Hudterapeut83 skrev 2011-05-09 10:48:27 följande:
Hej på er!
Kom hem igår efter att ha varit en vecka på Rhodos med min man

. Mina föräldrar har passat Alicia. Har varit såå skönt att bara koppla av, men åhh vad jag saknat Alicia. Idag kommer de hem med henne så jag sitter här och har nedräkning tills hon kommer hem.
Stintan- vad jobbigt att hon skriker så mycket. Kan hon ha kolik? Vad jag förstått är det vanligare bland för tidigt födda. När Alicia var nyfödd kändes det som om hon skrek hela tiden. Hon hade inte kolik, men ont i magen. Hon var tyst när man ammade henne. Till slut testade vi med napp, vilket hon blev lugn av. Barnmorskan vi hade till henne sa att vissa barn har större sugbehov. Kan det vara så? Jag vet ju egentligen inte

. Försöker bara minnas hur det var när Alicia var mini. Vad skönt att höra att Wilda växer som hon ska. Vore jättekul att se en bild på henne om du orkar och har lust.
Kram
Åh, vilken lyx med solsemester! Kan förstå att du saknade Alicia :)
Nej, Wilda har nog inte kolik, då ska man väl skrika i mer än tre timmar om dagen i en viss tid också, och riktigt så illa är det inte. Napp tar hon inte heller, eller nån gång ibland, men det är mycket sällan..
Faktiskt ökade vi maten rätt bra efter att jag skrev inlägget. från 60 ml till 100 ml, och då blev hon något lugnare iaf. så hon kan ju ha varit hungrig.. men hur ska man veta? man vill ju inte göra fel och ge alldeles för mkt mat så hon blir "tjock". Jag vill ju att hon ska bli tjock och bullig, men inte som de på NEO uttryckte det, "man ska inte ge för mkt mat så det blir fettinlagringar och hon bara blir tjock". Så blev man rädd där, men så säger BVC-ssk annorlunda. Man kan visst öka på maten, för bebisen släpper när det är fullt i magen. ganska logiskt ju.. så på två veckor nu ungefär har vi ökat från 60 till 130, och Wilda skriker inte alls lika mycket längre.
Hon har sina perioder där det bara skriks "utan anledning", men det har ju alla andra bebisar också..
Men vilken goding hon kan vara.. :) Något leende har vi inte fått ännu, men det borde inte vara hur långt borta som helst.. Man får ju räkna efter när hon skulle varit född, i dessa sammanhang, och nu är hon tre veckor gammal.. så snaaart borde väl ett leende titta fram!
jag har inga bilder på datorn jag sitter vid nu (min egen vill visst inte fungera), men det går nog att länka till bilderna på FB, ska prova..
www.facebook.com/media/set/&l=712f5929ac
Hur är det med Bystar?
jaha. epan är mest tjock

valpar kom iaf, så ni har väl fullt upp?

fram tills Ellen kommer, menar jag
har ni funderat på fler namn till henne? Vad heter Simon?
jag tycker det är skiiitsvårt med namn.. vi kommer inte överrens om nåt mellannamn.. Jag vill ha Miriam, tycker det passar så bra till Wilda, men det dissade han direkt.. fast jag tror nog att jag kan manipulera honom lite, om jag fortsätter tragga om Miriam, så växer det hos honom och till slut kanske det går..
nähe, Wilda tar en lur så jag får väl passa på att gå på toa och äta, typ..
JO, flyttat in i huset har vi också gjort, men att packa upp är inte det lättaste, blir mest gjort på kvällarna när F är hemma..

Men huset är fint och vi trivs som tusan! Igår kom postlådan upp och idag kom soptunnor!