• Äldre 20 Jul 11:39
    4504 visningar
    19 svar
    19
    4504

    Vilken vecka är jag i?

    Man kan räkna på många olika sätt.

    Jag säger exempelvis hela veckor om någon frågar vilken vecka jag är i så idag är jag i v. 35 och enligt familjeliv är jag i v. 36 (35+0), men skulle jag ringa till min barnmorska (som räknar som mig) så säger jag att jag är i v. 35+1. Båda sättet är rätta att räkna på det är bara att man har BF på 40+0 om man räknar som mig och räknar man som familjeliv så har man BF på 39+6, men båda sätten är rätt att räkna på.  

    Ska via dig en sak...  

    www.familjeliv.se/Vantar_barn/Kalender/graviditetsutrakning.php&year=2011&month=01&day=12&cyclediff=0&luteal=0&calculate=1    (tog att du hade normal lång mens cykel och såna saker). 

    babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf&year=2011&month=1&day=12&babycount=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="120" height="180"   (du klickar på siffrorna på denna så får du fram antal dagar kvar)

    Om du tittar på hur många dagar kvar så ser du att det är lika många fast de räknar ut det på olika sätt. 

  • Äldre 20 Jul 11:41
    #6

    Självklart ska inte sista länken fungera. Testa tryck på ordet länken i första meningen. 

  • Äldre 20 Jul 11:42
    #7

    Men vad härligt att FL fungerar idag... suck! 

    Tryck på den blåa länken unders så ska den fungera.  

Svar på tråden Vilken vecka är jag i?