Inlägg från: Stintans |Visa alla inlägg
  • Stintans

09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...

hej hej!

ger mig inte på att kommentera, får komma igen sen när vi fått komma hem o allt lugnat sig, känner jag.

slänger in webbis-adress, synd om er som inte har mig på FB ju..
    http://www.helsingborgslasarett.se/patienterochnarstaende/webbisar/webbisarkiv/webbisarkiv2009/20110301wildafriberg.5.642ed2df12e489a8216800021379.html

kort och gott, vi mår bra alla, Wilda är frisk och kry, behöver bra äta upp sig eftersom stackarn inte fått mkt till näring i magen. hon ska lära sig att äta lite själv innan vi kan få komma hem. den här donnan har massor av vilja men blir så frustrerad och arg när det inte går som hon vill, och det resulterar i sin tur i bölande mamma.. men det är väl så det ska vara..
    nu börjar Wilda knorra, hon ska få mat om 30 min, och jag måste hinna pumpa ur innan dess, så nu får man slita sig.
    skriver mer en annan dag!

puss

status: Wilda, 15 dagar

Väntan är aldrig så lång som när man längtar
  • Stintans

Haj tjajor!

åh, vad dåligt samvete jag fick nu när jag kom in här.. har inte varit in här på huuur länge som helst ju!

Bystar: vad tråkigt med måendet! vet du varför det är så dålig stämning på jobbet? tror du att andra också känner av det, eller att det bara är du? för är det inte "bara" att det är du som vantrivs, kanske det  behövs nått möte för att prata igenom vad som kan vara fel?
    et har vi haft åtskilliga ggr eftersom det inte är så bra på mitt jobb heller.. massa skitsnack och mycket egoism leder till trubbel..

Lotta: vad kul med en tös till :) så spännande med preggosar i tråden :) mys med sparkar!

vad pysslar epan med?

här är det bara bra, för det mesta.. Wilda växer så det knakar. 2685 gr och 48 cm lång nu :)
    men skriker en MASSA gör hon.. :( inte lika kul.. vet ju inte vad som är problemet.. Börjar skrika direkt hon vaknar, när man byter blöja/kläder, badar, tar upp henne, lägger ner henne. aldrig är det bra. hon kan ha ett litet avbrott när hon äter, men när maten är slut börjas det igen.. skrik hela tiden känns det som.. ännu "värre" är att hon tystnar direkt hon kommer till Fredrik ibland, vilket får mig att bli ännu mer frustrerad och ledsen.
    hoppas det bara är en fas och att det kan bli en lite gladare bebis nån gång..

• Stintans
    Hudterapeut83 skrev 2011-05-09 10:48:27 följande:
    Hej på er!

Kom hem igår efter att ha varit en vecka på Rhodos med min man . Mina föräldrar har passat Alicia. Har varit såå skönt att bara koppla av, men åhh vad jag saknat Alicia. Idag kommer de hem med henne så jag sitter här och har nedräkning tills hon kommer hem.

Stintan- vad jobbigt att hon skriker så mycket. Kan hon ha kolik? Vad jag förstått är det vanligare bland för tidigt födda. När Alicia var nyfödd kändes det som om hon skrek hela tiden. Hon hade inte kolik, men ont i magen. Hon var tyst när man ammade henne. Till slut testade vi med napp, vilket hon blev lugn av. Barnmorskan vi hade till henne sa att vissa barn har större sugbehov. Kan det vara så? Jag vet ju egentligen inte . Försöker bara minnas hur det var när Alicia var mini. Vad skönt att höra att Wilda växer som hon ska. Vore jättekul att se en bild på henne om du orkar och har lust.

