• Stintans

09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...

Tiden går och det händer grejer här bland oss. Det har börjat komma ut bebisar{#lang_emotions_baby} ur magar{#lang_emotions_gravid}, det har plussats{#lang_emotions_plus} för fullt och verkstäder jobbas det i!!

Här i tråden får alla säga precis vad de tycker, tänker och känner utan att någon ska känna sig stött! Det kommer diskussioner där man har olika åsikt men den respekteras alltid! Man får också vara jätteglad eller jätteledsen eller nåt där mitt emellan, alla humör står vi ut med och det är därför vi håller ihop nu! Hjärta

Så, kom igen nu tjajor och babbla på om allt mellan himmel och jord!

Här finns vår lilla lista med viktiga datum:

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m53735573.html

Och här kommer en länk till den senaste tråden (där även alla andra trådar finns, om man någon gång känner sig nostalgisk ):

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m50708156.html

{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...
  • By Starlight
    Murrmys skrev 2010-11-21 13:02:21 följande:
    Hej tjejer!

Snabbis in...

Ser att ni pratar vikt. Jag har gått med i VV-rekomenderas varmt om man vill ha en långvarig förändring för hela ens liv och leverne. Visst, shaker i all ära, ni går ner i vikt men när ni ska börja äta riktigt igen har ni inte lärt er något mer än innan och om ni inte ändrar vanorna är ni tillbaka igen...och mer därtill! VV är mer som en skola, man LÄR sig göra rätta val och vara mätt hela tiden, FÅR äta vad man vill men bara måttliga mängder och ja...jag har bara varit med i 1½ v, första veckan var -1,3 kilo och jag har varit mätt och glad och nöjd

Epan: Skulle dö om Arvid va vaken till halv 3 på natten...så jag förstår om du tycker det är kämpigt!

Nä, vi ses :D

Grattis på 1-åringarna!!!
    Nae man börjar inte äta samma sak efter en kickstart med bars...Inte jag iaf..Och man vet ju typ vad man ska äta..man gör det bara inte. Men efter en kickstart med mkt nedgång kommer man igång och äter de där rätta sakerna..Så är det för mig iaf.
    Men jah gillar VV också..Har ätit efter deras recept innan. Min mamma har varit med.
    Nu är ellen galen..måste natta henne!
    krtam!!!
    Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • Miixs

Heeeeeeeeeeeeej =D
    Long time no seen..
    Har typ fullt upp hela tiden.. haft världens yrsel som inte velat ge med sig.. men nu efter lite järntabletter så mår jag mycket bättre.. har fortfarande kvar en del men det är inte alls som innan.. Ska få en remiss till sjukgymnasten, få råd hur jag ska minska spänningarna i axlarna och en till en öronläkare som ska kolla ifall det är något med inner örat.. så förhoppningsvis så ska jag slippa detta!
    Har praktik o massa i skolan därav frånvaron (misstänker överansträngd oxå).
    Men om 3 veckor är jag klar och kommer då att vara mer aktiv ;)

Grattis till Ellen i efterskott ;)

Epan, gnäll du så mycket du orkar ;)

Jag ska återigen börja med GI tänkte jag.. ha ha, måste ner några kilo inför julen ;)

Har extra vägning på Nellie nu i veckan.. hoppas verkligen att hon har gått upp i vikt nu.. sist gick hon ner 120-150 gram på två veckor.. Så nu är vi nere på 8520 gr.. Det känns sååå långt till 9 kg som jag vill att hon ska väga =( 
    Hos dagmamman går det bara bättre o bättre.. blir inget imorn då hon varit febrig idag..

Har säkert missat att kommentera något.. är bara inne en snabbis då dottern vill ha uppmärsamhet.

Kramar till er allihopa

• Euphoria
    Miixs skrev 2010-11-21 19:19:55 följande:
     Så nu är vi nere på 8520 gr.. Det känns sååå långt till 9 kg som jag vill att hon ska väga =( 
    Åh, vilken liten plutt Nellie är, då väger Simon mer än henne, och är bara hälften så gammal Förvånad

Jag tror att vi kan vara påväg mot bättring på sovfronten här hemma Efter att ha kulminerat med att somna vid fem på morgonen (!) natten mellan onsdag och torsdag så tänkte jag att nu får det vara nog, så nu i helgen har vi väckt honom tidigt och låtit honom sova max en halvtimme när han sovit middag, sen har vi helt sonika väckt honom.
    Och igår somnade han vid 23.00, sov lite oroligt och vaknade några gånger första två timmarna, men sen sov han som en stock resten av natten, och att somna 23.00 låter ju helt sjukt när jag läser att ByStar lägger Ellen vid 19.00, men för oss är det himmelriket just nu
    Så vi hoppas att vi klarar av att hålla igång den rutinen, så att han i framtiden somnar mellan 21-23.00 iaf.

