• Nea76
    Äldre 23 Jul 07:01
    3179 visningar
    14 svar
    14
    3179

    Presentationstråd för oss i tråden "Vi runt 35 år som planerar barn - del 2"

    Här kan vi i tråden "Vi runt 35 år som planerar barn - del 2" berätta lite om oss själva. Skriv gärna en rad eller två så vi vet vilka som hänger i tråden.

    {#emotions_dlg.flower} Välkomna att skriva!! {#emotions_dlg.flower}


    ღ stolt tvillingmamma ღ
  • Svar på tråden Presentationstråd för oss i tråden "Vi runt 35 år som planerar barn - del 2"
  • Nea76
    Äldre 23 Jul 15:53
    #1

    Jag börjar väl då!! Solig

    Mamma till två tvillingpojkar födda i början på 2009. De kom tre månader för tidigt så vi tillbringade lång tid på neo innan vi fick komma hem. Ena pojken har begåvats med en mild cp-skada så dagisstart har skjutits lite på framtiden. Kommer försöka vara hemma så mycket det bara går med barnen.

    Jag är idag 34 år och drömmer om ett syskon men jag och sambon är inte helt överens om den saken. Han säger dock att det alltid blir som jag vill i slutänden så jag antar att det kommer ett barn så småningom. Försöker att inte stressa honom men ibland är det svårt eftersom jag längtar så mycket!!

    I övrigt så älskar jag att läsa böcker och fotografera. Drömmer om att starta ett eget företag och försöker göra slag i saken nu när jag är mammaledig.

    Bor i hus med trädgård och vi är nästan jämt ute och leker, vi trivs ute hela familjen.

    Så, det kan väl räcka? {#emotions_dlg.flower}


    ღ stolt tvillingmamma ღ
  • reviso­r
    Äldre 24 Jul 09:01
    #2

    Jag är 35årig mamma till två flicka 9 o pojke 6 o väntar 3an i februari.Gravid
    Jobbar som egenföretagare så mammaledighet läs det väl inte bli.Tungan ute
    Bor i villa i Jönköping Småland med stor tomt så det finns att göra.Äpple

    Jag sjunger mycket på fritiden både i kör och som solist på bröllop dop mm, yoga o hälsa är andra intressen, vi är en aktiv familj men ett helt förråd fullt av sportprylar.
    hej svejs

  • Jätten gluff gluff
    Äldre 24 Jul 12:54
    #3

    Jag är 35 år, bor med min sambo i ett hus vid havet utanför Kungsbacka. Vi flyttade hit vid Lucia förra året & trivs alldeles fantastiskt i vårt lilla 70-talshus som vi på sikt hoppas på att kunna bygga till.

    Väntar vårt första barn, som troligen kommer nån gång i årsskiftet.

    Jag jobbar som ordermottagare/inköpare på ett litet företag där jag har världens goaste jobbarkompisar.
    På fritiden gillar jag att pyssla med diverse. Är ganska mycket för skapande i olika former, baka, rita, pyssla, inreda osv. Gillar också att läsa. Trädgården är underbar, men det är sambon som har tålamod till att gå & påta, själv går jag hellre runt & njuter av alla vildvuxna blommor vi har eller sitter på terassen & filosoferar.

    Jag har letat länge efter livet jag vill ha, efter lyckan & nu har jag äntligen hittat den. Skrattande

  • Äldre 24 Jul 14:13
    #4

    Min tur då

    Jag har nyss fyllt 36 år och bor i en större stad i Södra Norrland.
    Har barn sen tidigare, 2 flickor på 7 och 8 år.
    Bor tillsammans med min sambo i ett 3-vånings radhus strax utan för stan.
    Passar oss bra då jag inte är jätteförtjust i trädgårdsskötsel samt har en sambo som är ute på tjänsteresor väldigt mycket, så en stor trädgård skulle bli lidande för vår del.

    Min sambo har inga barn, så vi har försökt blivit gravida sedan hösten 2009.
    Fick komma på fertilitetsutredning i mars 2010, och tack & lov har ingen av oss något avvikande.
    Vi är friska & vitala båda två
    Fick Pergotime utskrivet (trots egen ÄL) men förstärker den, och vi har ganska precis avslutat vår 3:e kur.
    Fungerar inte det så blir det IVF till hösten.