Kram
    Åh, vilken lyx med solsemester! Kan förstå att du saknade Alicia :)

Nej, Wilda har nog inte kolik, då ska man väl skrika i mer än tre timmar om dagen i en viss tid också, och riktigt så illa är det inte. Napp tar hon inte heller, eller nån gång ibland, men det är mycket sällan..
    Faktiskt ökade vi maten rätt bra efter att jag skrev inlägget. från 60 ml till 100 ml, och då blev hon något lugnare iaf. så hon kan ju ha varit hungrig.. men hur ska man veta? man vill ju inte göra fel och ge alldeles för mkt mat så hon blir "tjock". Jag vill ju att hon ska bli tjock och bullig, men inte som de på NEO uttryckte det, "man ska inte ge för mkt mat så det blir fettinlagringar och hon bara blir tjock". Så blev man rädd där, men så säger BVC-ssk annorlunda. Man kan visst öka på maten, för bebisen släpper när det är fullt i magen. ganska logiskt ju.. så på två veckor nu ungefär har vi ökat från 60 till 130, och Wilda skriker inte alls lika mycket längre.
    Hon har sina perioder där det bara skriks "utan anledning", men det har ju alla andra bebisar också..
    Men vilken goding hon kan vara.. :) Något leende har vi inte fått ännu, men det borde inte vara hur långt borta som helst.. Man får ju räkna efter när hon skulle varit född, i dessa sammanhang, och nu är hon tre veckor gammal.. så snaaart borde väl ett leende titta fram!
    jag har inga bilder på datorn jag sitter vid nu (min egen vill visst inte fungera), men det går nog att länka till bilderna på FB, ska prova..
    www.facebook.com/media/set/&l=712f5929ac

Hur är det med Bystar?

jaha. epan är mest tjock valpar kom iaf, så ni har väl fullt upp? fram tills Ellen kommer, menar jag
    har ni funderat på fler namn till henne? Vad heter Simon?

jag tycker det är skiiitsvårt med namn.. vi kommer inte överrens om nåt mellannamn.. Jag vill ha Miriam, tycker det passar så bra till Wilda, men det dissade han direkt.. fast jag tror nog att jag kan manipulera honom lite, om jag fortsätter tragga om Miriam, så växer det hos honom och till slut kanske det går..

nähe, Wilda tar en lur så jag får väl passa på att gå på toa och äta, typ..
    JO, flyttat in i huset har vi också gjort, men att packa upp är inte det lättaste, blir mest gjort på kvällarna när F är hemma.. Men huset är fint och vi trivs som tusan! Igår kom postlådan upp och idag kom soptunnor!

• Stintans

Hohooo!? Det ekar här inne... vad gööör alla?

Epan föder barn iaf.. Grattis igen till Ellen :)

hmm.. här händer inte så mkt här heller iofs.. eller jo:

JAG SKA GIFTA MIG!!

(äntligen) Den 9 juli slår vi ihop dop och ett enkelt bröllop, oj vad jag längtar, tur det inte är så långt borta!
    en del planering dock.. idag har jag suttit i stort sett hela dagen och gjort inbjudningskort till 47 gäster..

• Stintans

Haj tjajor!

Lotta: Tack och tack! Oj, vad fort det gått till vecka 27 redan!

Epan: Jag håller med Bystar, underbara bilder i bloggen! vad skönt att höra att allt flyter på! En riktig KaramEllen hon också!
    japp, huset är klart och vi har flyttat in, har väl bott här  i snart en månad, underbart är ordet! 58kvm vs. 184 kvm

Och härligt Bystar att man har lite koll på dig! bara tänk på att antidepp ska väl trappas ut långsamt om du ska sluta med dem. har du ätit dem länge?
    jag känner också sådär för att äta två sorters mediciner (blodtrycket och sköldkörteln) varje dag, inte heller optimalt vid icke 25 år fyllda..
    åh, förresten vad är det för program om bröllop? vi har inte haft TV på huuuur länge som helst, men idag fick F rätt på antenn och antennförstärkare o allt vad det heter, så nu har vi TV iaf! snacka om att man är bekväm av sig..
    hur gick det att ha Ellen med sig på jobb, måste väl varit annorlunda?

• Stintans

ÅH! söta KaramEllen!

