• Bebby
    Äldre 25 Jul 20:30
    2018 visningar
    9 svar
    9
    2018

    Är så arg att tårarna rinner!

    Har  du pratat med familjerätten? Det är ju bättre att ni gör ett nytt avtal för umgänget om det inte fungerar som det är nu...

    Har han föreslagit någon annan period eller ställer han bara in? Hur gammalt är barnet?

  • Bebby
    Äldre 25 Jul 21:37
    #4
    Anonym (m4b) skrev 2010-07-25 21:29:58 följande:

    men då får väl pappan lösa barnvakts frågan...
    Vägra ha dem hemma.
    Lämna dem till hans jobb och åka iväg. Hans tid hans problem. Vad ska han säga... att han inte kunde.. du har ju andra planer.
    Sätt ned foten.

    med ett domslut kan man inte bara ställa om som man vill...


    säga att han får ta barnen eller så stämmer du han på umänge.


    Han lär få mindre umgänge eftersom han inte kan sköta det han har.


    Umgängesföräldern har inte alls rätt att styra och ställa.


    Du kan faktikst strunta i att hämta barnen från dagis tex om det är hans dag.. det är inte negatvit för dig, det är negativt för umängesförälderna att dagis måster ringa efter dig för att ingen kom å hämta barnen.. trots att du sagt till pappan att du inte kan ha dem.


    han kan inte göra som han vill längre med en dom. Du låter han göra som han vill.


    Men, man måste ju tänka på barnets bästa, och det kan väl inte vara att bli dumpad vid pappans jobb eller att hamna med en barnvakt det kanske inte ens känner..?

    Att vara oönskad hos pappan är illa, men om barnet är lite större kan du ju mycket väl känna att inte heller mamman vill ta hand om det.... och det gör väl inte saken bättre?

    Håller dock med om att det är bra att ta upp att umgänget inte fungerar som det ska, men utan att barnet riskerar att bli lidande!
  • Bebby
    Äldre 25 Jul 22:16
    #6

    Eftersom han strulat med umgänget under en längre tid så kanske det inte är så lätt att hitta en barnvakt som känner det barn han inte ens verkar träffa så mycket själv.... tänkte jag, men jag VET inte, det vara bara en tanke...

    På mitt jobb får man inte ha med barn, för att det bedöms vara farligt, så det beror på vad man jobbar med... Jag vet inget om pappans arbetsplats och kan inte säga om den är farlig eller inte....

    Med den lilla info vi har så är det kanske lite svårt att bedöma vem som är bäst lämpad att avgöra vad som är bäst för barnet, men om barnet riskerar att känna sig en oönskad belastning för en pappa som inte är intresserad av att vara med det så skulle i alla fall jag ha svårt att bara dumpa det där! Men, det är ju jag det, alla tänker inte lika! Jag har full respekt för det!

    Jag säger INTE att TS ska finna sig i att han inte följer domen, bara att det kanske går att ta upp och förhoppningsvis lösa detta på något annat sätt - utan att RISKERA att barnet känner sig oönskat både hos mamma OCH pappa.... Det kan vara jobbigt nog att vara skiljsmässobarn ändå!

  • Bebby
    Äldre 25 Jul 22:58
    #8

    TS: Hoppas det löser sig och att vår diskussion gett dig lite att fundera på! Lycka till!!!

    m4b: Nu är vi ju så gott som eniga Glad

Svar på tråden Är så arg att tårarna rinner!