Inlägg från: Stintans |Visa alla inlägg
  • Stintans

09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...

Tiden går och det händer grejer här bland oss. Det har börjat komma ut bebisar{#lang_emotions_baby} ur magar{#lang_emotions_gravid}, det har plussats{#lang_emotions_plus} för fullt och verkstäder jobbas det i!!

Här i tråden får alla säga precis vad de tycker, tänker och känner utan att någon ska känna sig stött! Det kommer diskussioner där man har olika åsikt men den respekteras alltid! Man får också vara jätteglad eller jätteledsen eller nåt där mitt emellan, alla humör står vi ut med och det är därför vi håller ihop nu! Hjärta

Så, kom igen nu tjajor och babbla på om allt mellan himmel och jord!

Här finns vår lilla lista med viktiga datum:

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m53735573.html

Och här kommer en länk till den senaste tråden (där även alla andra trådar finns, om man någon gång känner sig nostalgisk ):

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m50708156.html

{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...
  • Stintans

nää, Epan, det där stämmer ju inte alls! så vill jag absolut inte att du tänker! då får jag dåligt samvete över att ge dig dåligt samvete.. skrattade dock högt åt peptalk till våra ägg o spermier..

dessutom måste ni väl jobba på lite för att hinna med en stor familj..?

dopad unge 

nä, nu tror jag att jag ska gå till sängs.. har haft en uuuurhärlig 20-timmars jobbhelg med tröga arbetskamrater, gnälliga kärringar och ohjälpsamma (?) vikarier.. Skrikandes grrr....

BTW, för att bringa lite spänning i tråden, är nu 8 dagar efter (förmodad) ÄL och har lite ovanliga symtom faktiskt.. bitch-humör, ömma bröst och svullen som tusan.. brukar bli svullen innan mens, men detta är lite väl tidigt.. hoppas hoppas jag kommer in här med ett fett plus nästa gång!!

Väntan är aldrig så lång som när man längtar
  • Stintans

ett FETT plus, även om det är svagt!!

stanna nuuuuu!!!

• Stintans
    Euphoria skrev 2010-08-03 00:15:08 följande:
    Parad av uppfödaren lät ju lite skumt förståss...
    haha, jaa, det där lät lite ofräscht..

tack för pepp o mutning, o eftersom jag ääälskar kladdkaka, är det ett himla bra mut ååh, ja, nu är det väl ändå vår tur?!

vad skönt att vaccination verkar ha gått bra!

ooooh, status : v. 3+3
  • Stintans

tror jag slänger upp ett "riktigt" plus idag.. det är ju såååå fint..

• Stintans
    Euphoria skrev 2010-08-04 01:26:03 följande:
    Åh, sådär starkt såhär tidigt har du väl inte haft dom andra gångerna? Ser ju jättefint ut
    nää, jag har ju inte det,  och det gör att jag hoppas ännu mer på att det kommer gå vägen!
    hihi, nu ska jag sluta tjabba om mina test..

har du kommit in i dina gamla vanor igen, Epan? uppe sena nätter..
  • Stintans

hihi, ni är så söta..

har faktiskt inte tagit nått test idag.. vill gärna se att det blir starkare, och då får man försöka tygla testfingrarna..

just nu sitter jag o väntar på att sjukvårdsrådgivningen ska ringa upp mig.. trampade på en skruv innan ikväll, mindre trevligt.. tänkte höra om man måste ha stelkrampsspruta då.. haha, hoppas inte, för jag vill vara hemma ikväll.. Tungan ute

• Stintans

blir starkare.. me like..
    sådär, nu HAR jag faktiskt inte fler tester hemma.. inte av den billigare sorten iaf..
    har ett CB kvar, men det sparar jag ett tag till.. var tvungen att se om ÄL-test gav utslag på mig nu.. har ju läst att en del använder ÄL-test istället för gravtest..

blev hemma från jobbet idag eftersom foten gjorde ondare idag än igår, så fick mig en tid på vårdcentralen vid 9:30 imorse.. Såret är redan inflammerat och för att undvika infektion fick jag penicillin.. som det kan gå när man inte ser sig för.. Drömmer

usch, idag vaknade jag 4:30 och kunde inte somna om.. har dock tagit två små tupplurar under dagen, men nu känns det som om jag skulle kunna somna sittandes.. Obestämd

Miixs: var är ni på semester? hur är det med Nellie nu? frisk?

Epan: en fråga, när går du till sängs på nätterna? jag tycker att jag är uppe sent när klockan är halv två-två..

• Stintans

Haj tjajor!

så, nu har vi sett att det blir starkare, så nu lägger jag ner både tempning och testande.. (har verkligen inte fler tester heller.. ) BIM idag, eller hellre säger jag v. 4+1

i fredags kom mina föräldrar till oss på lite impulsmiddag.. vi hade plockat undan alla graviditets-relaterade saker, och trodde att allt var lugnt.. men kameran låg framme.. och där var ju massor av bilder på testerna..
    så pappa tog kameran och då var det kört.. han kan vara ganska diskret ändå (min svägerska och hennes dotter var också där), så ingen fick veta något då. men han har ju berättat för mamma antingen på kvällen eller på morgonen på lördagen.. Ja, iaf, var vi iväg hela dagen igår och firade min farfar, från typ 12 på dagen till tio på kvällen.. Nog kunde hon väl sagt något då, men det enda hon säger på vägen hem är: Hr långt gången är du? "Vecka fem" svarade jag då. "Det är rättså tidigt" är allt hon kan få ur sig.. inte att "vad roligt" eller "hoppas att det går bättre denna gången". F blev faktiskt arg också eftersom hon inte var så väldigt tyst när hon ställde frågan, och både min bror och hans tjej var med i bilen, så.. Obestämd
    när hon hade gått bak och satt sig (vi körde deras husbil för att få plats) rann tårarna på mig..
    Enligt mig har hon antingen redan bestämt sig för att vi kommer få missfall igen, eller så är det helt enkelt inte roligt att bli mormor för första gången.. ?!
    ja, jag vet verkligen inte vad som försiggår i hennes huvud, och jag vill inte ta reda på det heller.. detta har ju bara blivit sååå fel.. men pappa däremot.. frågade hur långt gången jag var och sa sedan: Ja, det känns att det kommer att gå bra denna gången, skoj!".
    jaja, det är väl bara till att hoppas att det blir trevligare när svärföräldrarna får veta..

nähe, nu får det nog bli lite frukost och sen ut till huset och kolla vad F gör..

Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...