Inlägg från: By Starlight |Visa alla inlägg
  • By Starlight

09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...

Lycka till med allt Tokis. Jag hoppas verkligen du lyckas. Jag hoppas även att jag lyckas lika bra denna gång som förra.

Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • By Starlight

jamenvisst..klartecken på att bli på smällen...ältestet visar två streck sedan några dar..Men tror ni vi gör nåt? Nej inte ett skvatt...
    Känner mej deppig.

Orkade inte en kväll..en annan kväll var jag inte hemma..och ikväll orkade inte han..

va faaan..jag har väntat en evighet på syskonverkstad..Och så gör vi inget ändå. Fast båda nu vill. Men jag är såklart något mer angelägen än han.

Blä..Hur hittar man lusten och lugnet att göra barn? Känns krystat som fan.         

• By Starlight

Var helt absurt osexigt för oss..Fick till det några ggr..Men alldeles för sällan. Nu panikletar jag dock graviditetstecken..Men tror inte jag har några. Inbillar mig ibland att brösten känns lite annorlunda och att min dåliga mage/ont i ryggslutet har med nån blivande graviditet att göra..Men misstänker att det likagärna kan bero på kass mat denna vecka, stress och ..dålig rygg.

Well vi får se :) Snart bim... 

• By Starlight

inte gravid än...Och mensen var en hel vecka sen..Min kropp är ett mysterium..

• By Starlight

grubblar över mina ältest som aldrig är superstarka..Hoppas hoppas min kropp funkar.

Hejja och håll tummarna.
    Ellen blev till på andra försöket...andra försöket pågår nu...men som sagt..Min kropp är väldigt mkt mer i obalans än för 4 år sedan..  

• By Starlight

Tack för hejja.

Känner mej inte alls gravid kan jag säga. EXTREMT negativt inställd till att vi kommer få ett plus inom närmsta framtiden, För lite verkstad så att säga..och för knepig kropp.

Men jag hoppas och längtar såååå,,,,,   

• By Starlight

Åt skogen!! :(((( Inte haft mens sedan den 5e maj. Min kropp är helt i obalans. Ska ringa barnmorska/gyn imorgon om jag hinner..

• By Starlight

Nu kom min mens..ungefär 3 veckor försedan...Det är ju sjukt. Ser typ fram emot tiden hos barnmorskan den 2a juli..även om det inte är kul att ligga i gynstolen. Men måste få tips och råd om den här jäkla konstiga cykeln.

Tänk va annorlunda det kan vara att göra första och andra barnet...  

• By Starlight

Var hos bm..Två veckor senare hos gyn (igår) som var expert på ofrivilligt barnlösa osv osv.
    Om man säger så här...jag grät hela dan igår. Grät hos henne..grät på vägen hem...grät hemma..timme ut och timme in.
    Gyntanten sa att jag vägde för mkt. Att jag inte fick bli gravid nu. Börja använd skydd! Du är för överviktig!! Barnet kan bli missbildat, du kan få missfall, du kommer bli sjuk.
    Jag har längtat i år efter syskon..nu har vi kämpat ett antal månader men nu får jag iten bli gravid :(((((
    Hade även pcos..Som gör det svårt att gå ner..och lite klurigare att bli gravid.
    Men om jag går ner i vikt trodde hon det skulle funka.
    Men mitt liv blev bara mörkt. Nu lever jag på vatten och sallad resten av året...kul..

Samtidigt har överviktiga vänner haft lyckade graviditeter och förlossningar...

Nattsvart.

• By Starlight

Ingen bebis...Tänkte att denna månaden kanske det kunde funka...Kändes som vi borde ha lyckats..Men nej.
    Pcos är ett jävla helvete. Mår riktigt kasst av detta. Hållit på sedan feb-mars nu.

Kämpar vidare med vikten och hoppas det kan göra susen...Vill ha hjälp av läkarvvården med typ pergotime eller nåt ju...=/ Men de vill ha mig "smal" först.

• By Starlight

Tokis, va härligt att det närmar sig! Är sååå avis!!
    Hur funkar Pergo egentligen? Måste man springa hos bm hela tiden då?

• By Starlight

Ärligt talat...jag gör vad som helst...Det gör ont så in i helvete i själen efter alla misslyckade månader. Men jag får ingen hjälp med Pergo än...

• By Starlight

Men nu kanske...? :)

Jag har gjort två testlagret med två streck nu..men vågar ändå inte tro på det...har gjort testlagret med spökstreck förr. Men två stycken i rad...och ganska tydliga faktiskt. apsvåra att fota...Men återkommer med information :)
    Håll tummarna!!!!!!
  • By Starlight
    Tokis skrev 2014-01-21 20:20:50 följande:
    Ååååååååå grattis!!!!! 8 januari kom lille Wille till världen

Nämen åh!!! Tjohejj!! :))) GRattis!!!! Och tack :) Än så länge verkar fröet bita sig fast...Men är sååå orolig och nojjig. Tjatar på bm om vul..men de vägrar..:(
  • By Starlight

v 7. Tiden kryyyyyyyyyper fram och jag mår sååååå dåligt. Men är samtidigt överlycklig :) Men hoppas sååå få ett bevis på att hjärtat tickar på måndag..men verkar inte så som sagt.

• By Starlight

v 12 nu. Mår som en gammel disktrasa. Blev just sjukskriven denna och nästa vecka. Får hoppas det känns bättre efter det..annars får de väl förlänga den.
    Men har sett bebisen och den mår bra. Dock glömde hon typ vända skärmen mot mej..och jag fick ingen bild men jag försökte se så gott jag kunde. Himla bängläkare, Hann se en liten hand :)

• By Starlight

Nu är jag i v 13! wohoo.
    Jag mår lite bättre. Är sjukskriven eftersom jag typ är sängliggande av trötthet, illamående och yrsel..ooooch huvudvärk...och magvärk..och och :)
    Men mina värden är bra i sådär iaf.
    Jag fick till detta vul eftersom jag tjatade och var orolig på hälsosamtalet i v 8. Dock blev det ett vul redan i v9 eftersom ett urinrpov visade lite oroväckade värden. Men det visade sig vara ok ändå. Så två ggr har jag sett plutten. Men andra gången, förra veckan, såg jag ju hen knappt. Men men. jajja.(halvbitter..vill ju ha en bild att titta på när stundern av illamående och allt är som värst. heh)
    Japp nu har vi berättat för de flesta :) Ellen ringde runt och berättade att hon skulle bli storasyster :)
    Dock inte gått ut med det på facebook för bekanta typ..de får vänta lite till :)

Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...