Måste göra abort i v.20. Nån med erfarenhet?
Beklagar så mycket att ni befinner er i denna situation!
Jag har inte drabbats av samma som du,men jag fick föda fram min son i v.18+ pga att jag har försvagad livmoderhals och en BM råkade punktera fosterhinnan.
Det gör ont,jag tycker att den förlossningen var värre än den med min yngsta sons förlossning. Men du kommer förhoppningsvis att få morfin om du vill.
Något som har hjälpt oss enormt var hur vårdpersonalen behandlade vår son, det var en sådan respekt att man blir så rörd varje gång man tänker på det och de gjorde alltså så fint för att vi skulle kunna ha fina minnen av vår pojk. De lade honom i en korg med vitt broderat täcke och vita orkidér. Sjukhusfotografen tog många bilder, jättefina bilder.
Något som jag råder dig är att efter förlossningen be sjukhuset fixa papper så att ni kan ha med ert barn i familjebilden hos skatteverket om ni vill..... ert barn kommer att "folkbokföras" med de namn ni väljer och han/hon kommer också att få födelsenummer dock inga sista siffror. Detta är helt klart frivilligt och bara om ni vill,men detta hjälpte oss enormt mycket med sorgen.
Än en gång så beklagar jag verkligen !
Många styrkekramar.