• Stintans

09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...

Tiden går och det händer grejer här bland oss. Det har börjat komma ut bebisar{#lang_emotions_baby} ur magar{#lang_emotions_gravid}, det har plussats{#lang_emotions_plus} för fullt och verkstäder jobbas det i!!

Här i tråden får alla säga precis vad de tycker, tänker och känner utan att någon ska känna sig stött! Det kommer diskussioner där man har olika åsikt men den respekteras alltid! Man får också vara jätteglad eller jätteledsen eller nåt där mitt emellan, alla humör står vi ut med och det är därför vi håller ihop nu! Hjärta

Så, kom igen nu tjajor och babbla på om allt mellan himmel och jord!

Här finns vår lilla lista med viktiga datum:

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m53735573.html

Och här kommer en länk till den senaste tråden (där även alla andra trådar finns, om man någon gång känner sig nostalgisk ):

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m50708156.html

{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...
  • Enamorada

vad härligt att känna sparkar stintan! det är en av de saker jag kan sakna med att vara gravid, det var så häftigt. det är ju bra att du både är bölig och glad och inte bara bölig kan inte svara ang hp för jag jobbade ju inte när jag var gravid...

i morgon åker mannen till kanada i 8 dagar.... har smått panik med hur jag ska hinna med allt, är ju mitt uppe i examensarbetsskrivande och allt.... men saker och ting brukar ju lösa sig....

nu avgörs idol, spännande!!

• Euphoria
    Stintans skrev 2010-12-10 12:45:52 följande:
    Haj tjajor!

Epan: skönt att Simon sover bättre! Kräker du bara på morgonen nu eller? Underbart julkort! sötnöt.

Ena: Lycka till på intervjun!! Spännande. Skrattande Håller med Bystar, söööta ni är!

Bystar: Vad tiden går fort, som Ellen utvecklas! Måste vara bland det bästa att se.

Jag är trött, bölig, kräkig, glad och saknar min man. hahaha..
    jobbet tar musten ur mig.. vet inte riktigt hur det går ihop, men när jag har jobbat har jag så ont i kroppen och blir stel, och häromdagen var jag i köpcentrat och shoppade julklappar, gick gick och gick i timmar, men hade inte ont någonstans när jag kom hem...
    tidigare i veckan jobbade jag till 12:15, och var sååå slut, både kroppsligt och menalt, att jag grät när jag cyklade hem.. bestämde mig där och då för att ta tag i HP-ansökan, så man har ngt att "se fram emot"..
    annars händer det inte så mkt.. finns inte riktigt ork..
    joo, jag känner sparkar!! underbart! väntar på att F ska kunna känna också..

förresten, det tänkte jag fråga också, kommer ni ihåg hur lång tid det tog för er att få svar om HP?

nä, nu ska jag nog ta mig lite frukost och sen förbereda mig för en jobbkväll.. sen blir det till att mysa med min kille.. Hjärta

För mig gick det jättesnabbt att få svar på hp, 6 dagar efter att jag lagt det på lådan tror jag. Men de tordes väl inte annat efter att ha låtit mig vänta från oktober till februari innan jag fick besked om sjukskrivningen!

Jag känner min lilla ibland också. Men oftast är det gränsfall så man inte vet riktigt, men när jag lyssnat med angelsounden och hört sparkarna också så vet jag säkert
    Kände ju Simon ganska tidigt också.

Men guuud så långt gången du är nu! Tänkte att jag skulle få komma ikapp lite nu när veckorna börjar ticka in för mig, men icke

vecka 15 här

Jag har inte spytt sen i söndags, och dessförinnan över en vecka tidigare tror jag, så det är ordentligt bättre, så länge jag äter ordentligt. 

• By Starlight

Hej! ang HP..jag minns faktiskt inte heller hur lång tid det tog...Men ingen evighet tror jag. Kommer mest ihåg att jag hade rpoblem att få min chef att skriva sin del.

ÅÅÅH Sparkar!!! Underbart ju!!! Härligt för er! Jag saknar sparkar...Iaf de mjuka man kände i början :) Mot slutet hade jag ju en huligan i magen :) Ibland buffar mina tarmar nu för tiden..då brukar jag låtsas att det är bebisbuffar och drömma mig tillbaka :))

Puss på er!!!

Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • By Starlight

Superfint julkort föresten! Här klädde vi henne inte ens för jul :) Använde ett kort när hon kikar fram under en mössa, sittande i sig vagn :) Men hon va himlans söt :)

Men så här såg hon ut dagen innan Lucia när vi skulle på lite kalas :)

På luciadagen fick hon vara tärna :) Men hon var ganska skeptisk till det som ni ser :)

Hej dåååå!!!

Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • Stintans

Haj tjajs!

Är det inte märkligt att alla bebisar i denna tråd blivit sååå fina?   tror nog detta är en snygg-tråd..
    Mycket söt Ellen-tärna!

