idibidi skrev 2010-07-20 16:21:05 följande:
LÄste bara första och sista sidan av kommentarer.
Men jag reagerade på en sak...
Du skrev att ni hade gemensam ekonomi, då går ju hans pengar åt mer på ert gemensamma barn än de andra flickorna, speciellt om du handlar till ditt barn varje vecka?
Du skrev ju att du tycker det är kul att handla, men endast till din dotter va?
Dina styvbarn kanske behöver en kvinnlig förebild som bryr sig, istället höjer du din egen dotter till skyarna. Om mannen din inte bryr sig, för let's be honest, män bryr sig inte om kläder, och mamman inte kan ta hand om sitt spelberoende, så vore det väl bara en god akt till barnen?
Och om du gått med på gemensam ekonomi bör du ju förstå att din sambo borde lägga ner lika mkt klädesmässigt som till er dotter, oavsett om du gör mödan att shoppa? Du skrev ju att det var kul, men du har väl bara visioner av din egen dotter i de kläderna?
Det handlar inte bara om kläder. Det handlar om att du tycker det är orättvist att de förväntar sig mer utav dig i situationen. Tråkigt att det skall vara så att du måste hamna i försvars position hela tiden. Du verkar bara vilja ha positiv feedback, och sedan beter du dig omoget angående de negativa kommentarerna.
Jag kan förstå att du känner dig hunsad, men så stort är ju inte problemet för din del. Det är din inställning angående barnen som är illa. Jag växte upp med ett riktigt asshole till styvmor och en pappa som inte brydde sig. Min mamma var iof död, och inte dysfunktionell som dina styvbarns mor verkar vara. Men jag ville verkligen verkligen bara gå och shoppa med min styvmamma, eller få naglarna målade av henne, eftersom att hon gjorde sånt med sin dotter. Jag hade behövt det, istället behandlade hon mig som en börda och tog ut saker på mig, eftersom att min pappa inte engagerade sig nog och att hon fick ta hand om mycket själv.
Tillslut slutade hon laga mat till mig och tvätta mina kläder, så jag fick göra det själv, när pappa bara jobbade hela tiden. Då var jag nio år.
Det verkar inte vara så illa i din situation, men det påminner starkt om min förra styvmor angående din attityd när det kommer till att hjälpa till med barnen.
Varför kan man inte bara vara varma och vänliga, eller dumpa karlfan om han inte bryr sig istället för att lägga sin ilska på barnen?
Om din tjej får märkeskläder bör hans döttrar få det också. För guds skull, det är nästan din plikt att din dotters systrar ska vara lyckliga och känna sig lika värda. Folk reagerar uppenbarligen på favoriseringen, kan slå vad om att det inte bara handlar om kläderna!
De enda med plikter gentemot barnen är föräldrarna. Ts har inga, varken för barnen eller guds skull.