Anonym (En snäll mamma) skrev 2010-07-20 08:35:55 följande:
Och hur tror du barnen känner sig när de ser vilken skillnad det görs på dem och deras halvsyster, som deras pappa också är pappa till. HON får jättefina, svindyra märkeskläder, DE får gå i billiga kläder som inte alls är lika fina, HON får vara kvar hemma längre på morgnarna, DE måste upp tidigt för att hinna till dagis. Sen funderar jag på allt det här pratet om jämställdhet, att bonusmamman inte ska behöva ta något ansvar för sina bonusbarn per automatik bara för att hon är kvinna, har det slagit någon av er som gapar så om det, att mer åtminstone BORDE handla om BARNENS väl och ve och deras mående?? Det är inte speciellt kul att leva med en styvmamma som inte bryr sig för fem öre, medan det görs en jäkla affär av styvmammans egna ungar och de barn hon ev har gemensamt med sin nya. Det handlar om att BRY SIG om alla barn i en familj, sen om de är bio- eller bonusbarn borde faktiskt vara ointressant, för alla barn är lika mycket värda. Iallafall för mig. Betraktar du mig som någon sorts relik från 50-talet för att jag tycker så, ja, då får jag bjuda på det då.
Borde allas liv handla om alla barns väl och ve? Då tycker jag att det är ditt ansvar att se till att ts mans barn får märkeskläder. Hur svårt är det för dig att bara shoppa lite och skicka till dem?
Ts man och barnens mamma tar hand om dem och ser till deras väl och ve. Ts och hennes man tar hand om det gemensamma barnet. Hur får du det till ett problem?