Inlägg från: Euphoria |Visa alla inlägg
  • Euphoria

09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...

Mina föräldrars första reaktion var också mindre än jag trott innan, den var positiv, men inte alls så där översvallande. Det kom efter någon dag, då blev dom helt nippriga, när det sjunkit in. Hoppas det blir så för dig med

Ju längre in i graviditeten du kommer ju mer engagerade blir de ska du se  

Vi är i full gång med Simons rum, det är såå skoj att fixa i det!

Status: 3 månader & 7 dagar, 6700g och 62 cm  

• Euphoria

Då kan du ju gå över liiite och föda på Simons 1-årsdag först maj

Ja, värsta lilla tjockisen, dubbelt upp mot sin lägsta vikt på bb

Nja, det dröjer nog innan han flyttar dit, både jag och R är inne på att samsova ett tag till, vi har inte ens diskuterat att lägga honom i egen säng, det är nog ingen av oss redo för
    Men det är kul ändå att boa lite, och så får han ju iaf ett eget rum att leka i såfort det behövs.
    Rummet är klart nu förresten, bilder på bloggen för den intresserade simonslivochlevene.blogspot.com 

I nuläget är huset maxat, men vi planerar att bygga till två rum i källarvåningen som är oinredd men förberett för att bygga boningsdel i. Då kommer vi att ha tre barnrum, men i nuläget är det bara ett som sagt.

• Euphoria

Åh, Bystar, måste vara jättekonstigt att börja jobba, du har nog ett par jobbiga veckor framför dig, men sen kommer du nog in i det och får det att flyta på. Se det från den ljusa sidan, nu får din karl ta hand om vaknätterna

• Euphoria

Ludvika är ju bara en timme från mig Miixs

Vi har spenderat helgen på hundutställning med mycket lyckat resultat på våra hundar, skojigt! Första utställningen med Simon, men fler lär det nog bli för hans del under uppväxten med en så utställningstok till mamma

Hur går det för er brudar? Efterlyser rapport från vårat preggo! Och undrar såklart hur det går för dig ByStar
    Håller med Ena också om att det är förbannat skönt att vara två hemma med en spädis, så enkelt då när man kan turas om och hjälpas åt  

Ha det brudar! 

• Euphoria

Åååh, Miixs, var ääär du!? Simon har fått torsk, suck! Vet att Nellie hade det, tips tack
    (visst var det någon mer som haft torsk?) 

Vi ska börja pensla med vichyvatten nu iaf. Nu vet jag ju varför han krånglat vid bröstet också, hade jag inte en tanke på varför innan jag såg den där vita tungan! 

• Euphoria

Ja, han har svarat bra på vårat bikarbonatsvatten, jag doppar en liten ikea-handduk i vattnet, sen gnider jag med den, det skrapar liksom lite lagom tycker jag. Vi kokar nappar också, och doppar i vattnet. Så nu syns bara pyttelite vitt på tungan om man kikar noga, vi kanske fångade det i tid, hoppas hoppas!

Har nog inte skrivit mycket om det i tråden, men om ni kommar ihåg så jobbade jag som personlig assistent hos min syster innan jag blev sjukskriven under graviditeten. Hon är jättedålig nu, vi räknar i princip timmar och dagar som hon kommer att leva. Det är så hemskt, hon dör på det mest plågsamma vis en människa kan dö på. Tackolov har hon äntligen fått smärtlindring som fungerar på henne, så istället för att vara okontaktbar pga sin smärta så är hon okontaktbar pga sin smärtlindring. Allt är så himla frustrerande, hade hon lyssnat på när alla i hennes omgivning bad henne att sluta röka så hade hon nog varit transplanterad och pigg idag. Nu gjorde hon inte det utan fortsatte att röka, med 4 hjärtinfarkter som följd och därmed blev hon för klen för att kunna få en transplantation som hon behövde för att överleva. Det är så svårt när man känner så stor ilska gentemot henne mitt i sorgen över att hon ska dö.

