• Stintans

09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...

Tiden går och det händer grejer här bland oss. Det har börjat komma ut bebisar{#lang_emotions_baby} ur magar{#lang_emotions_gravid}, det har plussats{#lang_emotions_plus} för fullt och verkstäder jobbas det i!!

Här i tråden får alla säga precis vad de tycker, tänker och känner utan att någon ska känna sig stött! Det kommer diskussioner där man har olika åsikt men den respekteras alltid! Man får också vara jätteglad eller jätteledsen eller nåt där mitt emellan, alla humör står vi ut med och det är därför vi håller ihop nu! Hjärta

Så, kom igen nu tjajor och babbla på om allt mellan himmel och jord!

Här finns vår lilla lista med viktiga datum:

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m53735573.html

Och här kommer en länk till den senaste tråden (där även alla andra trådar finns, om man någon gång känner sig nostalgisk ):

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m50708156.html

{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...
  • Euphoria

Imorgon är det dags för RUL här, har drömt massor av typ mardrömmar på morgonen idag, hur ska jag kunna sova i natt?

Är så nyfiken på vad det är för kön! Blir det en till kille får vi problem med att välja namn, vi är inte överens om något.. Tjejnamnet är ju bestämt, både för och mellannamn sedan typ 2005, men pojknamn är svårt..
    Filip ligger bra till, passar ihop med Simon också.

Spännande att se om man blir flyttade också, eller om 8 juni ligger kvar som bf.

• By Starlight
    Euphoria skrev 2011-01-16 15:56:30 följande:
    Imorgon är det dags för RUL här, har drömt massor av typ mardrömmar på morgonen idag, hur ska jag kunna sova i natt?

Är så nyfiken på vad det är för kön! Blir det en till kille får vi problem med att välja namn, vi är inte överens om något.. Tjejnamnet är ju bestämt, både för och mellannamn sedan typ 2005, men pojknamn är svårt..
    Filip ligger bra till, passar ihop med Simon också.

Spännande att se om man blir flyttade också, eller om 8 juni ligger kvar som bf.

Filip är jättefint..Men det finns mängder av Filip nu. Så förbered er på att han kommer heter Filip och sedan första bokstaven i afternamnet :) Vi har massor av Filip F,  Filip A, Osv osv :)

Lycka till massor nu!! Jag gissar på en pojke till!
    Men blir det en flicka så kan du vara lung..Du behöver inte knyta rosetter i huvudet på henne (läste din blogg) Jag tror det är helt frivilligt :)
    Jag är ju genusutbildad ..vet itne om det har något med det att göra men jag klär Ellen i allt från batemantröjja till klänning och toffs på skallen..till Starwarsoutfit. OCH jag har på ett barnklädesparty köpt matchande tunika till mej och henne. Men jag önskar jag hade haft en pojke också..För fanns en matchande skjorta också. Så man kan minsann matcha med sina småpojkar också :) Man blir lite skadad ibland..Men det var urfint :)

Om jag får ett barn till skall jag också ta reda på könet. Gjorde inte det på Ellen ju. Men nästa barn tror jag det blir tjuvkikning på :) Bara för det är roligt! Och för att veta om jag ska spara Ellens alla miljoner klänningar hon fått av vänner och bekanta :)
    Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • Stintans

hur har det gått idag, epan?

foglossningen är åt h*lvete idag, fick ha F till att vända mig i sängen innan idag.. haaaatar att inte kunna röra mig normalt..

F har kluddat med kablarna till modemet, han vet inte vad han har gjort, och inte jag heller, så att man har internetanslutning i 5 minuter får man vara lycklig över.. grrrr....Skrikandes 
    ingen bra dag idag..

Väntan är aldrig så lång som när man längtar
  • Stintans

ooh, en rolig grej förresten!
    Igår var vi iväg o handlade vagn till lillfis!! som jag längtar!

26+4

• By Starlight
    Stintans skrev 2011-01-17 19:46:14 följande:
    ooh, en rolig grej förresten!
    Igår var vi iväg o handlade vagn till lillfis!! som jag längtar!

26+4
    Weeeee!!!! Härligt!! Va spännande!!!

