Inlägg från: Anonym (Stepmom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stepmom)

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Corpset skrev 2010-07-20 11:34:30 följande:
    Nä, det jag vänder mig mot är inte specifikt kläderna, även om jag tycker dte är onödigt och orättvist.

"Självklart tycker jag att det är skillnad på barnen. Ett av dom är ju mitt. Dom andra är hennes syskon på pappas sida."

"Kan berätta om fler saker jag inte gör åt dem; jag packar inte deras gympapåsar, jag gör inte matsäck, jag borstar inte deras tänder, jag kör dom oftast inte till och från kompisar eller hobbys."

" Och det här med dagis, varför ska jag åka hemifrån en timma innan jag börjar arbetet för att lämna HANS barn, när han kan lämna dem på vägen till sitt jobb, fast då åka hemifrån halv 7 istället för att jag åker kvart över 7? Ska jag och min dotter behöva tillbringa en timma i bilen för inget då eller?"

Min pappa, mina bröders styvfar gjorde allt detta för mina bröder. De var 2 och 4 när min pappa kom in deras liv, och det har aldrig varit någon skillnad. Jag, som min pappas biologiska barn, vill heller inte att det skulle varit någon skillnad. Mina bröder är vuxna nu, men pappa är fortfarande deras pappa, skjutsar, hjälper vid flyttar och allt möjligt.

Efter mina erfarenheter så ser jag det som underligt med skilda dagistider (jag och mina bröder gick inte på samma dagis heller). Innan FL så hade jag aldrig kunskapen att vissa har familjer i familjer, att det är olika villkor för olika barn i familjer beroende på vems DNA de har, för min pappa var pappa till alla barn i vår familj, oavsett om det var biogiska barn eller inte och gjorde och gör fortfarande saker föräldrar gör för sina barn.

Gör han fel? Borde han inte skjutsat mina bröder till tandläkaren? Gått på deras föräldramöten?

Jag vet inte, jag kanske är skev. Men jag ser framför mig scenarion som att styvbarn får vara på fritids udner sommaren, medans biobarn får vara hemma och andra saker som för mig känns fel.  
    Barnen går på olika dagis. Min dotetr på ett nära oss och mitt jobb, och de två andra tjejerna på ett näöra deras mamma, på andra sidan stan.

Lustigt att du citerade det ag skrivit som jag INTE gör för dem, men valt att hoppa över meningarna under där jag skriver vad jag gör för dem...

Vem har sagt att dessa barn får vara på dagis under loven? Inte jag. Det känns märkligt att dra sådana slutsatser baserat på attt jag inte har lust att spendera 1 timma i bilen på morgonen EXTRA, när det inte behövs och knappt blir nån skillnad för dom stora barnen ändå.
  • Anonym (Stepmom)
    Anonym (stilla undran...) skrev 2010-07-20 13:06:52 följande:
    Jag har aldrig fått höra att jag försöker ta förälderns plats, tvärtom är det många däribland även barnens biomamma o bio morföräldrar som uttrycker sin lycka över att makens två barn är så självklara delar av vår familj och att jag vill vara delaktig i deras liv med allt vad det innebär från att packa gympapåsar, natta, borsta tänder, trösta, leka eller vad det nu kan vara de veckorna dom bor här hos oss.

Jag varken kan aldrig eller vill  ta biomammans plats i flickornas liv men jag vill gärna vara just  en bonus för dom, en bonus som både ger och får oändligt mycke kärlek
    Jo, men då ahr ju du VALT att ta det ansvaret för barnen - det har inte jag. Men oroa er inte, gott folk, pappor kan också packa gympapåsar, tro det eller ej...
  • Anonym (Stepmom)
    Anonym skrev 2010-07-20 13:16:26 följande:
    Hur kan man som bonusförälder bete sig så dumt å omoget?
    Som bonus har man ju faktiskt fått tillåtelse att tillhöra familjen som redan fanns.Hur kan man då inte göra de bästa för hela familjen.Inte undra på att barnen mår dåligt å avskyr sin bonusförälder.

Sen vad de gäller märkeskläder...patetiskt.
    Vem har sagt att barnen inte gillar mig? Det gör dom visst. Jag gör det som jag tycker är bäst för VÅR familj, och det är allt som räknas.
  • Anonym (Stepmom)
    Annamamma 83 skrev 2010-07-20 13:26:37 följande:
    har jag förstått de rätt?

§ Bio mamman fick inte ha hand om pengarna för hon spela bort dom? (stämmer detta,har för mig ja såg de högre upp i tråden igår)
    § Pappan har då alltså ansvaret och köpa kläder till flickorna?
    § Du verkar ha ett stort intresse för kläder?

Men du vill absolut inte handla åt dina bonusbarn?
    Om pappan ger dig pengar, vrf kan du inte köpa åt dom med? förstår inte problemet?
    Jag själv älskar o handla fina kläder till barnen, hade jag fått handla till fler barn hade jag bara blivit glad, eftersom jag tycker det är kul!