    Vi är annars väldigt sociala av oss och tycker om att umgås med vänner & bekanta.
    Har inga speciella intressen, men jag gillar att träna, fotografera, vara ute i solen, bada, resa, se på film & köra fort med bilen  typ. 
    Är väldigt flexibel, och anpassar mig lätt till nya situationer och platser.
    Kanske är lite wild & crazy och vill testa olika saker, typ som bungyjump & sånt Drömmer

    Jobbar som personlig assistent och trivs ganska bra med det, men drömmer om ett eget företag.
    Så vi får se hur det blir med det i framtiden, brukar kunna vara väldigt impulsiv

    Så där, skrivit mycket som vanligt, så nu räcker det!
    Kram {#emotions_dlg.flower}


    Älskar sommaren...
  • Äldre 24 Jul 15:46
    #5

    då är det väl min tur då
    Jag heter Jennie,36 år och gift  (sedan 5 år tillbaka) med Alex och har två barn, Molly är i skrivande stund 15 månader och så har jag en stor tjej, Elin som är 17 år.
    I mars väntar vi på nummer 3. 
    Jag bor i stockholms innerstad med familj och två små hundar, en kinesisk nakenhund som heter Lasse och en blandras (chihuahua/jack russel) som heter Riddick.
    Jag är egen företagare och jobbar hemifrån, just nu väntar jag på att Molly ska få en plats på dagis så man  kan få något gjort på dagarna, hon är garanterad plats i Oktober.
     
    Vi har ett landställe som ligger mitt ute i ingenstans med närmsta samhälla Malmköping. Där tillbringar vi mestadels av våra helger.  Jag har inga speciella intressen mer än att bara umgås med familj och vänner, jag har ett litet nördigt intresse och det är att spela datoronlinespel,just nu är det World of warcraft jag roar mig med (lite barnsligt av en snart 36 årig trebarnsmamma) men det är ju så roligt.  Jag är lite av en curlingmamma då min stora tjej tränar/tävlar på elitnivå i cheerleading. 
    Som person är jag humoristisk och öppen och ganska lätt att ha att göra med, jag är en sån telefon terrorist och skulle antagligen kunna prata 24/7 i telefon :P Jag önskar att jag var en "bull-mamma" som kunde stå i köket och laga mat och baka bullar hela dagarna, men desvärre så är jag nog alldeles för tankspridd och rastlös för det:) Mina bullar brukar bli stenhårda och fullt dugliga som mordvapen.

    Min målsättning med nuvarande graviditet är att inte gå upp alldeles för mycket den här gången (blev riktigt rund å go sist och hade inte riktigt gått tillbaka till normal-size från förra gången ens en gång).

  • Rae
    Äldre 24 Jul 23:19
    #6

    Jag fyller på...
    Jag fyller 36 i december och bor med min familj i jönköpings län. Familjen består av mig, maken och två pojkar 6 och 5 år.
    Kämpade 2 år för att få till första barnet och sedan gick jag ner i vikt samtidigt som jag gick på zonterapi och då tog det sig direkt. När sedan lilleman bara var 7 månader upptäckte jag att jag var gravid igen. Vi blev chockade först men sen glada för vår överraskning.

    Jag är lärare och jag älskar mitt jobb! På fritiden vill vi gärna vara ute hela familjen så det har resulterat i att jag är Knytte och Mulleledare. Knytte är för barn mellan 3 och 5 medan Mulle är för barn mellan 5 och 6 år gamla.

    Älskar att läsa och att spela spel med vänner. Har också blivit helt tokig i att drömma om härliga resor jag skulle vilja ha tid, råd och möjlighet att göra. Funderar smått om jag har någon liten medelålderskris på gång, ni vet... jag är snart 36 och jag har inte hunnit...massor av saker!

    Vi försöker få till en liten trea men det verkar svårt igen...blev gravid förra året men det slutade i missfall. Vi hoppas dock ett tag till!

  • Äldre 26 Jul 07:04
    #7

    Min tur nu...

    Jag och min sambo fyller 37 år på Lucia i år och bor i en hyreslägenhet nordväst om Stockholm, en kvart med pendeln in till stan.
    Har två barn som båda var både planerade och inte, dottern som snart är 4½ år föddes innan jag fullgjort min KY-utbildning och sonen som är 20 månader snart blev till medan jag åt mini-piller. Längtar efter barn nummer tre, har slutat med preventivmedel och BIM är 28:e om min cykel är normal igen.

    Båda jobbar heltid tills efter sommarhalvåret, jag har ett föräldravik (som konsult) som ekonomiassistent på ett teaterbolag på Söder i stan fram till nästa sommar.
    I slutet av augusti flyttar vi från vår charmiga 50-talslägenhet med öppen spis för att få större, till en femrummare i området bredvid. Då bor vi två hus ifrån mina föräldrar, krypavstånd till dagis, närbutik och station.

