• Esther M

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

bonnieloveskim skrev 2010-07-21 17:16:39 följande:
    Men om man lever i en relation med barn på varsinna håll så kanske man inte ska agera på sådant sätt att det blir så stor skillnad mellan barnen.

Det barn som inte får.... blir ju ledset och särbehandlat.

Sånt som farmor redan har sett tydligen nog utav och regaerat.

Grattis till farmor! Hon vågade säga vad hon tyckte.

Hoppas TS tar åt sig så att hela familjen kan bli glada.
    Om du inte har läst ts inlägg så föreslår jag att du gör det. Ingenting hon har skrivit har gett den minsta antydning om att en 5- och 7 åring är varken ledsna eller särbehandlade för att´deras lillasyster har kläder av ett annat märke än de har.

Det finns heller inga rationella skäl att att anta att dessa barn skulle vara förtvivlade över att inte få gå och shoppa kläder med sin styvmor. De vill ha leksaker, och får det.

Om farmot tycker att det är fel av ts att köpa kläder till sitt barn borde hon ju kunna hitta på en bättre anledning än "de andra barnen har kläder från HM", exempelvis "andra barn svälter och du köper dyra kläder istället för att ge pengarna till Rädda barnen". Det angår henne för övrigt inte vad hon är har för skäl.

Varför blir familjen glad om ts tar åt sig? Alla som räknas ÄR REDAN GLADA: ts, hennes dotter, hennes man, och hans barn.

Sista frågan; varför är du inte nöjd om ts och hennes familj är nöjda?
  • Esther M
    Jojile skrev 2010-07-21 17:16:54 följande:
    Det är inte hans barn och han måste inte älska honom. Men han måste respektera och älska.
    `Jag tycker du verkar ha svårt att bestämma dig.
  • Esther M
    Jojile skrev 2010-07-21 17:16:54 följande:
     Det är inte hans barn och han måste inte älska honom. Men han måste respektera och älska.
    Jag svarade på det här inlägget. Jag tycker att det är motsägelsefullt att han inte måste älska din som, men han måste respektera och älska honom. Om du tycker att det verkar logiskt vet jag inte hur jag ska förklara.
  • Esther M
    bonnieloveskim skrev 2010-07-21 17:48:15 följande:
    Hur vet TS att de inte blir ledsna innerst inne?

när de kommer i 2a å 3e och 4e klass så vet de mycket väl om vad som är märkes och inte märkes... då kommer de garanterat att märka skillnaden.
    om de inte redan nu fattat det alltså... sånt lär sig barnen fort idag.
    Jag är helt säker på att ts vet mer om det än du gör.
  • Esther M
    Anonym skrev 2010-07-21 18:15:27 följande:
    Jag är helt säker på att ts struntar i det eftersom hon inte ser något fel i sitt agerande, trots att lagen gör henne försörjningsskyldig för alla barn, då de har ett gemensamt, så att alla barn i samma familj får leva på samma standard.
    Jag tycker att ts ska strunta i det. Det är inte hennes problem. Samma standard är knappast utformat i lagtexten så att alla barn måste ha likadana kläder.

Ts man och barnens mamma tycker att kläder från HM funkar. Alla barnen har kläder. Det finns inget problem utöver att barnens farmor klagar.
  • Esther M
    Vanilj L skrev 2010-07-21 18:18:36 följande:
    Det gäller nog även fast man inte har barn  tillsammans.
    Nej, det gör det inte. Jag är på intet sätt försörjningsskyldig för min sambos barn, och kommer aldrig att betala för dem. Det jag ger dem är presenter om jag väljer att göra det.
  • Esther M
    bonnieloveskim skrev 2010-07-21 18:22:22 följande:
    Det är inte jag så säker på.
    Hon verkar strunta i barnen.
    Hon har inte ens lust att engagera sig i lämnngar och hämtningar som tillhör vardagen.
    Utan pappan får göra altl sånt själv.

Barn känner av när de är i vägen. De vet mycket mer än vad man tror.
    Det är inte säkert ens att barnen vågar säga vad de anser till TS.
    Pappan ska göra allt sånt själv. Det är han som är barnens förälder. Det betyder inte att ts struntar i barnen. Om hon gjorde allt det pappan gör, skulle det snarare tyda på att han struntade i dem.

Även om barnen är förtvivlade över sina kläder (vilket jag inte tro att de är) så är det upp till pappan, som enligt vad som går att utläsa mycket väl kan göra det,om han anser det vara viktigt.
  • Esther M
    Anonym skrev 2010-07-21 18:26:13 följande:
    Det är utformat så att alla barnen ska levapå samma standard. Prada och HM är olika standard...
    Esther M skrev 2010-07-21 18:21:12 följande:
    Nej, det gör det inte. Jag är på intet sätt försörjningsskyldig för min sambos barn, och kommer aldrig att betala för dem. Det jag ger dem är presenter om jag väljer att göra det.
    Då är han inte försörkningsskyldig för ditt barn.
    Jag har inga barn.
  • Esther M
    Anonym (mini) skrev 2010-07-21 18:26:18 följande:
    Har man inte gemensamma barn och de bor varannan vecka gäller samma sak. Det är boende som är den avgörande punkten.
    tydligen boende, gemensamma barn och giftermål.
  • Esther M
    Vanilj L skrev 2010-07-21 18:35:40 följande:
    Jo pappan har erbjudit TS att ge henne pengar så att hon kan handla till barnen.
    Då kan han ju lika gärna handla själv.

Ts kan ju diska eller dammsuga istället om de nu skulle vilja börja med millimeterrättvisa.

Jag tycker inte att ts har någonting med hennes sambos barns kläder att göra överhuvudtaget. Det är föräldrarnas jobb att fixa, precis som ts gör för sitt barn.
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...