

Jag skäms att det finns kvinnor som du. Dessa bar är halvsyskon till din dotter. Vad ger du för signaler som vill inte stiga upp HELA 45 minuter innan och hjälpa till lite.

SKÄMS"""

• Anonym

Min sambo behandlar min son och våran gemensamma dotter precis lika, både ekonomiskt och i kärlek. Han gör aldrig skillnad på barnen och har aldrig gjort. MEN jag kan förstå att folk gör skillnad på barnen för det ÄR skillnad på barnen, men däremot tycker jag att man ska behålla den tanken för SIG SJÄLV. Dvs att bonusbarnen aldrig ska behöva uppleva sig särbehandlade! Visst förstår jag att man som bonusmamma/pappa inte har samma känslor för de barnen som för sina egna, men tycker det är vanvettigt att tydligt visa det inför dem. Krama sin egen och skuffa undan den andre.....Bonusbarn har det tufft ändå som går igenom en ständig förändring.
    Är också skiljmässobarn som är uppvuxen med en elak styvmor, men skulle för allt i världen aldrig göra skillnad på barnen inför dem. Det kan man i såna fall passa på att göra när bonusbarnen är borta hos den andre föräldren. (nu pratar jag om kläder osv...) Alltså skämma bort sitt eget barn hur man vill. Veckan bonusbarnen är där kan man väl hålla i plånboken då! Alternativt hitta på nått annat än shoppa.  Varför inte ta ut hela bio/bonusfamiljen på utflykt istället och njuta av varann.

• Anonym
    Esther M skrev 2010-07-19 22:45:35 följande:
    barnen har ju en pappa, som har snvaret för dem och som kan skjutsa dem. varför ska ts då göra det? för att v ara en tillräckligt uppoffrande kvinna?
    Esther ..... eller TS ... svaret är för att det är så att vara familj, man hjälps åt och som tidigare sagt så har du själv valt honom och därmed har du valt att vara en del av hans familj. Med den attityd så borde du valt att bo själv eller hitta någon som inte har barn sedan innan.
  • Anonym
    Esther M skrev 2010-07-19 22:53:07 följande:
    till hans familj, inte till ts.
    Esther... dina värderingar är sjuka.
  • Anonym
    Esther M skrev 2010-07-19 22:58:27 följande:
    nej, det är de inte. de passar kanske inte in i din bild av hur en självuppoffrande, allerstädes moderlig kvinna ska bete, sig, men de är helt rimliga och normala för en människa som valt att löeva med en man somm kan ta hand om sina egna barn.
    Du fattar inte helt enkelt vad ordet familj innebär. Folk som har adopterat ska de strunta i dessa barn för att de inte är deras egna. Var har du empati för dessa stakkars barn som får fara runt varannan vecka. Hur länge tror du din förhållande håller med din inställning.

Om ja skulle skiljas och mitt barn var med sin pappa och styvmor så skulle jag önska att hon tog hand om mitt barn kramade honom och behandlade som en del av familj.

Tråkigt att personer som du får bo med stakkars barn.
  • Anonym
    Esther M skrev 2010-07-19 23:12:39 följande:

Glömde en sak; jo, jag vet vad ordet familj innebär. du verkar inte förstå att olika familjer kan se ut på olika sätt, och fortfarande vara familjer.

Om du verkligen läser vad 99% av folk på denna tråd skriver så fattar du att det är DU inte vi andra som inte vet vad en familj är. Du min lilla flicka har ingen familj. Du är ensam och kommer alltid att förbli det med den inställning. Du säger att du inte har några barn - bra du skulle nog inte vara en bra mamma. Du är för självupptagen och självisk för det. Jag har upplevt olika sorters familjer då varje familj är unikt på sitt sätt, men sådana som du har jag aldrig stött på och jag är glad för jag vill tro att sådana människor inte finns och att inget barn i världen ska få uppleva att bli utsatt för en sådan styvmor som dig. Du är värre än Askungens elaka styvmor.....
  • Anonym

tycker ts låter som den elaka styvmamman i askungen...Det verkar även som om att ts totalt skiter i styvbarnen men tagit mannen för bara pengarna...Du vet ts, det är inte sakerna som ska äga människan som det låter i ditt fall

• Anonym

Du valde att skaffa barn med en man som redan hade barn från ett tidigare förhållande nu får du leva med det. När man fattar ett beslut som du gjorde får man acceptera det som kommer till.
    Detta skulle du tänkt på innan! Du är egoistisk och det är barnen som kommer fara illa pga av din inställning som är fruktansvärt omogen. Barn är barn dom förtjänar lika behandling som sitt halvsyskon. Håller absolut med mamman och mormorn.

Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...