Så nu är jag en mer utvilad och harmonisk Epa. I vecka 12 dessutom, tjoho!
    Och häromdagen hörde jag junior med angelsounden också, då kunde jag äntligen känns lycka så jag grät över den här graviditeten. Det är sån skillnad mot sist, då hade man ju oändligt med tid att lägga på att mysa med magen, nu har man fler saker för sig

Stintan - Ja visst är han söt min lilla vingmutter Till hans försvar får vi säga att hans öron inte är fullt lika utåtstående utan mössa
    (simonslivochlevene.blogspot.com för er som undrar vad fan vi pratar om

11+3

• By Starlight

Epan, Ellen somnade kring den tiden för bara några månader sedan typ. Jag är säker på att Simon också komemr bli trött för natten tidigare om bara ett litet tag. Kanske får ni lägga om rutiner lite och va envisa. Det fick vi göra. jag blev så knäpp på att hon aldrig somnade före 22..jag bara bestämde att nu fan ska du i säng åtta!! Efter ett tag funkade det..och nu är det 19 istället.
    Jag längtar sjukt mkt efter en bebis till nu när ellens sömn funkar. Nu har jag ju energin till en till tycker jag =) Men jag har inte plats och ekonomi för en till...och sambon är absolut inte sugen.
    Men simon alltså...han är ju grymt sööööt!! Att han kan skratta så!!! Jösses va härligt =)))) Suttit å myst med din blogg :)

Nu ska jag sova...har en grymt jobbig vecka framför mig med minst 3 sena jobbkvällar. Trist..blir inte mycket Ellentid.
    Kram på er och godnatt!!

• By Starlight

Föresten!! Miixs, hoppas du kryar på dej och att Nellie lägger på sig. Hon låter ju som en lättviktare..Men samtidigt..alla är vi olika. Jag kan bli lite knäpp på deras kurvor på bvc..
    Ellen väger 10 kg. Imorgon ska hon på 1-årskontroll och ta spruta. Hoppas man slipper feber. Ska bli spännande att höra hur lång hon är! Sambon ska dit med henne. Jag jobbar som vanligt.

Hej då igen!!

• Enamorada

hej på er!

måste också försvara val av gåneriviktmetod lite för mig var också shakes mm ett sätt att komma igång, en kickstart. nu har jag käkat riktiga mål i drygt en vecka men mindre portioner, eftersom magsäcken krymptes bara under den veckan jag bytte ut två mål. har funkat kanon och känner mig jättepepp! jag är igång med tränign igen, blir iaf 2-3 ggr i veckan och det får man väl vara nöjd med som småbarnsförälder, och det är så skönt!  (men vet att vv är bra också, och jag kan även rekommendera viktklubb.se)

stintan - åh en rosa gran, det låter som något för mig, jag älskar rosa. men tror inte martin skulle låta mig ha dne framme haha, där går nog gränsen

epan - oj då somnade simon när elton vaknar!! men förhoppnignsvis var kl fem bara en engågnsföreteelse för er... som den kvällströtta människa jag är låter det fruktansvärt. här hemma har vi väl motsatt problem då elton vill sova så tidigt, ofta kl 18. idag somnade han på två röda tio i sex... det resulterar i att han vaknar mellan 5 -6. dock har han inte sovit mycket längre när han lagt sig 19-20 heller men det kanske ändras efter ett tag... senaste dagarna har han iaf somnat snabbt och typ av sig själv. annars har vi ju fått hålla på i en timma ofta på sistone.

miixs - härligt att du snart är klar, själv har jag ca 2 månader, ska bli underbart att bli klar!! är stolt över att ha klarat av att läst samtidigt som jag fått barn! oj vad lite nellie väger, hoppas att det vänder! elton är också rätt liten, både hans längd och viktkurvor stannade nästan av under ett par månader men nu var jag till bvc sist, för en vecka sen, hade det äntligen vänt! så nu är han 70 cm och väger 8800. mindre än genomsnittet, men det går åt rätt håll så det var en lättnad! har varit rätt orolig, så förstår hur du känner.

nu ska jag krypa till kojs, har en känsla av att det blir en tiidig morgon...

• Euphoria
    Enamorada skrev 2010-11-22 22:21:48 följande:
    epan - oj då somnade simon när elton vaknar!! men förhoppnignsvis var kl fem bara en engågnsföreteelse för er... som den kvällströtta människa jag är låter det fruktansvärt. här hemma har vi väl motsatt problem då elton vill sova så tidigt, ofta kl 18. idag somnade han på två röda tio i sex... det resulterar i att han vaknar mellan 5 -6. dock har han inte sovit mycket längre när han lagt sig 19-20 heller men det kanske ändras efter ett tag... senaste dagarna har han iaf somnat snabbt och typ av sig själv. annars har vi ju fått hålla på i en timma ofta på sistone.
    Ja, klockan 5 var en "tvågångs"företeelse, annars var det halv tre (!) som gällde.

MEN nu är det andra bullar, sen i fredags har Simon lagt sig tidigt, halv tio nu de två senaste nätterna, och igår sov han i ett svep till klockan 6, sen åt han och somnade om tills 11.00, idag var han morgonpigg och gick upp vid sjusnåret, men då var jag redan uppe sen en timme, jag som också blir morgonpigg av att äntligen få sova lite
    LYCKA

Imorgon ska jag på inskrivning hos barnmorskan

Ojoj, nu hinner jag inte skriva mer, fick plocka upp en sjövild bäbis i knät, svårt att skriva när man får "hjälp"
  • Tokis

Hej på er, hur är det med alla??

Kan oxå rekomendera viktklubb ja även viktväktarna, de är ganska lika de metoderna.... Jag är med i vk nu 

• Euphoria

Haha, jag rekommenderar att vara nygravid och spy som en gris

12+4 idag! 

• Stintans
    Euphoria skrev 2010-11-29 17:10:51 följande:
    Haha, jag rekommenderar att vara nygravid och spy som en gris

12+4 idag! 
    ja, eller mitt-i-gravid o spy som en gris.. haha..
    Väntan är aldrig så lång som när man längtar
Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...