Epan: aah, en hel vecka utan spyor! lyx! hihi, jag hade hela helgen spy-fri, sen kom det igång igen lagom till måndag och jobbedag.. Drömmer
    oj, 6 dagar var ju väldans kvickt.. det vågar jag nog inte hoppas på, nu med jul o nyår..
    mm, kan nog bli lite småsvårt att komma ikapp, kanske efter ditt RUL..
    (tallgran-förklaringen var kanske inte menat att jag skulle ta åt mig, men det gör jag ändå! )

Bystar: att få chefen att skriva var inget problem för mig, dock fyllde vi i olika på vissa rutor, hahaha.. Tungan ute
     hon skrev att jag har möjlighet att ta paus, vilket jag inte anser att jag har.. vi är inne i en period då vi har mkt att göra, och har man 5-6 personer som väntar på hjälp på en morgon/kvällsrunda känner inte jag iaf att jag har tid att ta paus.. men men.. det är väl en arbetsmiljöfråga, och att jag o chefen har olika åsikter struntar nog FK i..

iförrgår fick jag mig en riktig karatespark, är det en möjlighet att bebben sparkar på bäckenet? för jag kunde inte riktigt placera var sparken hamnade, men brukar ju annars känna att de andra sparkarna tar i magen, antingen i mitten eller på sidorna.. men den dära karate-grejen kändes annorlunda..

nä, här går minsann ögonen i kors, så här ger jag upp för dagen..
    har nu två dagar ledigt, 35+40 årsgille på fredag och delade turer både lördag och söndag..
    gissa om jag kommer vara sluuuut.. får sova efter helgen..

vecka 23 imorgon!

Väntan är aldrig så lång som när man längtar
  • Euphoria

Ja, vi har riktigt snygg-bäbisar
    Söt-Ellen som lucia

Ja, nu suprise-spydde jag ju igår igen, annars känner jag bara av lite illamående på morgonen.Men nu ringde min bm och berättade att min järnvärde låg på 11 och att jag får börja knapra Niferex direkt.. Så nu har jag mått fruktansvärt illa idag, känner mig mer död än levande när jag äter dom där tabletterna! Är det någon i tråden som provat någon av de andra sorterna?  Niferex får mig att må så illa och ger mig världens ondast mage..

Bäbisen kan väl sparka åt vilket håll den vill Simons favorit i slutet var hopp på liten lever och gallblåsa, inte nice för någon som redan hade gallstensbesvär, fy vad ont det gjorde! Eller när dom sätter sig i spänn och trycker ut huvudet ovanför ljumsken och fötterna tar spjärn ut precis under revbenen, usch vad ont det gjorde!
    Simon var en så vild bäbis, hans sparkar var inte mysiga, dom var smärtsamma, redan i din vecka som du är i nu Stintan!

Hoppas den här bäbisen är av en lugnare modell

Här blir det vecka 16 och bäbisträff på bvc imorgon
    Undra om jag ska berätta att jag är gravid? Nu syns det ju om jag inte klär mig bylsigt, och nästa gång vi träffas blir väl när jag är i vecka 20 kanske, då lär de ju få en chock om jag inte sagt nått

• Stintans

jag tycker det är en väldig skillnad på bilderna, men båda är alltså tagna idag, 22+0.. färg gör nog en hel del..
    faktiskt har jag inte ökat midjemåttet med mer än 2-3 centimeter och 2,2 kilo sedan inskrivningen, men magen ser ändå mkt större ut än innan graviditet.. jag tror att det har blivit lite ommöblerat där inne..

Epan: oj, så där kommer jag nog inte kunna veta var alla sparkar hamnar.. känner mig ganska lost i det hela.. men härligt är det!
    Niferex har jag inte behövt äta ännu, så det vet jag inget om.. vad ska järnvärdet ligga på för att vara bra?

nä, "frukost" här, sen ska jag nog gå ner i källaren och hämta fuskgranen i år igen.. men nästa år blir det riktig! blir en annan känsla med riktig gran, men är lite bökigt med gran på tredje våningen..

Väntan är aldrig så lång som när man längtar
  • Euphoria
    Stintans skrev 2010-12-16 13:25:41 följande:

jag tycker det är en väldig skillnad på bilderna, men båda är alltså tagna idag, 22+0.. färg gör nog en hel del..
    faktiskt har jag inte ökat midjemåttet med mer än 2-3 centimeter och 2,2 kilo sedan inskrivningen, men magen ser ändå mkt större ut än innan graviditet.. jag tror att det har blivit lite ommöblerat där inne..

Epan: oj, så där kommer jag nog inte kunna veta var alla sparkar hamnar.. känner mig ganska lost i det hela.. men härligt är det!
    Niferex har jag inte behövt äta ännu, så det vet jag inget om.. vad ska järnvärdet ligga på för att vara bra?

nä, "frukost" här, sen ska jag nog gå ner i källaren och hämta fuskgranen i år igen.. men nästa år blir det riktig! blir en annan känsla med riktig gran, men är lite bökigt med gran på tredje våningen..

Vilken liten söt put du har Stintan

Jag putar med. Är lika stor som i vecka 20 sist. 

Järnvärdet skulle helst ligga över 60. Så 11 var inte så bra, konstigt nog är jag inte dötrött, bara lite normalt mammatrött ibland. Men under en förlossning ska visst järnbrist vara negativt, annars hade jag struntat i Niferexen. Ska nog köpa Fexim (brus) och prova istället tror jag.

Haft full håll igång idag, så snart ska jag och Simon gå och sussa tillsammans

15+0! 
Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...