    På fritiden älskar jag att papperspyssla, göra egna kort och fotoalbum, men just nu har det varit stiltje. Hoppas på bättring någon gång efter flytten. Läser mycket, älskar att lyssna på musik och gärna sjunga med. Träffar kompisar så mycket jag orkar och hinner, vill ha många omkring mig och har gärna "öppet hus" när barnen börjar ta hem kompisar som vi hade som små.


    Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Äldre 26 Jul 21:01
    #8

    Hejsan!

    Ännu en som bor i Jönköpings län i Småland!
    Är sambo i hus sedan 2007 och har en dotter född feb 2009. Tvåan ligger förhoppningsvis och gror som allra bäst i magen just nu för att titta ut i mars 2011. Tyvärr har vi inga husdjur längre då mina två underbara katter gick borta för något år sedan. Saknar dem fruktansvärt mycket emellanåt...

    Jobbar som narkossköterska och trivs utmärkt. Kan inte tänka mig ett annat jobb och det är väl ett bra tecken om något. Är ganska social som person, även om jag även trivs i min lilla ensamhet. Har inga direkta intressen, utan gillar att umgås, ta långa promenader, spela dataspel ibland, bio, resa mm.

    Ha en fortsatt trevlig sommar!

  • JoLi
    Äldre 6 Aug 14:59
    #9

    Hallå Glad

    Jag blir 36 i år och min drömprins är 38. Ingen av oss har barn sedan tidigare och nu försöker vi få nr 1.  Vi träffades först förra året så vi ligger lite efter på barnfronten jämfört med våra vänner. Men men bättre sent än aldrig. Jag blev gravid i april men det slutade i missfall i vecka 6. Det var jätte jobbigt men samtidigt är vi glada att vi kunde bli gravida så vi ser framåt och fortsätter kämpa.

     Vi bor, i en 3:a bostadsrätt, och jobbar i Stockholm. Har väl lite funderingar på att flytta närmare släkten i Köping när det blir barn eller kanske något helt annat som Gotland eller Åre ... många drömmar har vi och fantasin är det inget fel på. Båda känner i alla fall att vi skulle vilja bo i hus eller ha en sommarstuga. Vi förlovade oss i januari 2010 och planen är att det ska bli bröllop under sensommaren 2012. Jag arbetar som affärscontroller på ett stort försäkringsbolag. Har jätte härliga arbetskamrater och gillar variationen i arbetet och inslaget av problemlösning.

    Vi är sociala och umgås mycket med familj och vänner. Jag hade tänkt att gå ner 5 kg innan jag blir gravid så jag simmar, promenerar och trampar på min crosstrainer som jag har hemma. Gillar också precis som Isa att resa, spela lite dataspel och gå på bio.

    Kram kram till alla i bästa tråden Hjärta

  • rivkal­e
    Äldre 8 Aug 21:09
    #10

    Hej!

    Oj vad roligt ni har skrivit allihopa, spännande!

    Själv är jag ganska så nyss fyllda 34 och min man fyller 37 i december. Vi gifte oss för två år sedan och fick med oss en liten "bröllopspresent" hem från resan.. Han föddes i april 2009 och är det finaste vi har! Vi bor i lägenhet, på Gärdet i Stockholm. Både han och jag jobbar på varsitt stort försäkringsbolag (så jag blir ju jättenyfiken på om ngt av dem kan vara samma som ditt, Labolina! )

    Jag jobbar som systemutvecklare, IT mao. Stormtrvis verkligen med det! Jag trivs också väldigt bra på mitt jobb, som känns som en juste arbetsgivare med trevliga avslappnade arbetskamrater.

    Intressen..hm? Blev lite ställd då jag insåg att jag inte har så många längre. Shopping.. räknas det? Närå, jag är helt klart en hängiven träningsfanatiker, men det är ju inte riktigt som förr sedan lillemannen kom. Men det är hemskt kul när man får chansen iaf. I övrigt brukar vi laga mycket mat, läsa mycket och jag älskar att träffa mycket vänner och släkt!

    Det känns härligt att få ta del av denna mysiga tråd! Kram

  • Äldre 17 Aug 23:53
    #11

    Va kul att läsa!

    Är i vanliga fall lite hemlig på FL då barnplanerna inte gått som planerat och vill kunna skriva av mig i trådarna och diskutera utan att folk känner igen mig. Men berättar gärna lite i denna tråd =) ursäkta om det kanske inte är helt uttömmande men....

