Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-22 09:51:17 följande:
Så jag ska lägga hans barn 2 gånger i veckan, för annars är jag en negativ människa? Jag behöver inte ta åt mig av din kritik, för du vägrar ju förstå varför vi ahr det som vi har det, och på vilka grunder. Alltså är din kritik obefogad och därmed ganska irrelevant för mig.
Nej, allt är inte svart eller vitt, men jag tycker inte att jag ska behöva göra sådant som inte känns bekvämt för MIG, jag är också en person i vårt hushåll.
Läs om och läs rätt.
Du läser det jag skriver som fan läser bibeln.
Jag sa inte att om du inte nattar barnen så är du en negativ människa.
Jag skrev att du inte kan ta kritik. Det är en sak.
Sen skrev jag att delaktighet behövs och föreslog att du tex kunde natta barnen 1-2 ggr i veckan. Men uppenbarligen läste du bara hälften av det med.
Helt ärligt så struntar jag i hur DU har det... detta handlar inte om dig.
Det handlar faktikst om BARNEN!
Och givetvis är du en person i hushållet, men det innebär inte att du är den som står i centrum, vilket du verkar vilja göra.
Barnen ska stå i centrun, det är de som är små och behöver oss vuxna, oavsett om man är bio eller bonus.
Efter att ha läst dina inlägg så förstår jag att det inte är barnen som står i centrum hos er, det är DU och sen kommer din dotter.
Hade du satt din dotter i centrum så hade du sett henne som ett SYSKON till dessa 2 barn, och inte endast som DIN dotter. Men du särbehandlar barnen just för att du är egoncentrisk.
Att vägra ta emot kritik visar dessutom hur egocentrisk du är, många blir glada för kritik, så man kan ha en chans att ändra sig och att alltid bli en bättre människa, vara en bättre förebild och även en positiviare och gladare person.
Men du verkar ha stort behov av att bli sedd och måste till varje pris vara mittpunkten i tillvaron. Allt måste cirkulera runt dig och det får bara inte ske att du måste ta ett extra steg utanför ditt håll som inte gynnar dig.
Denna tråd handlar enbart om dig, ditt välmående.
Den handlar inte ens om ditt barns välmående och hans barns välmånede avsäger du dig snabbt.