• Stintans

09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...

Tiden går och det händer grejer här bland oss. Det har börjat komma ut bebisar{#lang_emotions_baby} ur magar{#lang_emotions_gravid}, det har plussats{#lang_emotions_plus} för fullt och verkstäder jobbas det i!!

Här i tråden får alla säga precis vad de tycker, tänker och känner utan att någon ska känna sig stött! Det kommer diskussioner där man har olika åsikt men den respekteras alltid! Man får också vara jätteglad eller jätteledsen eller nåt där mitt emellan, alla humör står vi ut med och det är därför vi håller ihop nu! Hjärta

Så, kom igen nu tjajor och babbla på om allt mellan himmel och jord!

Här finns vår lilla lista med viktiga datum:

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m53735573.html

Och här kommer en länk till den senaste tråden (där även alla andra trådar finns, om man någon gång känner sig nostalgisk ):

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m50708156.html

{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...
  • By Starlight

Epan, Pussar och kramar på dej. Ska sända dej mina mest intensiva styrketankar.

Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • Euphoria

Kl. 17.17 i lördags, 21 augusti, somnade min storasyster för gott.

Som vanligt när någonting händer var större delen av släkten samlad, vi har en sån stor och underbart nära släkt Hjärta 
    Alltid finns det någon axel att luta sig mot. Själv har jag ju dock så svårt att inte vara den där axeln för alla andra och söka tröst hos någon själv även om jag behöver det. Men det var skönt, skönt att hon äntligen slipper sina plågor. Jag och min mamma valde att göra iordning henne efteråt, ta bort nålar, tvätta ren, klä på egna kläder, borsta håret och sätta en liten blomma i handen.
    Stämningen var så avslappnad och fin inne hos henne, äntligen såg hon fridfull ut istället för plågad, vi satt därinne hos henne och pratade om minnen, skämtade, skrattade & grät.

Precis nyss grät jag riktigt ordentligt för första gången. Lyssnade på en låt hon gillade, som är så sorglig.. 
    ">

Simon sitter i sjalen på mitt bröst och sover och är alldeles blöt av tårar på huvudet stackarn.

• Stintans

ååh, epan, massor av kramar till dig!! Hjärta
    vad skönt att det kunde bli en så fin stund innne hos henne och att ni kunde minnas roliga saker.

Kyss

Väntan är aldrig så lång som när man längtar
  • Miixs

En stor och varm kram till dig Epan Hjärta

Säger som föregående, skönt att ni fick en fin stund tilldammans
    där ni kunde minnas och gråta tillsammans!
    Skönt att du har kunnat rensa lite, fortsätt o gråt tills du känner att
    du ynte behöver det med. Det är skönt att få tömma kanalerna!

Vi finns här för dig! Kramisar

• Tokis

Ååå Epan! Hoppas ni alla kan få ro i era själar nu när din syster slipper lida! Kram

• Lotta83

Epan- Verkar som om ni fick en fin sista stund hos din syster! Vill bara ge dig en stor kram! Jag beklagar sorgen!

• Euphoria

Tack tjejer! Så skönt att kunna "dumpa" lite på er.. Bra sätt att kunna rensa tankarna och bearbeta allt som hänt.

Fick tillbaka mensen igår förresten! Vi vill ju ha syskon snabbt men en ägglossning till minst hade vi tänkt vänta innan vi aktivt försöker igen (jag som planerar valpkull nästa år och hade tänkt att valparna skulle vara sålda innan jag blir tvåbarnsmor ) Sen får det bli när det blir, men gärna innan hans 1-årsdag i maj

Varit till bvc idag och fått medicin mot Simons torsk, behandling 4-6 veckor! Suck.

Snart ska vi till njurmottagningen och kolla upp mig. Jag läckte ju så mycket äggvita från njurarna under graviditeten, så nu ska jag till den läkare som vårdat min storasyster som nyss gick bort pga sina dåliga njurar. High life.

Simon är iaf bäst. Brukar skämta om att jag som kompensation för min svåra graviditet fick världens bästa bäbis Han har börjat tokskratta jättemycket, verkligen asgarvar när någon leker med honom. Riktigt kluckande gott skratt, man blir så varm i själen!

• By Starlight

Epan, puss på dej. Så himla ledsen för din skull och allt elände. Hoppas din syster fann frid nu..och att ni kan minnas vidare allt fin tid ni haft med henne. Starkt gjort att ni gjorde henne fin efteråt. Hade jag nog inte klarat.
    Tur att du har en kluckade Simon att piggas upp av. Ellen har fått mej att skratta i situationer då jag var så himla ledsen och nere. Man tror inte att nån ska kunna få en glad. Men Ellen..hon lyckas minsann!
    Drabbades också av elände i helgen. Var ett knivmord här i Bålsta, och jag hade killen, som dog, på fest här i juni. Kändes jävligt märkligt och ledsamt..så jag har mått urkonstigt hela veckan. idag känns det bättre dock..Hoppas edt vänder nu. Tog åt mej så himla mkt av det där. Kände honom inte precis..Vi har träffats ett par ggr..Men han stod ju i mitt kök i juni och charmade oss och posade och skrattade. Har han på bild i min blogg å allting. Ja..konstigt och hemskt livet. Jävla våld..och jävla droger. Var förbi dödsplatsen dagen efter..Stor blodpöl och massa ljus. FRUKTANSVÄRT! :( Blä...

Kram å natti.

Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • Euphoria

Halllåååå!?
    Vars är ni brudar? Kräver utförlig rapport från preggot, jag är ju jättenyfiken på hur det går, hur du mår och vad som händer. Tell me all about it!

Simon är söt -->  
    ">

Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...