Nu kräver Simon min absoluta uppmärksamhet, han gör små ilskna utrop från sin babysitter

• Euphoria

Ja, man är så kluven känslomässigt. Hon blir 45, så hon är ju 20 år äldre än mig, men alldeles för ung för att dö pga sjukdom! 
    Vi har varit hos henne ikväll, det är otroligt hur mycket sämre hon blivit sen i söndags. Men den enda trösten är att det förhoppningsvis inte är så lång tid av lidande kvar, utan att hon snart får somna.
    Hon som samlar på änglar, och snart får hon bli en själv Hjärta

Värst är ju såklart att hon lämnar två döttrar efter sig, två döttrar som hade förtjänat att ha sin mamma hos sig så många år till! Man vill göra så mycket för dem, men kan inte göra nånting för att göra det bättre eller lättare för dem Gråter

Svårt svårt svårt. Skönt att ventilera lite, känner mig så mitt i allting, min sorg har ingen plats känns det som, jag känner ett ansvar för att trösta våran yngsta syster, eftersom hon är minst, våran pappa, hennes barn, våran andra syster (hennes enda helsyster) och själv blir jag liksom över, finner ingen självklar plats förutom en med ett stort ansvar för alla andra (självpåtaget ansvar kan tilläggas.)

Tack för att ni finns tjejer, även i svåra tider kan man iaf alltid vända sig till er  

• Euphoria

Kl. 17.17 i lördags, 21 augusti, somnade min storasyster för gott.

Som vanligt när någonting händer var större delen av släkten samlad, vi har en sån stor och underbart nära släkt Hjärta 
    Alltid finns det någon axel att luta sig mot. Själv har jag ju dock så svårt att inte vara den där axeln för alla andra och söka tröst hos någon själv även om jag behöver det. Men det var skönt, skönt att hon äntligen slipper sina plågor. Jag och min mamma valde att göra iordning henne efteråt, ta bort nålar, tvätta ren, klä på egna kläder, borsta håret och sätta en liten blomma i handen.
    Stämningen var så avslappnad och fin inne hos henne, äntligen såg hon fridfull ut istället för plågad, vi satt därinne hos henne och pratade om minnen, skämtade, skrattade & grät.

Precis nyss grät jag riktigt ordentligt för första gången. Lyssnade på en låt hon gillade, som är så sorglig.. 
    ">

Simon sitter i sjalen på mitt bröst och sover och är alldeles blöt av tårar på huvudet stackarn.

• Euphoria

Tack tjejer! Så skönt att kunna "dumpa" lite på er.. Bra sätt att kunna rensa tankarna och bearbeta allt som hänt.

Fick tillbaka mensen igår förresten! Vi vill ju ha syskon snabbt men en ägglossning till minst hade vi tänkt vänta innan vi aktivt försöker igen (jag som planerar valpkull nästa år och hade tänkt att valparna skulle vara sålda innan jag blir tvåbarnsmor ) Sen får det bli när det blir, men gärna innan hans 1-årsdag i maj

Varit till bvc idag och fått medicin mot Simons torsk, behandling 4-6 veckor! Suck.

Snart ska vi till njurmottagningen och kolla upp mig. Jag läckte ju så mycket äggvita från njurarna under graviditeten, så nu ska jag till den läkare som vårdat min storasyster som nyss gick bort pga sina dåliga njurar. High life.

Simon är iaf bäst. Brukar skämta om att jag som kompensation för min svåra graviditet fick världens bästa bäbis Han har börjat tokskratta jättemycket, verkligen asgarvar när någon leker med honom. Riktigt kluckande gott skratt, man blir så varm i själen!

• Euphoria

Halllåååå!?
    Vars är ni brudar? Kräver utförlig rapport från preggot, jag är ju jättenyfiken på hur det går, hur du mår och vad som händer. Tell me all about it!

Simon är söt -->  
    ">

Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...