    Är 33 år och fortfarande inte förälder. Varit tillsammans med min man i 7 år och gifta i 3. Nyss flyttat till hus/gård utanför en medelstor stad i Norrland. Har ett jobb jag trivs med inom miljö men som innebär en del resor och stressar troligen för mycket ;)  Djur är ett stort intresse och har två hundar som jag tävlar med och nyligen skaffat katt. Vill ha mer djur så vi får fylla ut vår gård.

    Vad det gäller barn så har jag alltid tänkt när jag fått fast jobb då kan jag börja fundera och då sätter vi fart- Busenkelt trodde jag. Och det började busenkelt vi hade inte helt bestämt oss att sätta fart men om det blir så blir det, ingen koll på Äl eller något. Blev gravid direkt! Men vid VUL konstaterades MA- min värld rasade. Blev gravid igen och denna gång slutade det i ett missfall.  Tagit det hela med mer fattning denna gång och vågar nu se fram emot en ny graviditet! Livet kretsar mest runt att försöka bli gravid. Men i vanliga fall gillar jag äventyr och fart och fläkt!

  • soleij
    Äldre 19 Aug 11:00
    #12

    Jag är 35årig mamma till två; flicka 9 o pojke 6. Min man är även han 35 men jag är en månad äldre o bestämmer därmed....typ....fast det håller nog inte han med om. Glad

    Tidigare känd som Revisor men efter MA i aug -10  blev det en nystart....
    Vi har inte helt bestämt hur vi ska göra nu, men det lutar åt att efter att kroppen o själen har fått vila några månader kör vi på en 3a i alla fall. Baby
    Att skaffa barn nr 3 har inte varit en självklarhet för mig då jag tycker att det är ganska skönt att barnen klarar sig lite själva nu...är dessutom bortskämd med 2v sol-vintersemster + 1 v i svenska fjällen varje år....o det är ju inte lika lätt med en liten+ att ekonomin blir lidande.
    Min man däremot är jätte sugen på en liten till...eftersom vi började ganska tidigt ligger våra vänner 6år efter, så det är mycket små barn i umgänges kretsen.
    Jag har tidigare haft lätt att bli gravid...så tålamodet är inte det största på den här fronten.....frustrationen o sorgen med ett missfall är överväldigande o jag håller mig sysselsatt för att inte tänka...brukar vara ett bra sätt för mig att gå vidare efter "olyckor" som jag ändå inte kan påverka.
    Är i grunden en mycket positiv person.

    Jobbar som ekonom och är  egenföretagare med 8 anställda.

    Bor i stor  villa (4våningar) i Småland med stor tomt så det finns att göra. Äpple
    Vi har även en underbar Bengal katt o Malawi ciklider i ett 500l akvarium.....Katt barnen tjatar om en hund men jag känner inte att tiden räcker till....

    Jag sjunger mycket på fritiden både i kör och som solist på bröllop dop mm, yoga o hälsa är andra intressen, vi är en aktiv familj men ett helt förråd fullt av sportprylar.

    Snöar gärna in på olika "besattheter" som jag måste lära mig allt om......Nyfiken på det mesta.

    hej svejs


  • Davido­ff1975
    Äldre 26 Aug 21:04
    #13

    Jag är 35 år, rörelsehindrad, inga barn. Tycker om att läsa, lyssna på musik, är ute å lyssnar på dansbandsmusik så fort tillfälle ges och plånboken tillåter. Sitter ofta vid datorn..... Är det ngt ni undrar så fråga gärna. Jag har väldigt svårt att berätta om  mig själv

  • Äldre 4 Apr 15:56
    #14

    Hej,

    Jag tar och lägger in en liten presentation här då :)

    Jag fyller 35 i juni och min man blir 36 i år. Vi bor i Huddinge tillsammans med vår dotter som i skrivandets stund är 19 månader.. har även en katt som är 7 år.

    Jag träffade min man i januari 2005 och vi gifte oss i augusti 2007 - det gick ganska så snabbt men det kändes så himla rätt så varför inte?

    Jag jobbar inom hotellbranschen och skulle nog säga att jag är en rätt så där lagom glad och positiv person - älskar att resa och shoppa ( min man är inte så förtjust i det där sista...hmmm ) annars umgås jag gärna med vänner, läser en bra bok eller det som faller mig in.
    Planerar gärna lite för mycket och för ofta - mår nog som allra bäst när jag har ett par saker framför mig i tiden :) kortsiktig planering däremot är inte riktigt min grej..

Svar på tråden Presentationstråd för oss i tråden "Vi runt 35 år som planerar barn - del 2"