• Ninde8­1
    Äldre 25 Jul 11:41
    3193 visningar
    4 svar
    4
    3193

    Prematur, dålig viktuppgång

    Våran tjej är född v.35+1 är nu 1 vecka gammal. födelsevikt 2885g nu 2590g..
    Vi behövde aldrig vara på Neo och hon har ätit /sugit bra hela tiden men...

    Nu till min fråga: Hennes viktnedgång ligger på 9% och ännu på fredag gick hon ner i vikt när bvc var på hembesök. Hon var väldigt slö och ännu lite gul men under gränsen för solning. Vill ju amma henne men hon får ju tydligen inte tillräckligt med näring av min mjölk. Kan de vara att min mjölk är för tunn?
    Har nu pumppat ur i ett dygn (och fryst ner min mjölk)  och gett ersättning samt ammat efter ersättningen och hon är som en annan bebis! Piggare, mindre gul och kissar och bajsar som hon ska. Kan man kolla upp om bröstmjölken är för tunn?.
    Skall iaf fortsätta några dagar med ersättning för att se om hennes vikt går upp. Skall på koll på Måndag och igen på Torsdag.
    Nån annan som haft samma?

    MVh.Ninde

  • Svar på tråden Prematur, dålig viktuppgång
  • Ninde8­1
    Äldre 25 Jul 19:16
    #3

    Ne hon hade inte vänt i vikt på fredag när dom tog vikten.. Nu vet ja först imorn hur det är med vikten. Hon har svårt att hålla värmen så ja har mycke kläder på henne och mössa,vantar och då är hon uppe i 36,7 i temp.
    Jag vågar inte chansa med vikten då hon är så liten. Men håller tummarna att den gått upp så ska ja börja med mer ammning. Har barn sedan innan men alla har vänt i vikt innan vi åkt hem från bb och det med ammning, men de är väl som ni säger att de får ta 2-3 veckor för dem att komma upp i vikt, så borde ju inte oroa mej så mycke.

    Tack för era svar :)

Svar på tråden Prematur, dålig viktuppgång