• Stintans

09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...

Tiden går och det händer grejer här bland oss. Det har börjat komma ut bebisar{#lang_emotions_baby} ur magar{#lang_emotions_gravid}, det har plussats{#lang_emotions_plus} för fullt och verkstäder jobbas det i!!

Här i tråden får alla säga precis vad de tycker, tänker och känner utan att någon ska känna sig stött! Det kommer diskussioner där man har olika åsikt men den respekteras alltid! Man får också vara jätteglad eller jätteledsen eller nåt där mitt emellan, alla humör står vi ut med och det är därför vi håller ihop nu! Hjärta

Så, kom igen nu tjajor och babbla på om allt mellan himmel och jord!

Här finns vår lilla lista med viktiga datum:

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m53735573.html

Och här kommer en länk till den senaste tråden (där även alla andra trådar finns, om man någon gång känner sig nostalgisk ):

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m50708156.html

{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...
  • Tokis

Hur gamla var era när de började dagis??

• Miixs
    Tokis skrev 2010-09-19 19:51:04 följande:
    Hur gamla var era när de började dagis??
    Nellie kommer att börja hos dagmamma när hon är 13 månader.
    Hon börjar skolas in 1/11. Hos hennes dagmamma kommer det
    att gå sammanlagt 3 barn.. alla födda 2009 varav en som vi känner =D
    Jag tror att det kommer att gå super och att hon kommer o trivas..
    Det är en ung tjej som är kristen som precis har blivit klar med sin
    utbildning. Ena barnet har redan börjat o mamman sa att hon är
    jätte bra =D

Känns lite bättre med dagmamma eftersom att hon är så liten..
  • Euphoria

Simon kommer nog vara lite äldre när han börjar dagis (om han gör det alls.)
    Jag ska vara mammaledig länge, ca 2,5 år tror jag det blir iaf. Sen får vi se hur det blir, hoppas ju på ett syskon snabbt, så vi får se åt vilket håll det barkar efter det, då blir det ju ännu mer föräldraledighet.

Förstår ni varför jag tänker utbilda mig efter att jag varit mammaledig. Ser ju framför mig en arbetsintervju efter tredje barnet.. "-Jaha, vad har du sysslat med då?" "- Öh, jo jag har varit hemma med barn i 7 år"
    Barnmorska får det bli. Äntligen har jag bestämt mig vad jag vill bli när jag blir stor

Stintan! Infinn dig! Jag är alldeles för nyfiken för att kunna hållas på halster såhär. Dela med dig av din graviditet nu

Vi får väl officiellt räknas som att vi är i verkstaden igen. Men jag tror inte att jag hade någon äl den här cykeln. Nästa vända ska jag prova att tempa Stintan Hur var det för dig, om du inte hade någon äl, syntes det på tempen då?

På torsdag börjar äntligen våran mammagrupp, så skoj!

Ha det! 

• By Starlight

Ellen börjar i förskolan i början på nästa år. Vi har inte bestämt exakt datum och månad. men antingen slutet på jan eller i feb. men kan även bli mars. Beror på hur ekonimin ser ut och hur dagarna räcker för sambon som nu är hemma. Men Ellen kommer vara ca 14-15 mån kanske..Hon ska gå på en förskola i närheten av min förskola, där jag jobbar. Samma skolområde. Känns bra, man har ju en inblick i allting eftersom jag jobbar lite fackligt också..och går på möten om området å så. Nära att hämta och lämna också, och om man måste göra en utryckning om hon blir sjuk.

Men låter som en dröm att vara hemma i sådär många år. Jag blir så avis så jag nästan blir sur på sådana =) Min bästis ska också va hemma så länge. Sjukt avis. Jag trivs inte att jobba alls. Vill va hemmaaaaaa. *tjurig* :)

Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • Stintans

Haj tjajor!

Denna dagen har iiiinte varit  nådig.. :/ jobbade till 14:15, och det kändes som många evigheter. Vet inte vad felet har varit idag, men har mått pyton.. yrslig, illamående och skakig.. Rynkar på näsan kräktes i en buske, och mådde lite bättre..
    nää, vilken dag.. gick bara rätt hem och lade mig, har sovit i stort sett hela kvällen.. Stackars F fick ta hand om disk och laga middag och allt.. Rynkar på näsan bläää för sådana här dagar.. jag skulle ju måla i barnrummet i huset idag..

Epan: www.fertilityfriend.com is the shit! kräver lite klurande i början, men sen är det kanon när man är inne i det! Tempen ska höjas några tiondelar  när man haft ägglossning, och blir det ingen klar höjning, kan man vara rätt säker på att ÄL inte varit.. är det något du undrar, så hojta till!

aah, jag vill inte heller jobba.. haha.. är inte den typen.. eller så är jag bara fruktansvärt trött på just detta jobbet och arbetskamraterna.. Oskyldig

vecka 11 (10+4)

Väntan är aldrig så lång som när man längtar
  • Euphoria

Haha - ByStar, billigt boende is the shit Vi får ju snåla en del, men hitills flyter det på ok ekonomiskt  

Stintan - Ja, jag är medlem där nu, så jag inväntar nästa mens och sen ska här börjas tempas. Är det inte svårt att komma ihåg? Ska lägga tempen på nattygsbordet så får vi hoppas att jag kommer ihåg den, för det ska bli spännande att se om det funkar för mig

Jag är också skittrött på att jobba i äldrevården! Det fanns en tid då jag faktiskt älskade det, men nej, jag är helt mätt på det nu. Därför blir det vidareutbildning när det är dags för att börja tänka på arbete igen.
    Jag tar ju ut all föräldraledighet utom de dagar som är vikta till R. Dom kommer att frysa inne, vi har inte råd att ha honom hemma, han jobbar ju säsong så han är hemma dec-maj varje år iaf

Gud vad långt gången du är nu Stintan! Ihihi, man blir ju fortfarande helt lycklig över din graviditet  

• Stintans

Din graviditet startade Lör 10 jul 2010.
    Din menscykel är ca 30 dagar
    Du blev gravid ungefär Lör 24 jul 2010 (ägglossningen).

Du är på dag 78 av 280. (27,9%).

Du är i vecka 12.
    Du har gått 11 fulla veckor och 0 fulla dagar (v11+0).
    Du är i 3:e kalendermånaden.
    Du är i 3:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
    Du är i trimester ett.
    Beräknat förlossningsdatum Fre 15 apr 2011
    Du har 202 dagar kvar till beräknad förlossning.

• Stintans

oj, vad konstigt det blev.. men ni förstod nog mitt budskap iaf..

• Euphoria

BIM - 4   Cool

Iiih, jag är så glad! Håll tummarna för att Simon får en liten psuedotvilling i juni Hjärta
    Fick svaga plus redan igår, men kunde inte riktigt tro det, men nu tror ju till och med R på det, så jag är nog gravid! På första försöket, tur att min kropp inte fattat att den har pco.

Det känns jättebra, och vi ville ju så gärna få barn tätt, och nu blir det förhoppningsvis så. Är lite rädd för om jag ska få värre foglossningen än förra gången bara..
    Och att folk inte ska kunna glädjas med oss, utan ogilla våran vilja att ha barnen tätt

Åååh, stanna kvar nu lilla vän!

( Och till mina nyfikna kusiner säger jag: Shhh! Flört )
Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...