Anonym (längtande) skrev 2010-07-22 15:39:08 följande:
Vi har ungefär samma musik- och filmsmak, gillar samma sorts mat, har överensstämmande ideer om vad vi ska göra med vår tid tillsammans, kan prata om våra jobb och intressen med varandra, ger varandra frihet att odla egna intressen och vara med vänner.
Mina vänner uppskattar henne, jag uppskattar hennes vänner. Vi kan bråka och gräla och komma i konflikter som vi kan reda ut, vi kan be om och ge förlåtelse. Vi kan vara ett ok stöd för varandra i svåra saker som sker som dödsfall, förluster, jobbproblem, problem med barn(inga gemensamma)etc. Vi kan festa och dansa tillsammans. Vi kan jobba ihop med praktiska saker.
Det där kan man även hitta i bra vänskapsförhållanden också. Jag saknar ord från dig om vad hon betyder för dig, att ni älskar varandra och bryr er om varandra känslomässigt också som två personer som har valt varandra för att man tycker om den andra. Visst, nu provocerar jag lite och var otydligt (igen) med vad jag menade med ordet "allmänt". Men du kanske anar vad jag far efter...