Men heeemskt med foglossningen..Åh lilla du. Det är inte en dans på rosor det där. Minns känslan av att inte kunna vända på sig...brrr....
    Puss på dej morsan!
  • Euphoria
    Stintans skrev 2011-01-17 19:44:24 följande:
    hur har det gått idag, epan?
    Tja, ska jag vara ärlig så tycker jag att det gick rent åt helvete.

Allt såg ju iofs tydligen bra ut, vilket ju är bra. Moderkakan sitter i framvägg som jag anat eftersom jag känt den mindre än avd jag kände Simon.
    Men bäbisen låg så illa till så vi såg ingenting på i princip hela ultraljudet.
    Könet plågade vi ur bm efter att hon letat och bökat jättemycket, att det eventuellt kunde vara en flicka, men hon ville inte säga något utan vi fick dra det ur henne. Fick inte se bäbisen i profil, inte se ansiktet.
    I slutet lyckades hon få två (knappt) sidobilder på bäbisen, man ser väl med lite vilja att det kan vara ett människofoster, men inte mer än så, bilderna på Simon i vecka 12+5 är MYCKET tydligare.

Mina förväntningar motsvarade inte alls vad jag fick se. Trodde att jag skulle få se en sparkande liten bäbis, men söt knoppnäsa, och iaf ett "troligtvis" om könet. Förväntade mig att få uppleva samma blixtförälskelse som infann sig när vi fick veta att Simon var en pojke (innan det kunde jag ju inte greppa att det var ett barn i min mage.) Istället upplever jag världens antiklimax, som jag räknat timmar tills jag äntligen skulle på RUL kunde nu lika gärna ha haft det ogjort, det gjorde ingen skillnad.

Om jag iaf hade fått se något som liknade en bäbis..  

Ska ringa och höra med Mama Mia om ett privat ultraljud imorgon. Känns lite surt att åka 50 mil för det, men jag måste få se att det finns ett barn i min mage, ett barn, inte bara en mage i genomskärning.

Och JA, jag är gravid och överkänslig.

Ska försöka sova och hoppas på att lite distans kan få mig att sluta älta och vara glad istället. 
  • Lotta83

Hej tjejer!
    Tokis- Tack för grattis! Vad söt Engla är! Ser verkligen ut som ett litet charmtroll !

Stintan- Vad jobbigt med foglossning. Minns det där hur svårt det var att vända sig. Brukar kännas bättre om man sover med en kudde mellan benen. men det kanske du redan gör. Foglossningsbälte går ju alltid att testa också.

Episode- Vad bra att allt såg bra ut, men jag förstår att du är besviken. Skulle också velat göra  om det om jag var du. När jag var gravid med Alicia så syntes det jättedåligt första gången vi gick dit. Hon hade lagt sig helt på vänster sida så man såg jättedåligt. Minns hur besviken man var då. Men i mitt fall så såg ju inte barnmorskan tillräckligt bra heller så då fick jag komma tillbaks efter några veckor. Tycker definitivt att du ska ta ett till ultraljud. Sov så gott!

Jag har nu under två veckor mått extremt illa. Det här är värre än då jag väntade Alicia, även om jag då också mådde illa. Känner mig konstant åksjuk. Testat postafen och akupunktur-band. Tyvärr hjälper inte det. Har ni några bra tips så tar jag tacksamt emot dem !

Kram

• By Starlight
    Euphoria skrev 2011-01-17 20:48:39 följande:
    Tja, ska jag vara ärlig så tycker jag att det gick rent åt helvete.

Allt såg ju iofs tydligen bra ut, vilket ju är bra. Moderkakan sitter i framvägg som jag anat eftersom jag känt den mindre än avd jag kände Simon.
    Men bäbisen låg så illa till så vi såg ingenting på i princip hela ultraljudet.
    Könet plågade vi ur bm efter att hon letat och bökat jättemycket, att det eventuellt kunde vara en flicka, men hon ville inte säga något utan vi fick dra det ur henne. Fick inte se bäbisen i profil, inte se ansiktet.
    I slutet lyckades hon få två (knappt) sidobilder på bäbisen, man ser väl med lite vilja att det kan vara ett människofoster, men inte mer än så, bilderna på Simon i vecka 12+5 är MYCKET tydligare.