Har inte så mkt att förtälja.. allt rullar på, ska snart väga tjocke-Wilda  4 veckor sedan sist, gissar på 4,3 kg..

annars; 10, TIO, 10!!! dagar kvar till dopbröllop! shiiiiiit..

vad händer hos er?

• Stintans

Ja, det är konstigt men vilken skillnad det är på att vara gravid och ogravid.. :) Här går det också sin gilla gång.. Vi har börjat umgås med familjerna i föräldragruppen, riktigt kul.. :) så igår var vi hemma hos ett av paren för att grilla, och vi sa innan att vi skulle köra hem tidigt eftersom vi har lite att stå i här hemma.. Mm, halv tolv hann klockan bli innan vi gav oss på kas Nä, jag får väl fortsätta med att tvätta av och sätta möbeltassar på stolarna till lördag.. 37 st blir vi börjar bli nervöst nu kan jag säga...

• Stintans

Taaack, det var jättefint! om än nervöst så in iiiii!! men det är väl så det ska vara, skönt när det var över i kyrkan iaf!

så då är man fru!

slänger in den klassiska pussbilden på kyrktrappen

• Stintans

Haj tjajor!

Fina bilder Epan, ni har lyckats bra än en gång Duktig Simon är som går! haha, jag skrattade högt åt bilden på din blogg där han styr med armarna, så gulligt!
    Hur stor är Ellen nu? ser tjock och go ut!  
    förresten jag tänkte kommentera inlägget där du skrev att du skulle donera bröstmjölk till Neo, men det blev jag inte klok på hur man skulle göra, så: Taaaaack fina Epan för det du gör! Det behövs!  

Så roligt att få höra om Ellen och hennes lilla personlighet..
    sover hon bra nuförtiden? funkar det bättre mellan dig och U? och hur mår DU själv?

här är det bara fint.. dagarna rullar på och vi har verkligen kommit in i rutiner, jag och Wilda.. dock blir det inte gjort så mkt.. vi är inte ute och träffar andra barn/mammor, babysimmar inte, hittar väl inte på nått direkt mer än nån gång ibland med F på helgen eller när han är ledig.. vad ledsamt det låter, men jag är helnöjd!  
    föräldradruppen fråm MVC träffar vi iaf nån gång i månaden, vår tur att bjuda på middag nästa gång. Mysigt.
    Wilda jollrar och snackar, är oftast glad, sover hela nätter (har nog gjort i nån månad nu) så det känns som att vi har en lyxbebis Hon har sina perioder med favvo-människor.. vet inte om ni kommer ihåg, men för ett rätt bra tag sedan var det bara F som kunde trösta och somna henne, vilket fick mig att må hyfsat kasst, nu är det alltså tvärtom.. nu är det ju inte jätteofta hon är gnällig, men när hon har sina tråk-stunder är det nästan bara mig det går med.. känns ju inte kul, då F inte mår bra av det.. men hon ändrar sig väl snart..
    Igår fick vi för första gången höra henne skratta. herregud, så ljuvligt!! haha, så idag har mitt projekt varit att få henne att skratta, men det var svårflörtat idag.. gick inte förrän när vi åt middag innan ikväll.. underbara unge..

och ja, jag vet inte vad som försiggår i huvudet på mig, men jag kan riktigt sakna att vara gravid och nästan önska att jag råkar bli gravid.. vi har faktiskt redan pratat om det, ifall det skulle hända och vi var rörande överrens och hur vi skulle göra, så det känns skönt..
    vet inte om det är för att jag inte fick sista delen av graviditeten och få vara med om en vanlig förlossning som gör att jag saknar gravidtiden.. för egentligen vill vi ju vänta, och det SKA vi också, men händer det, så händer det

jag slänger in bloggadress (inte så ofta jag skriver), och lite bilder från sommaren 

www.linaslillavarld.blogg.se  

mysmorgon :)

glada tjejer

• Stintans

Oj, herregud vad den sista tiden måste ha sprungit iväg för dig, Lotta!! Haha, kanske inte du tycker
    Lycka tiiiill!!!

Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...