• pysselpussar

    Transplanterade - finns det fler??

    Jag undrar om det finns nån mer i detta avlånga land som lever tillsammans med nån som är transplanterad, eller som genomgått en själv.

    Min sambo gjorde en levertransplantation maj -09, och mår idag ganska så bra.

    Men det vore kul att snacka lite med andra som gått igenom detta. Höra hur det har gått, hur ni mår idag. Ja nån att bolla lite med helt enkelt


  • Svar på tråden Transplanterade - finns det fler??
  • tomcar1

    Hej !
    Här är en som är transplanterad 2 ggr. Fick dubbellungor 1995 och en ny njure av maken. Njuren fungerar toppen, lungorna också men får lätt infektioner pga medicinerna. Blev transplanterad båda gångerna i Göteborg. var blev din make transplanterad ?

  • pysselpussar
    tomcar1 skrev 2010-09-15 22:10:28 följande:
    Hej !
    Här är en som är transplanterad 2 ggr. Fick dubbellungor 1995 och en ny njure av maken. Njuren fungerar toppen, lungorna också men får lätt infektioner pga medicinerna. Blev transplanterad båda gångerna i Göteborg. var blev din make transplanterad ?
    Hej!!

    Ah okej, skönt att alla organen fungerar! Oj såpass länge sen, va häftigt! Känns ju bra att höra att det går bra så länge, om du förstår hur jag menar. Här är det ganska nytt än så länge, maj 09..
    På Sahlgrenska, Göteborg. Samma som dig antar jag då

    Infektionskänsligheten blir det väl till att leva med, för resten av livet.

    Kul att du hörde av dig, ibland känner man sig verkligen ensam. Även om alla reagerar med "wow" så är det få som verkligen förstår.
  • tomcar1

    lilla idisen...hur mår din man med den nya levern ? Hur har det gått ?

  • cesar09

    Om 2 dagar så fira jag och min lever 16 år ihop... min kropp funkade dirket med den nya och har bråkat med den.. :))

  • pysselpussar

    Åh toppen när det funkar!

    Jo här rullar det på, vardagen har sin gång Sambon har lite taskiga värden som läkarna inte vet vad det beror på, har varit så till och från sen OP men det är ingen avstötning.. Knasigt. Nu ska han snart in på mera undersökningar, så trist men det är ju nödvändigt.


  • tomcar1

    Hej !
    Kikar inhär, det var ju ett tag sedan. Minnya njure fungerarbra med bra värden. Där emot är lungorna lite bråkiga, hosta och lite jobbigt att andas till och från, men man hittar inget konstigt. Hamnade i höstas i en deppression och är i den ännu. Det är ganska vanligt efter en transplantation att man hamnar i sådana bekymmer.

Svar på tråden Transplanterade - finns det fler??