• Stintans

09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...

Tiden går och det händer grejer här bland oss. Det har börjat komma ut bebisar{#lang_emotions_baby} ur magar{#lang_emotions_gravid}, det har plussats{#lang_emotions_plus} för fullt och verkstäder jobbas det i!!

Här i tråden får alla säga precis vad de tycker, tänker och känner utan att någon ska känna sig stött! Det kommer diskussioner där man har olika åsikt men den respekteras alltid! Man får också vara jätteglad eller jätteledsen eller nåt där mitt emellan, alla humör står vi ut med och det är därför vi håller ihop nu! Hjärta

Så, kom igen nu tjajor och babbla på om allt mellan himmel och jord!

Här finns vår lilla lista med viktiga datum:

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m53735573.html

Och här kommer en länk till den senaste tråden (där även alla andra trådar finns, om man någon gång känner sig nostalgisk ):

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m50708156.html

{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...
  • Euphoria

Mina föräldrars första reaktion var också mindre än jag trott innan, den var positiv, men inte alls så där översvallande. Det kom efter någon dag, då blev dom helt nippriga, när det sjunkit in. Hoppas det blir så för dig med

Ju längre in i graviditeten du kommer ju mer engagerade blir de ska du se  

Vi är i full gång med Simons rum, det är såå skoj att fixa i det!

Status: 3 månader & 7 dagar, 6700g och 62 cm  

• Stintans

Äh, jag vet inte om jag ens vill att hon ska intressera sig..  hon har betett sig ganska illa flera ggr på sista tiden, så jag har faktiskt tappat en del respekt för henne.. det värsta är väl att hon inte begriper att hon har gjort något fel..

jag såg nu att jag varit så otrevlig mot dig, Epan, att jag inte svarat på frågor.. BF är 15 april, och jag tror nog på detta nu.. detta MÅSTE vara vår bebis.. imorgon tror jag att jag ska ringa till gyn och gnälla till mig ett VUL.. känns som att vi behöver det..

oj, vilken stor kille Simon har blivit! nästan 7 kilo! när ska han flytta in i sitt rum?
    hur många barn har ni plats med i huset förresten?

Väntan är aldrig så lång som när man längtar
  • Euphoria

Då kan du ju gå över liiite och föda på Simons 1-årsdag först maj

Ja, värsta lilla tjockisen, dubbelt upp mot sin lägsta vikt på bb

Nja, det dröjer nog innan han flyttar dit, både jag och R är inne på att samsova ett tag till, vi har inte ens diskuterat att lägga honom i egen säng, det är nog ingen av oss redo för
    Men det är kul ändå att boa lite, och så får han ju iaf ett eget rum att leka i såfort det behövs.
    Rummet är klart nu förresten, bilder på bloggen för den intresserade simonslivochlevene.blogspot.com 

I nuläget är huset maxat, men vi planerar att bygga till två rum i källarvåningen som är oinredd men förberett för att bygga boningsdel i. Då kommer vi att ha tre barnrum, men i nuläget är det bara ett som sagt.

• By Starlight

Heej! Härligt med alla testen Stintan. Men jag stampar din mamma på lilltån och hoppas det gör lite ont. Nu får hon allt ta å va lite snäll och lyrisk tycker jag. Hoppas du kryar på din dumma skada!

Nån som inte är lyrisk..det är jag. Imorgon är det över...Denna tid som jag har längtat efter i hela mitt liv nästan. Mammaledigheten. Imorgon börjar jag jobba. Jag förstår ingenting. idag går jag bara runt i en dimma och är knappt kontaktbar. urkonsig känsla. Vill inte att denna tid ska va över.

Status: Ellen är 9 månader om en vecka, 70 cm och 9 kg och nu tar pappa över.

Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • Euphoria

Åh, Bystar, måste vara jättekonstigt att börja jobba, du har nog ett par jobbiga veckor framför dig, men sen kommer du nog in i det och får det att flyta på. Se det från den ljusa sidan, nu får din karl ta hand om vaknätterna

• By Starlight
    Euphoria skrev 2010-08-08 20:20:08 följande:
    Åh, Bystar, måste vara jättekonstigt att börja jobba, du har nog ett par jobbiga veckor framför dig, men sen kommer du nog in i det och får det att flyta på. Se det från den ljusa sidan, nu får din karl ta hand om vaknätterna
    jag vet hehe det är det enda positiva jag ser i allt detta :) Att jag får sova på nätterna. Iaf hyffsat..hör ju henne ..men slipepr gå upp iaf.
  • Enamorada

åååh stintan nu sitter jag här med gåshud och är nästan tårögd, vad glad jag blir!!! detta MÅSTE gå vägen nu!!!! 

• Enamorada

hej igen, hann inte skriva mer förut. bystar hur har det gått att jobba och vara i från ellen?

epan - vad mysigt rum han har fått, och så fina ni var på dopet!!

vart är ni å semeset rmiixs? hoppas ni har det bra!!

vi kom hem igår efter en vecka på västkusten. har haft det bra! tagit det lugnt, spelat en massa spel, shoppat på gekås m m. de hade så mycket fina barnkläder där, kom hem med en hel del.. och lite leksaker. de hade utökat barnsortimentet nu.

jag har börjat köra lchf-kost idag, spännande att se om man kan gå ner nåt.. har fortfarande 5 kg lvar sen grav men skulle inte skada om några ytterliggare försvann, men 5 kg är första delmålet...

martin började jobba idag efter semestern, nu är det slut på sköna dagar. har varit så skönt att vara två!

det var allt från mig för denna gång

• Enamorada

hmm korrigering.... "vart är ni på semester miixs" skulle det ju stå, men det förstod ni säkert

• By Starlight

Hej!
    Det går bra att jobba. Men jag känner hela tiden ett himla vemod över allting. Imorgon säljs min fina emmaljunga från 80-talet också. Nu känns det verkligen som hela bebistiden med Ellen är förbi. Det är den ju inte precis..Men ja..känns som något tagit slut. Sorligt.
    Det är även lite jobbigt att komma hem hur trött som helst om kvällarna och träffa på en först glad ellen att se mamma, men sedan en väldigt trött och gnällig ellen som behöver gå å lägga sig. Man träffas knappt liksom. Och jag är nästan för trött att kunna ägna en massa tid åt henne. Mitt lilla gryn. Men jag tar hand om nattningsrutinen varje kväll och ger kvällsmaten också.
    Jag var på Gekås i juni. Ja de hade verkligen ett stort barnsortiment. Hade jag haft mer pengar hade jag nog shoppat tills jag blivit tokig :)

Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...