Inlägg från: Stintans |Visa alla inlägg
  • Stintans

09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...

Äh, jag vet inte om jag ens vill att hon ska intressera sig..  hon har betett sig ganska illa flera ggr på sista tiden, så jag har faktiskt tappat en del respekt för henne.. det värsta är väl att hon inte begriper att hon har gjort något fel..

jag såg nu att jag varit så otrevlig mot dig, Epan, att jag inte svarat på frågor.. BF är 15 april, och jag tror nog på detta nu.. detta MÅSTE vara vår bebis.. imorgon tror jag att jag ska ringa till gyn och gnälla till mig ett VUL.. känns som att vi behöver det..

oj, vilken stor kille Simon har blivit! nästan 7 kilo! när ska han flytta in i sitt rum?
    hur många barn har ni plats med i huset förresten?

Väntan är aldrig så lång som när man längtar
  • Stintans

haj tjajor!

Enamorada: det låter som en riktigt härlig semester! semestrade ni med husvagn eller på hotell?

Bystar: Härligt att det går bra på jobb än så länge! Går det bra för U hemma med Ellen? Han blir inte syskonsugen nu? Sover Ellen bättre nu förresten?

ååh, jaa, jag bara lääängtar till vi kommer lite längre in i graviditeten så man kan åka till Ullared och storshoppa! kul att de har utökat barnsortimentet också!

här har det ordnat upp sig med både mamma-trubbel och VUL!
    mamma ringde i måndags och då snäste jag av henne att hennes reaktion inte var så trevlig.. sen var jag bara stensur resten av samtalet.. haha.. så kom hon igår och var ledsen över att det blivit så fel alltihopa.. så nu fick vi pratat och redat ut alla missförstånd.. hon visste inte hur hon skulle bete sig eftersom hon är orolig att det inte kommer att gå bra, och då är hon rädd att jag blir knäckt igen.. men det känns ju helt annorlunda denna gången! det SKA gå bra!

igår ringde jag också till Gyn och skulle ha en tid för VUL, jag var väldigt säker på att jag skulle få gnälla, göra mig ynklig och hjälplös, men det behövdes inte.. sa bara att jag är gravid i vecka 5 och i och med att jag haft två missfall tidigare har läkaren rått mig till att gå på en UL-koll i vecka 8. Sen frågade hon när jag är i vecka 8, och så enkelt var det.. NU börjar det gå bra för oss, tror jag!
    så om 20 dagar, den 31:a augusti 8:40 har jag hjärtat i halsgropen kan jag lova.. Tyst

• Stintans

Haj tjajor!

bystar: då får vi hoppas att han är lättövertalad när det blir dags för syskon..

Miixs: gött att höra från dig! längesen ju! förresten, hur går det med skolan, har du mycket kvar?
    vilken vecka var du i när ni berättade om graviditeten?

tjaa, inte så mkt att rapportera här.. fortfarande gravid och nervös..
    igår vågade vi oss på att ha sex (första gången på tre veckor), och det gick ju bra, men vilket dåligt samvete jag fick efteråt.. så det vill jag inte ha på ett tag nu.. Obestämd
    gick in i vecka 6 i lördags, och tycker dagarna sniglar sig fram.. gillar verkligen inte den här osäkra tiden..

har lagt ännu en jobbig jobbhelg bakom mig, fortfarande vikarier som slöar och står o glor.. (även om man ger förslag på vad de kan göra) Obestämd längtar faktiskt till alla ordinarie är tillbaka, så man slipper vikarierna..
    och jag längtar verkligen till mammaledighet! eller det som ligger närmst är ju HP! alla preggon på mitt jobb har fått gå två månader innan, och det ska minsann jag också göra! då kan jag gå i februari, och det är ju "bara" 6 månader kvar tills dess! haha..
    imorgon är det två veckor till vi ska på VUL.. är sååå nervös redan.. hur besöket än går kommer jag att grina, det vet jag.. Tungan ute

• Stintans

Epan: ååh, neej, vad tråkigt med din syster!! visste inte att hon var så dålig..
    hur gammal är hon? ni har kanske ett rättså stort tidsspann i syskonskaran? men i vilket fall som så är det ju alldeles för tidigt att lämna.. Rynkar på näsan
    förstår att det är frustrerande att vara arg och ledsen samtidigt..  man blir så kluven..

min morfar begick självmord (är många år sedan nu), och vi har också brottats med såna känslor, ibland är man skitförbannad och förstår inte hur man kan vara så självisk och bara lämna allt, och i nästa stund är man självklart jätteledsen för att han är borta..

stor kram till dig Epan! {#emotions_dlg.flower}

• Stintans

ååh, epan, massor av kramar till dig!! Hjärta
    vad skönt att det kunde bli en så fin stund innne hos henne och att ni kunde minnas roliga saker.

