• Stintans

09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...

Tiden går och det händer grejer här bland oss. Det har börjat komma ut bebisar{#lang_emotions_baby} ur magar{#lang_emotions_gravid}, det har plussats{#lang_emotions_plus} för fullt och verkstäder jobbas det i!!

Här i tråden får alla säga precis vad de tycker, tänker och känner utan att någon ska känna sig stött! Det kommer diskussioner där man har olika åsikt men den respekteras alltid! Man får också vara jätteglad eller jätteledsen eller nåt där mitt emellan, alla humör står vi ut med och det är därför vi håller ihop nu! Hjärta

Så, kom igen nu tjajor och babbla på om allt mellan himmel och jord!

Här finns vår lilla lista med viktiga datum:

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m53735573.html

Och här kommer en länk till den senaste tråden (där även alla andra trådar finns, om man någon gång känner sig nostalgisk ):

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m50708156.html

{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...
  • Lotta83

Tack för alla grattis! Gott nytt år!
    Enamorada- Tycker också det var lite lustigt att man plussade runt jul. Hade ju BIM på Julafton, men testade ju innan eftersom vi skulle till mina föräldrar. En underbar julklapp!

Stintan- Skönt att allt såg bra ut med bebis! Visst är det kul att vara på ultraljud. Allt blir så mycket mer verkligt då.

• Euphoria

Kikar in en snabbis, har nyss haft soffmys och kikat på Avatar

Igår firade vi hos R:s föräldrar. Jag lagade trerätters som vi avnjöt, annars inget särskillt

Självklart ska vi ta reda på kön, om det går, det gjorde så stor skillnad för oss sist, graviditeten vart så mycket verkligare och underbar när vi mer kunde tänka oss vad det var för en individ som bodde därinne
    Behövs nog ännu mer nu, eftersom vi knappt fattar att vi ska ha en till
    Dryga två veckor kvar till rul, längtar!

Jag har trott på pojke sen jag plussade, men börjar vackla lite nu, eftersom graviditeten varit så annorlunda.
    Jag känner mig som en pojkmamma, skulle det vara en tjej som bor i magen tar det nog längre tid för mig att koppla det tror jag.

17+3 idag  

• Stintans

Haj tjajor!

Lotta: ja, ultraljud är skithäftigt! Önskar man hade haft en sån apparat hemma..

Epan: ja, det är typ det jag är mest nyfiken på också, vad det är för individ som gömmer sig i magen.. inte själva grejen med att handla saker och inreda i tjej/kill-färger osv, det har man ju tid med sen..
    nu vill vi ju inte ta reda på det, men det känns ändå lite lustigt att prata om "den" istället för hon eller han.. men men, vi får veta tids nog..

jag fick förresten ett brev från FK att min chef ska fylla i hur mkt jag tjänar, också stod det ngt om föräldraförsäkring och föräldrapenning.. blev lite småputt eftersom chefen inte kommer tillbaka efter ledighet förrän den 7:e, och tänkte att det kommer ta evighet innan jag får reda på besked om havandeskapsansökan.. sedan slog det mig att de två grejerna nog inte har med vartannat att göra? det stod inget alls om HP i brevet, och den delen som chefen nu ska fylla i kanske alla som ska vara mammalediga får hemskickat?
    aah, dessa funderingar.. känner mig helt lost..

vi (jag) har dessutom tagit tag i barnvagnsdjungeln, och hittat en som verkar passa oss (mig ) perfekt.. Emmaljunga cerox 360 blir det.. nu ska vi "bara" hitta ett begagnat kap..
    vad har ni andra för vagnar?

annars.. har inte kräkt på 4 (!!!!) dagar, glass och risgrynsgröt är gott och foglossning gör ooooont... piper och nästan halvgråter när jag rör mig.. hoppas det går att sova bort inatt..

24+4

Väntan är aldrig så lång som när man längtar
  • By Starlight

Grattis Lotta!!!!!!!!!!! Åh jag är avis :))))

God fortsättning allihopa. Är bara inne och skickar en kram. Är så himlans trött idag..eller det är jag typ jämt...Förstår inte...Alla prover är bra när jag varit hos doktorn..Men ändå är jag så trött...
    Jag måste börja leva sundare tror jag..Måste måste lyckas....Misslyckades nu i höstas igen...
    Kanske femtielfte gången gillt funkar..

Puss på er!!!

Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • Euphoria

Ska det vara så här? Förvånad

Med tanke på hur stor jag blev sist kommer det här bli rent groteskt.  

Snart ikapp

• By Starlight

Oj epan!! :)))) Vilken bjässe till mage. Men fiiiin!!!!
    Men jag tror liksom du kommer va i samma storlek ett tag..Att du kanske snabbare får mage men sedan stannar i en viss magstorlek ett tag..förstår du? :) Vi får hoppas att du inte blir allt för tungt så du får det jobbigt! Kram!

• Stintans
    Euphoria skrev 2011-01-06 17:34:09 följande:
    Ska det vara så här? Förvånad

Med tanke på hur stor jag blev sist kommer det här bli rent groteskt.  

Snart ikapp

Najs
    Väntan är aldrig så lång som när man längtar
  • Lotta83

By starlight- Tack för grattis! Tror du inte att du kan vara så trött pga årstiden? Är ju inte det roligaste vädret, och mörkt blir det ju fort. Har du mycket att göra på jobbet? Hoppas du blir piggare snart!

Epan- Vilken fin mage du har! Man har ju läst att det oftast syns fortare med andra barnet. Jättefin är den i alla fall. Längtar tills jag har bebismage! Just nu är den bara svullen för jämnan.

• By Starlight
    Lotta83 skrev 2011-01-07 13:24:57 följande:
    By starlight- Tack för grattis! Tror du inte att du kan vara så trött pga årstiden? Är ju inte det roligaste vädret, och mörkt blir det ju fort. Har du mycket att göra på jobbet? Hoppas du blir piggare snart!

Epan- Vilken fin mage du har! Man har ju läst att det oftast syns fortare med andra barnet. Jättefin är den i alla fall. Längtar tills jag har bebismage! Just nu är den bara svullen för jämnan.
    Jo kan väl bero på årstiden..Och att jag inte trivs riktigt på jobbet och känner efter kanske..
    Tack!

Hoppas din mage snart förändras från svullen till bebismage :) Den är irriterande den där svullen-perioden..när man bara ser "ätitextraförmycketbullartjock" ut :)
    Stintans skrev 2011-01-12 18:20:20 följande:
    hej!

Hej! Hjärta
Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...