Mina förväntningar motsvarade inte alls vad jag fick se. Trodde att jag skulle få se en sparkande liten bäbis, men söt knoppnäsa, och iaf ett "troligtvis" om könet. Förväntade mig att få uppleva samma blixtförälskelse som infann sig när vi fick veta att Simon var en pojke (innan det kunde jag ju inte greppa att det var ett barn i min mage.) Istället upplever jag världens antiklimax, som jag räknat timmar tills jag äntligen skulle på RUL kunde nu lika gärna ha haft det ogjort, det gjorde ingen skillnad.

Om jag iaf hade fått se något som liknade en bäbis..  

Ska ringa och höra med Mama Mia om ett privat ultraljud imorgon. Känns lite surt att åka 50 mil för det, men jag måste få se att det finns ett barn i min mage, ett barn, inte bara en mage i genomskärning.

Och JA, jag är gravid och överkänslig.

Ska försöka sova och hoppas på att lite distans kan få mig att sluta älta och vara glad istället. 

Åh men du, var glad att den lilla mår bra i alla fall! Kunde varit mycket värre! Mitt ul med ellen var inte heller superduper. Fick ganska kassa bilder..en supersuddig och en där hon syntes lite i profil iaf.
    Men är skönt när man ser att de mår bra iaf! Jag hade också moderkakan i framvägg. Kände sparkar efter v 20 nångång. Men annars var det inget man märkte av.
    Va som sagt glad att det finns en bebis där inne och att det är en BEBIS! Ett barn!! Spela roll om det är en flicka eller pojke eg. det är ett barn! Ditt barn! Simon ska bli storebror!!! :)))) Försök tänka så! Men förstår dej ju också..

Lotta83. Åh..jobbigt..minns den där åksjukan..Seaband hjälpte lite för mig..och postafen..nåt annat vet jag inte..Mkt mariekex och vatten :)

• Stintans

Haj tjajor!

Epan: ja, du är gravid och överkänslig, hehe..  men det får man va..
    jag kan förstå att UL:et med Simon var perfekt, och du ville uppleva detsamma denna gången, men det är ju inte hela världen att det inte blev så..? det viktigaste är ju att lilla krabaten mår bra, att alla delar sitter på rätt plats osv. det vet jag att du också tycker, såklart, och att du är besviken just nu, men kommer du inte över det är det kanske bättre om ni åker till Sthlm och gör ett UL till..
    jag tyckte förresten att andra bilden du lade upp på bloggen var jättebra, tror faktiskt de är tydligare än mina..

Lotta: ja, kudde mellan benen är något jag funderar på varje kväll EFTER att jag lagt mig, och jag orkar bara inte ta mig upp och börja rota runt efter en kudde då, hahaha.. så det blir liksom inte av.. jag får helt enkelt ligga stilla ett par timmar..
    foglossningsbälte har jag också funderat på, vet bara inte riktigt hur jag ska få tag på ett som är bra.. har hittat en sida på internet som säljer ett "gravidbälte", men jag vill nog vara säker på att det är mot foglossning och inte ett vanligt stödbälte för magen.. jag har läst om vissa som får hjälp av sjukgymnaster, och att man kan få låna bälten av dem.. jag får väl helt enkelt fråga BM vid nästa träff.. ibland grubblar man alldeles för mkt i onödan..
    hmm, illamående.. finns ju massor av tips.. hehe.. mariekex åt  jag också, provade salta kex, riskakor, typ allt som egentligen inte smakar något särskilt. av andra har jag hört att ingefära ska hjälpa, citronvatten, mineralvatten, Lergigan kan man få utskrivet av BM, äta innan man går upp ur sängen, äta lite och ofta..
    Dock blir man nog utslagen av Lergigan, jag ville få det när jag blev trött på att kräkas varje morgon, men BM tyckte att om jag nu bara kräker en gång om dagen kunde jag stå ut med det och vara pigg resten av dagen istället.. tyckte jag också var en bra plan..

är nog 3-4 veckor sedan jag kräkte sist, tjohooo!!

Bystar: söt du är! idag är det bättre, är ju inte alla dagar som är sådär dåliga och tråkiga..

aaah, och bara för att Epan skryter om semlor på FB var jag tvuuuungen att köpa semlebullar igår och trycka in en sån... gudoooomligt gott! Drömmer
    kanske skulle fika på en semla i eftermiddag också....?

26+5 och sista trimestern påbörjad!!

Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...