Kyss

• Stintans

haj tjajor!

jag satt o skrattade mig igenom hela simon-filmen.. haha, vilken glad skit..

tokis: trist o va sjuk jag har också gått i flera veckor med hosta, förkylning och ont i halsen om vartannat.. så tråkigt till slut.. Obestämd

här händer det inte så mkt.. förutom att nerverna sitter utanpå kropppen. Rynkar på näsan imorgon kommer den stora domen om vår lilla böna lyckats hålla sig vid liv. verkligen inget jag längtar efter. att säga att jag är nervös är en gigantisk underdrift.
    MEN, jag har inte blött NÅGONTING, jag mår illa från och till (tuggar Marie-kex med jämna mellanrum), boobsen är ömma och min mage är helt kaos, har såååå ont ibland. nu tar jag 20 ml lactulos varje morgon, men det har inte hjälpt än så länge.. så det får man väl kalla lite gravsymtom.. och det ser jag ju som positivt, hehe, att må illa och inte kunna gå på toa som en normal människa.. Cool
    men ändå har jag i bakhuvudet att alla graviditeter är olika och bara för att de andra missfallen startade med småblödningar betyder ju inte det att det alltid måste det.. Obestämd
    jaa, imorgon kan det gå hur som helst, och jag försöker att inte ha för höga förhoppningar, men det är ju svårt.. är både optimistisk och pessimistisk på samma gång..

nähe, nu kom min man hem, så det är väl bäst att ställa sig vid spisen..

vecka 8 (7+2)

• Stintans

hejsan!!

Gick bra idag, som tur är! känns som att det är på tiden att det går bra för oss..

Hjärtat slog så fint, och den stämde till storleken, en hel centimeter minsann!

är bara in en kortis, sängen lockar mer än datorn just nu iaf.. sovit kasst och all nervositet gör väl sitt..

men men, har varit en riktigt bra dag och vi är så glada!

skriver mer en annan dag!

• Stintans

Haj tjajor!

Helgen (lör-tis) tillbringade vi i Danmark för att fira svärfars 60-årsdag. vi var på Lalandia i Billund och sen skulle vi in en sväng på Bakken på vägen hem, men de hade visst stängt för säsongen.. Obestämd men vi var rätt nöjda efter helgen iaf, så.. så nu fick F's familj veta att vi väntar barn och eftersom F's lillebror och min bror jobbar tillsammans fick jag ringa till min bror igårkväll o berätta.. är nog bättre att han får höra det från mig istället för på "omvägar"..
    annars inga nyheter här.. mår som innan ungefär, vill bara sova och äta.. fast jag är så trött på att äta nu.. måste äta för att inte må dåligt.. nu tar jag ändå Postafen mot illamåendet, och det hjälper men ändå mår jag dåligt om jag inte äter.. angenäma problem..

Epan: så spännande det är när någon annan är i verkstaden! haha, jag är så trött på det själv.. hur var ÄL-testet igår o idag?
    Bra med billiga stickor, går ju en hel del om man har problem med testfingrar..

Enamorada: Lycka till på praktiken, det går säkert bra!

Bystar: trist med sjuka.. krya på sig! vad kul att E dansar o sjunger, det hade nog inte jag hört innan iaf..

förresten, släng in lite bilder på era små! vill ju se hur de utvecklas.. ser på FB förresten att Miixs Nellie börjar röra på sig mer o mer..

• Stintans

Tänkte bara visa bilden jag tänkt outa graviditeten med på FB.. får se om folk fattar.. vet inte om jag gör det ikväll eller nån annan dag.. tycker den är lite rolig iaf..

status: v 9 (8+4)

• Stintans

Epan: er fin-simon skrattar så härligt.. hihi.. han kanske blir pilot när han blir stor..?
    var är du i cykeln? du kan inte ha missat stegringen?
    det gjorde ju jag månaden det tog sig, började testa för sent..

sådär ja, då är päron-bilden ute på FB.. hihi..

Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...