De är inte så att du gärna vill att ditt biologiska barn ska ha finare kläder än bonusbarnen?
    Ja, biomamman har vid upprepade tillfällen spelat bort pengar som skulle gått till flickorna.
    Pappan har då ansvaret att köpa kläder till barnen (de veckor dom är här, de har andra kläder hos sin mamma också som hon köpt.) och är nöjd med sina klädval. farmor och biomamman är däremot inte nöjda med kläderna.
    Ja, jag tycker det är skoj att köpa kläder till MITT barn. Bara för att jag tycker det är skoj och har god smak så vill väl inte jag köpa åt andras barn ändå? jag skulle tex aldrig handla åt grannarna, även fast dom bad mig.
  • Anonym (Stepmom)
    Anonym skrev 2010-07-20 13:38:20 följande:
    De konstiga e ju att ts inte gör sin del i familjen.
    Resonemanget e så omoget.
    Vill inte natta *hans*barn.
    vill inte köpa kläder till *hans*barn.
    Vill inte köra *hans*barn till dagis.
    Osv....
    Kan man inte behandla alla barn som ens eget,ska man ju inte springa efter en karl som har barn.
    I en familj hjälps man åt med allt å hjälper alla.Nippetippefasonerna passar inte i en fungerande familj.
    Gör jag inte min del i familjen? Vad vet du om det? Och vilka nippertippefasoner? Jag lämnar barn på dagis, han lämnar barn på dagis. Jag nattar, han nattar. Jag köper kläder, han köper kläder. Med enda skillnaden att jag tar hand om mitt barn och han om sina. Varför ska jag behandla dom som mina barn, dom är ju inte mina, dom har föräldrar? När du säger att "i en familj hjälps man åt med alllt" menar du då i själva verkat att JAG ska sköta allt och han bara ta sig själv till jobbet på morgonen och jag tre barn?
  • Anonym (Stepmom)
    Lillafinajag skrev 2010-07-20 13:39:25 följande:
    Måste säga att jag håller med dig!

Jag ser att vara bonus som en fördel! Naturligtvis ska man inte ersätta någon.
    Jag förstår inte heller hur man kan göra skillnad på ditt å vårt barn.
    I en sammansvetsad familj är väl alla lika värda? Har man valt att bilda familj med någon som har barn sen tidigare måste man väl lite gilla läget å inte utesluta de tidigare barnen?
    Vad har jga uteslutit barnen ifrån?
  • Anonym (Stepmom)
    Anonym skrev 2010-07-20 13:40:12 följande:
    Å vilka ingår i DIN familj?
    Hans barn lär inte gilla dig å din unge,då de växer upp å märker vilken odräglig unge du uppfostrat å vilket egoist du e.
    Om hans bar inte gillar mig för att jag inte anttat dom och köpt deras kläder är det ju underligt med tanke på annat som jag gör för dom. Eftersom jag köper dotterns kläder och oftast är den som nattar henne, bettyder det att hon kommer att växa upp och inte tycka om sin pappa då? Svara gärna.
  • Anonym (Stepmom)
    Lillafinajag skrev 2010-07-20 13:45:10 följande:
    Helt rätt!!!
    Vaddå helt rätt? Helt fel snarare. Jag tycker det är bättre att barnen känner att deras pappa tar hand om dem, och att de har en så stark relation till honom som möjligt.
  • Anonym (Stepmom)
    Fartill3 skrev 2010-07-20 13:50:15 följande:
    ja du TS svårt skit det där....   MITT och DITT jag vet ju inte vilken sorts uppfostan du har men jag skulle aldrig greja att ha den sortens skillnader inom min familj men alla är ju olika  
    Fast då väljer ju du aktivt att ta hand om hans barn. Jag har aktivt valt att inte ha den rollen i vår familj och tycker att så länge som man är rak och konsekvent på den punkten, och överens, är det bra. Då vet alla vart man har varandra och inga missförstånd behöver uppstå.
  • Anonym (Stepmom)
    Esther M skrev 2010-07-20 13:50:34 följande:
    Varför är det ts uppgift att natta, köpa kläder eller köra till dagis, när deras pappa gör dessa saker? Vilka uppgifter i familjen ska barnens pappa ha i så fall?

Man måste inte behandla alla barn som sina egna för att bo med deras pappa. Det är inga nippertippefasoner, det är en vuxen människa som själv kan sätta gränser för vad hon vill eller inte vill göra.
    TACK!! Jag undrar också villka pappans uppgifter ska vara? Dessutom, han VILL umgås och ta hand om sina barn, han missar ju redan halva deras uppväxt med tanke på att dom bara är här varannan vecka. För min del finge dom gärna bo här varje vecka.
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...