Geocaching!

Blev ingen geocache idag, klådan var för jobbig.
Jag har 3Mobilsurf Bas (från tre) och det funkar bra
Idag tog jag två i byn och sen åkte vi hem till mina föräldrar. Mamma frågade om vi skulle åka iväg och leta lite och det säger man ju inte nej till Mina småsyskon ville gärna testa på så fem stycken av mina syskon, jag och mamma åkte till Ljungby och tog fem stycken
Kul!
Igår var jag iväg med min lillebror på nio år, han är riktigt duktig på att hitta alla! Tillsammans så hittade vi bland annat vår första nano, superliten! Har hittat 39 st nu och gömt fem.
Sen hittade vi en som vi inte kunde logga, tog bild på den med mobilen, tyckte den geocachen var riktigt häftig och jag tror jag har kommit på ett sätt att kunna logga den utan att behöva klättra. Kan nämnas att det var en T:5
Just den nano var väldigt lätt, iaf för min bror. Har svårt för att böja mig och den var väldigt låg.
Ja, någon gång måste den tas men exakt hur vet jag inte än. Jag är så höjdrädd
Välkommen
Vad många ni har hittat redan! Vart i Skåne bor ni? Såg att två av de ni hittat, har jag också hittat.
Jag har hittat 43 nu och gömt fem. Letar gärna efter eran sen!
Mitt nick är samma som här förresten, Tokfrjant
SVejsan: Ja, det är roligt att lägga ut egna. Den allra första vi lade ut fick lite fel koordinater dock men snäll som en var så hittade han cachen och tog fram närmare koordinater. Annars tycker jag det har gått bra
Det är roligt när man får fina kommentarer också tycker jag men jag kan vara lite dålig på att skriva något speciellt själv just nu. Orkar/har inte tid att sitta vid datorn och logga alla hittade med beskrivning just nu. Sen när magen inte är i vägen för datorn och sånt så blir det nog mer Det är just klådan jag har som gör att jag inte direkt vill ha båda händerna upptagna, bara denna text tar evighet att skriva för att jag måste klia ^^
Jag har ingen anroid, använder min Nokia 5230 tillsammans med GC Live. Fungerar jättebra
Behöver inte förmata telefonen med cacher, utan den visar de fem närmaste där man befinner sig. Är man premiummedlem så visar den mycket fler.
Den jag lade upp bild på, den på lyktstolpen, har ni något tips på hjälpmedel att använda för att kunna ta den? Förutom då stege Någon hade loggat att ha använt en grej som får plats i fickan och väger under 100g. Man måste ju kunna ta upp den igen.
Spelar roll:
Jag skaffade ett konto på gecaching.com och sen kollade jag upp vilka cacher som låg nära genom Geocaching Maps som finns i menyn Hitta & Göm en cache". Började med att rita upp kartan eller tog med mig datorn (har en sån liten) i bilen och sen men hjälp av hinten så hittade jag. Blev snabbt trött på det då det var svårt att hitta rätt utan gps. Man kan ju skriva ut kartorna också om man vill. Det är verkligen kul! Och de finns ju i princip överallt.
Petra S:
Vet inte vilka GPS:er som är bra för geocaching, men på geocaching.com finns GPS-tester:
www.geocaching.com/reviews/gps
Jag använder mig av min telefon och sedan ett gratisprogram som heter Geocaching Live. Det programmet visar hela tiden på en karta vilka som är närmast. Skaffar man sig en GPS så får man lägga in koordinaterna. I denna butik har de GPS:er som är anpassade efter just geocaching: geoshop.cc/index.php&osCsid=11c42937ce18bf5ac190d00ed57e16d6
Vill också ha en frilufts-GPS men som du säger Svejsan, så är det en del pengar ändå.
Anemia: Ni får kompensera det sen med GPS:n Får väl säga grattis till den lille med
Den 13:e sept så kommer mina busfrön, om de inte får för sig att komma tidigare. Vill att de ska komma tidigare för jag mår så dåligt av allt kliande, all smärta, av att vara så stor och svullen och inte kunna göra någonting. Att vara ute och geocacha får en att tänka på annat en liten stund.
Tog min första FTF idag förresten Eller mja, min sambo fick ta den för jag hade inte förmågan att böja mig så mycket
Ja, den sidan är bra! Är inne ofta och läser i olika trådar där. Ofta mycket bra tips
Låter roligt att arrangera event! Har aldrig varit på något men så är jag gravid också och har bara hållt på sedan juni. Skulle vilja gå på Fumble After Dark 2010 men det är för långt iväg och då är bebisarna på ca två månader gamla, vill varken åka iväg med dom så långt eller åka iväg från dom så långt. Hoppas på att ett event kikar upp här i närheten snart
Har inte varit inne på familjeliv på länge men såg att jag startat denna tråd för nåt år sen!
Jag håller såklart fortfarande på med denna härliga hobby, just nu ska jag ta minst en per dag i tre sammanhängande månader :)
jäkla jobbigt tycker jag ^^