• Moi Je Joue

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Esther M skrev 2010-07-21 22:57:50 följande:
    mina styvbarn sover på en ica-kasse. när jag var ung bodde vi på botten av en sjö. varje morgon när vi vaknade var vi tvungna att städa sjön, sen äta en handfull kallt grus till middag osv osv.

dina styvbarn har det bra. ursäkta OT utbrott, men jag står snart inte ut längre. jag kan inte förstå varför människor tycker att det finns ett problem. din svärmor är den enda som klagar? jag menar, vad fan? Am I taking crazy pills here?
    såna här trådar är till för att sålla agnarna från vetet Drömmer
  • Moi Je Joue
    Esther M skrev 2010-07-21 23:01:44 följande:
    jag skulle vilja vara med på en förhandling där någon argumenterar ett sådant fall. sen skulle jag emigrera.
    ja vilken höjdare det vore!
    sen är det: sveriges soc-problem vs barnen i afrika 1-0
  • Moi Je Joue
    Esther M skrev 2010-07-21 23:04:49 följande:
    det är inte särskilt mycket jobb heller. här kan man ju sålla hela tråden på en kvartFörvånad
    exakt, adekvat sållande för minimalt engagemang. ibland tror jag att en del är på skämt. men så inser jag att så inte är fallet och då är det svårt om man ska tycka att det är underhållande eller beklämmande.
  • Moi Je Joue
    Esther M skrev 2010-07-21 23:13:32 följande:
    Jag tycker du och din dotter ska åka. Då får ni, som du säger, lite egen mamma-dottertid, och flickorna får ha pappa ifred innan det kommer fler syskon.  Han och de kan väl hitta på något nice tillsammans? det kommer ju att bli mindre tid för det senare..
    dom tycker säkert att det är roligare att hitta på nåt ensamma med pappa innan bebisen kommer än att hänga med dig och din mamma (var det väl också?) och lillasyster.
  • Moi Je Joue
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-21 23:19:55 följande:
    Ja? BEHÖVA ta med? Vad var konstigt med den formuleringen?
    ja LYSSNA nu på vad du SKREV, hoho!
  • Moi Je Joue
    Esther M skrev 2010-07-21 23:18:04 följande:

kommer tillbaka imorgon och kollar vad som har hänt. good night, wherever you are

me too!
  • Moi Je Joue
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-22 09:51:17 följande:
    Så jag ska lägga hans barn 2 gånger i veckan, för annars är jag en negativ människa? Jag behöver inte ta åt mig av din kritik, för du vägrar ju förstå varför vi ahr det som vi har det, och på vilka grunder. Alltså är din kritik obefogad och därmed ganska irrelevant för mig.

Nej, allt är inte svart eller vitt, men jag tycker inte att jag ska behöva göra sådant som inte känns bekvämt för MIG, jag är också en person i vårt hushåll.
    nej, du har VALT att gå in i en relation med en man ved barn, din enda uppgift är att ansvara för hans barn, dina önskemål räknas inte. i en styvfamilj räknas, till skillnad från i en kärnfamilj, enbart barnens vilja. enligt fl, som även anser att du kommer hamna i fängelse för att du inte köper märkeskläder åt hans barn!
  • Moi Je Joue
    Anonym skrev 2010-07-22 11:07:38 följande:
    Fler av ts inlägg:

"Jag tycker inte att jag ska gå och leta kläder till hans barn på hans bekostnad. om han vill att hans ungar ska ha andra kläder än dom han väljer, så får väl han ge sig ut själv. Jag är inte hans personal shopper."

"Jo, jag kunde följa med, men jag tycker det känns konstigt att jag ska engagera mig när inte deras pappa bryr sig och tycker dom har ok kläder." Som svar på om ts kanske kunde följa med pappan ut och handla till barnen... Pappan vill men ts säger att pappan inte engagerar sig, trots att han bett henne om hjälp!

"Nä, jag bryr mig inte om mamman, pappan får köpa guldkläder för 1 miljon per strumpa till sina barn om han har lust, och låta alla tro att biomamman handlat. Däremot tycker jag inte att det är min uppgift att köpa kläder till dom bara för att jag gillar att köpa till min dotter. Jag har sagt detta till pappan, och han är väl medveten om situationen men fortsätter handla på H&M. Alltså tycker han inte att det spelar någon roll. Och han är deras pappa."

"Självklart tycker jag att det är skillnad på barnen. Ett av dom är ju mitt. Dom andra är hennes syskon på pappas sida."

Det framgår tydligt att pappan vill ha ts hjälp att handla men ts vill inte att hans  barn ska bli lika fina som hennes "primadonna" som hon skrev i ett inlägg...
    hur får du fram det? är det fortfarande mellan raderna man läser i den här tråden?
  • Moi Je Joue
    Minli skrev 2010-07-22 11:27:39 följande:
    Men LÄS vad där står. Ts svarar ju på förslag om att hjälpa pappan som kommit från folk som svarat i tråden. Det har inte varit en önskan från pappans håll. Hon skriver "när inte deras pappa bryr sig och tycker att dom har ok kläder". Alltså tycker han situationen är ok, det står ju klart och tydligt.
    ja jag fattar inte denna ignorans kring vad som faktiskt står till förmån för vad som inte står.
  • Moi Je Joue
    Anonym skrev 2010-07-22 11:29:15 följande:
    Man behöver bara läsa vad ts skriver bl.a detta:
    "Jag tycker inte att jag ska gå och leta kläder till hans barn på hans bekostnad. om han vill att hans ungar ska ha andra kläder än dom han väljer, så får väl han ge sig ut själv. Jag är inte hans personal shopper."
    "Självklart tycker jag att det är skillnad på barnen. Ett av dom är ju mitt. Dom andra är hennes syskon på pappas sida."
    ja jag har läst och VAR står det att pappan är missnöjd? var? var står det om att nån annan som har problem med nåt i deras relation förutom farmodern och biomamman?
    och är det konstigt att hon tycker att det är skillnad på sitt eget barn och sin killes barn?
    Anonym skrev 2010-07-22 11:31:29 följande:
    Och vissa, med annan åsikt än din, förstår inte varför du inte kan förstå vad du läser.
    jag förstår ju vad jag läser men jag förstår inte det ni fabulerar ihop, ni skapar problem som inte finns förutom i er fantasi.
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...