• Esther M

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Annamamma 83 skrev 2010-07-20 00:04:20 följande:
    Inget intresse för att natta och hålla på...
    Tycker de låter hemskt faktiskt.
    Jag vill inte heller natta ts sambos barn. Är det också hemskt?
  • Esther M
    Phx skrev 2010-07-20 04:14:10 följande:
    Eh, jag förstår inte.

Är din tid så viktig och dyrbar så du inte kan köpa några plagg åt flickorna när du är ute och shoppar åt din dotter?
    Du har ju dessutom tid att skriva i den här tråden, så varför hade du inte kunnat klicka in dig på någon sida och beställt kläder istället för din mans pengar?
    därför att ts vill ägna sin tid åt det hon vill göra. barnens föräldrar kan köpa kläder till dem.
  • Esther M
    Mom2006 skrev 2010-07-20 07:58:27 följande:

Tycker det är hemskt att du gör så stor skillnad mellan barnen. Barnen fanns i bilden när ni flyttade ihop och då ska de inte särbehandlas bara för att du fått ett "eget" barn nu.

Pengarna till märkeskläderna kan man iofs förstå att det är pappan som får stå för den biten men när du resonerar att du inte vill lämna hans barn då tycker jag att det går för långt. Då ingår de barnen inte i "din" familj?
    Du verkar duktig på att kombinera kläder och tycker det är roligt så varför hjälper du inte din man med det till hans barn?

Varför kan inte hennes man klara av det själv? Han handlar kläder till sina egna barn, och får väl lära sig av sina misstag eller fråga i affären?
  • Esther M
    Anonym skrev 2010-07-20 08:31:13 följande:
    Har set det där på nära hål . Styvmodern förstörde totalt relationen mellan pappan och hans tidigare barn bara för att hon behandlade styvbarnen och biobarnen olika.
    Ts tycker du är en Jäkligt egoistisk människa! synd att det inte finns körkort på att skaffa barn för sådan som du borde inte få ha några.

Stakars stakars stakars barn!
    Hon har knappast skaffat styvbarnen.

Tycker du att det verkar som om ts inte tar hand om sitt barn?

För övrigt är det väl magstarkt av dig att anse att du kan bestämma vem som förtjänar barn eller inte.  Synd att det inte finns körkort till FL.
  • Esther M
    Anonym (En snäll mamma) skrev 2010-07-20 08:35:55 följande:
    Och hur tror du barnen känner sig när de ser vilken skillnad det görs på dem och deras halvsyster, som deras pappa också är pappa till. HON får jättefina, svindyra märkeskläder, DE får gå i billiga kläder som inte alls är lika fina, HON får vara kvar hemma längre på morgnarna, DE måste upp tidigt för att hinna till dagis. Sen funderar jag på allt det här pratet om jämställdhet, att bonusmamman inte ska behöva ta något ansvar för sina bonusbarn per automatik bara för att hon är kvinna, har det slagit någon av er som gapar så om det, att mer åtminstone BORDE handla om BARNENS väl och ve och deras mående?? Det är inte speciellt kul att leva med en styvmamma som inte bryr sig för fem öre, medan det görs en jäkla affär av styvmammans egna ungar och de barn hon ev har gemensamt med sin nya. Det handlar om att BRY SIG om alla barn i en familj, sen om de är bio- eller bonusbarn borde faktiskt vara ointressant, för alla barn är lika mycket värda. Iallafall för mig. Betraktar du mig som någon sorts relik från 50-talet för att jag tycker så, ja, då får jag bjuda på det då.
    Borde allas liv handla om alla barns väl och ve? Då tycker jag att det är ditt ansvar att se till att ts mans barn får  märkeskläder. Hur svårt är det för dig att bara shoppa lite och skicka till dem?

Ts man och barnens mamma tar hand om dem och ser till deras väl och ve. Ts och hennes man tar hand om det gemensamma barnet. Hur får du det till ett problem?
  • Esther M
    Anonym (En snäll mamma) skrev 2010-07-20 09:35:04 följande:
    Nu menar jag barn som man bor med under en stor del av sitt liv, trodde alla fattade det. Jag får det till ett problem därför att jag tycker ts, barnens styvmamma, inte behandlar dem rättvist gentemot sitt eget barn, när hon vräker svindyra märkeskläder över sin egen unge, nattar henne, kör henne till dagis samtidigt som hon fullständigt skiter i sina styvbarn. Men det är ju helt ok för dig att göra det har jag förstått. Jag undrar även hur det är om pappan är borta en kväll när hans döttrar är där, får de natta sig själva då?? För det är ju inte ts ansvar att se till att de kommer i säng, det är ju inte hennes ungar..
    jag fattar vad du menar, men jag håller inte med. jag tycker inte att någon förutom barns föräldrar har skyldighet att handla kläder till dem.  jag tycker inte alls att det verkar som om ts skiter i sin sambos barn. jag tycker att hon lämnar ansvaret för dem till den som har ansvaret.

gällande nattning får du nog fråga ts.
  • Esther M
    lol0809 skrev 2010-07-20 09:43:19 följande:
    du träffade en man med BARN som han hade INNAN dig, sluta va så egoistisk, accepterade du honom så accepterade du hans barn med, ja har en granne som är lika patetisk, varför ha hat mot barnen????? va fan har barnen gjort dig? bitter för att han fått sina fina flickor med en annan kvinna?? sluta fjanta å ta till dig barnen. stackars barn säger ja bara
    du har missuppfattat ts. läs trådstarten, där finns svaret på alla dina frågor redan.
  • Esther M
    lol0809 skrev 2010-07-20 09:46:16 följande:
    nej ja har förstått ts tycker ändå det e patetiskt
    allt i ditt inlägg tyder på du har missförstått.
    lol0809 skrev 2010-07-20 09:43:19 följande:
    du träffade en man med BARN som han hade INNAN dig, sluta va så egoistisk, accepterade du honom så accepterade du hans barn med, ja har en granne som är lika patetisk, varför ha hat mot barnen????? va fan har barnen gjort dig? bitter för att han fått sina fina flickor med en annan kvinna?? sluta fjanta å ta till dig barnen. stackars barn säger ja bara
    1. ts har aldrig skrivit att hon "har hat mot barnen"
    2. ts har aldrig skrivit eller antytt att barnen har gjort något fel
  • Esther M
    lol0809 skrev 2010-07-20 09:48:15 följande:
    Esther M: precis som Hoppfullmamma skriver är precis så jag tycker det ska vara när man träffar en man som redan har barn, man ska vara EN familj och inte va så bitter
    Jag tycker att det är du som låter både arg och bitter.

Att du tycker att bonusfamiljer ska se ut på ett sätt betyder inte att alla måste tycka likadant. Familjer kan se ut på olika sätt och fungera perfekt för de som ska leva i dem.
  • Esther M
    lol0809 skrev 2010-07-20 09:51:01 följande:
    man kan ju läsa mellan raderna.

allt e ju varför ska jag, jag vill inte, mitt barn, hans barn blablabla

låter inte det som agg??
    Nej. Det låter som att ts kan skilja mellan det som är hennes ansvar och det som är hennes sambos.
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...