• Anonym

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

My Girls skrev 2010-07-21 22:29:50 följande:
    Jag valde också att sätta mina föräldrar före umgänge med andra extravuxna, så nä, du vet inte att det är för att bla bla eller bla som kontakten inte fungerar. Barn kan också föredra en annan form av relation förutom en kloning av föräldrarna.
    Växte du upp i en familj med en styvförälder som aldrig nattade dig, aldrig gjorde saker med dig och som bara tog hand om ditt halvsyskon?
  • Anonym
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-21 23:01:22 följande:
    Nej, varannan vecka är han med tre av sina barn och varannan vecka med ett av dom. Han tycker att det är lite att bara träffa sina äldsta varannan vecka och att han missar halva deras liv. Vilket han gör.
    Esther M skrev 2010-07-21 22:57:50 följande:
    mina styvbarn sover på en ica-kasse. när jag var ung bodde vi på botten av en sjö. varje morgon när vi vaknade var vi tvungna att städa sjön, sen äta en handfull kallt grus till middag osv osv.

dina styvbarn har det bra. ursäkta OT utbrott, men jag står snart inte ut längre. jag kan inte förstå varför människor tycker att det finns ett problem. din svärmor är den enda som klagar? jag menar, vad fan? Am I taking crazy pills here?
    Ja, nått måste du ta. För biomamma klagar också. LÄs gärna innan du skriver :) Tråkigt att ni bodde i en sjö, jag antar att den var tom? Fast då kanske det inte ens kallas för en sjö förresten... Då måste ni ha haft dykarutrustning, hoppas den inte var från H&M!! Eller isåfall från HM till er alla.
    Så varannan vecka är du "barnledig"? Varför ska ha ha alla barnen en vecka och ett barn den andra veckan medan du får vara barnledig varannan vecka?
  • Anonym
    Missisbit skrev 2010-07-22 00:58:54 följande:
    "Däremot städar jag efter dem, jag går på bio ihop med dem, jag ger dem ensamtid med sin pappa, jag hjälper stora tjejen med läxor, jag fixar frisyrer på dom ibland på morgonen och jag dukar fram frukost, lunch, middag, ohc melanmål åt dom"

Tycker hon gör redan tillräckligt, hon är en bra styvmamma!
    Räcker det för att barnen ska känna sig hemma hos sin pappa?
  • Anonym
    Missisbit skrev 2010-07-22 01:33:04 följande:
    Ja, verkligen!

Vad mer tycker du hon borde göra??
    Vad mer borde deras mamma göra..och pappa?
    Man lägger enbart fokus på styvmamman och hennes
    skyldigheter... 
    Är4 inte hans barn en del av familjen hos honom?
  • Anonym
    Missisbit skrev 2010-07-22 01:59:10 följande:
    Så klart är dem en familj, men frågan är hur mycket
    ansvar borde styvmamman ta? Mamman då? Pappan? 
    Ansvar? Vad säger du om omtanke och kärlek?
  • Anonym
    Minli skrev 2010-07-22 07:38:29 följande:
    Vill du missförstå? Var har ts skrivit att hon är barnledig varannan vecka?
    Nej, ts har skrivit att pappan har ansvaret för 3 barn varannan vecka och 1 barn varannan.
  • Anonym
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-21 23:01:22 följande:
    Nej, varannan vecka är han med tre av sina barn och varannan vecka med ett av dom. Han tycker att det är lite att bara träffa sina äldsta varannan vecka och att han missar halva deras liv. Vilket han gör.
    Esther M skrev 2010-07-21 22:57:50 följande:
    mina styvbarn sover på en ica-kasse. när jag var ung bodde vi på botten av en sjö. varje morgon när vi vaknade var vi tvungna att städa sjön, sen äta en handfull kallt grus till middag osv osv.

dina styvbarn har det bra. ursäkta OT utbrott, men jag står snart inte ut längre. jag kan inte förstå varför människor tycker att det finns ett problem. din svärmor är den enda som klagar? jag menar, vad fan? Am I taking crazy pills here?
    Ja, nått måste du ta. För biomamma klagar också. LÄs gärna innan du skriver :) Tråkigt att ni bodde i en sjö, jag antar att den var tom? Fast då kanske det inte ens kallas för en sjö förresten... Då måste ni ha haft dykarutrustning, hoppas den inte var från H&M!! Eller isåfall från HM till er alla.
    Här...
  • Anonym
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-22 10:01:09 följande:
    Men det förstår du väl att jag menar att han har gemensamt ansvar för vår dotter hela tiden? Har inte du alltid ansvar för dina barn?
    Varför lever ni i en så ojämställd relation? Hur länge tror du sambon/maken kommer att orka att ensam axla allt ansvar varannan vecka och sen "dela" ansvar med dig varannan?
  • Anonym
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-22 10:08:34 följande:
    Jag och han har gemensamt ansvar för vår dotter hela tiden. Sedan har han ansvar för sina andra två döttrar vv. Jag hoppas han kommer orka jämt, annars var det ju synd att han skaffade barn.
    Synd att han skaffade barn? Jag tror nog mest att han kommer att tycka att det är synd att han skaffade ytterligare ett barn, med en kvinna som inte vill dela ansvaret och vara familj med alla barnen.
  • Anonym
    Esther M skrev 2010-07-22 10:32:51 följande:
    Vadå vara familj. Du får det att låta som om det vore en helig ritual. Alla kan vara familj på det sätt som passar dem. Kärnfamiljen är passé. Acceptera.
    Ts måste acceptera att sambon vill ha det på annat sätt. Som det är så kör hon hela familjen i diket...
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...