• Moi Je Joue

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

bonnieloveskim skrev 2010-07-21 21:32:26 följande:
    Ester - jag vet att jag förstår mycket väl om hur barn känner det.  Att gång på gång bli nekad att gå åka samtidigt som sytern... tänk på att det är inte enbart med TS utan med deras syster!
    Deras syster får.. men inte de.
    men har du läst tråden eller!?!
    de stora barnen åker med pappa för deras skola ligger på andra sidan stan, i närheten av pappans jobb. den minsta går på dagis närmre. då får väl föräldrarna byta skola till dom större barnen.
  • Moi Je Joue
    Ari Gold skrev 2010-07-21 21:38:55 följande:
    De exemplen är ju över huvud taget inte relevanta i det här fallet då det inte handlar om vad pappan vill, utan om vad mamman inte vill. TS motvilja mot bonusbarnen blir inte mindre motbjudande av att pappan är engagerad och kärleksfull eller whatever.
    okej så exempel som är baserade på den lilla fakta som givits är inte relevanta. silly me, borde förstått att här läser man MELLAN raderna.
  • Moi Je Joue
    Anonym skrev 2010-07-21 22:04:27 följande:
    Min ex behandlade mina barn sedan tidigare som ts behandlar sina bonusbarn. Mina barn led fruktansvärt. Det var riktigt jobbigt för dem att aldrig känna att de hörde till och att han aldrig brydde sig.
    men en erfarenhet utgör ju inte grunden för andra. som jag skrev i ett tidigare inlägg nattade jag min bonus ikväll eftersom pappan jobbar. han var mycket missnöjd över att det var jag och inte pappa som nattade för pappa brukar alltid natta annars. ska jag tvinga honom att bli nattad av mig trots att han föredrar pappan när han är hemma?
  • Moi Je Joue
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-21 22:08:29 följande:
    Men han ville ju inte ens bli nattad av dig, varför inte låta honom vara med sin pappa?
    för att pappan jobbar. det gick liksom inte att välja. annars överlåter jag gladeligen nattningen åt pappan eftersom alla är nöjdast med det, trots orättvisfaktorn :)
  • Moi Je Joue
    Anonym skrev 2010-07-21 22:10:02 följande:
    Klart de föredrar sina föräldrar när de inte känner sig sedda och älskade!
    så fint att du har levt med oss tillräckligt länge för att känna till vår relation!
    och ja, jag kan gå i god för att han älskar sina föräldrar mer än han älskar mig eftersom jag inte funnits med hälften så länge ens. och ja, hans föräldrar älskar honom mer än jag, av samma anledning.
  • Moi Je Joue
    Vanilj L skrev 2010-07-21 22:16:34 följande:
    Att vara samman i en familj tex.
    men alla familjer ser ju olika ut. de stora barnen är ju bara där hälften av tiden, ska man bara hitta på kul saker vv för att det inte ska bli orättvist? man kan väl vara samman i en familj utan att natta varannan gång bara för att det är rättvist?!
  • Moi Je Joue
    Anonym skrev 2010-07-21 22:18:04 följande:
    Jag vet hur barn fungerar.
    oj, jag visste inte att alla barn fungerade precis lika i olika situationer. borde finnas manual då också.
  • Moi Je Joue
    Vanilj L skrev 2010-07-21 22:28:32 följande:
    Nu pratade jag om TS familj.
    jag också. missade du det?
  • Moi Je Joue
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-21 22:35:42 följande:
    Moi Je Joue skrev 2010-07-21 22:08:19 följande:
    men en erfarenhet utgör ju inte grunden för andra. som jag skrev i ett tidigare inlägg nattade jag min bonus ikväll eftersom pappan jobbar. han var mycket missnöjd över att det var jag och inte pappa som nattade för pappa brukar alltid natta annars. ska jag tvinga honom att bli nattad av mig trots att han föredrar pappan när han är hemma?
    Oj, förlåt, jag fattade det som att pappan var hemma och du tvångs-nattade honom. Jga förstod inte att du satt barnvakt.
    japp, det är en styvmammas lott i livet. försöker natta - får skit av ungen, lämnar nattandet till pappan - får skit av fl.
    men jag borde tvångsnatta honom lite oftare så det inte blir så orättvist. rättvisa är viktigare än allas väl och ve.
  • Moi Je Joue
    Esther M skrev 2010-07-21 22:46:00 följande:
    jag också. jag skulle börja ljuga om var jag kommer ifrån.
    iofs skäms jag redan över att folk i ens närhet (sverige) på allvar, återigen på fullaste allvar, tycker att det är ett fall för soc och tingsrätten.
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...