• Anonym (Aahhh!!)

Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!

När jag åkte hem ikväll med min son på 23 månader så blev vi efter halva vägen tillsagda av chauffören att gå av och ta nästa buss om jag inte kunde få tyst på mitt barn.
    Jag sa att han inte går att stänga av på beställning....  NEJ! Inget att diskutera av skulle vi!

Kände mig så föremjukad! Jag är en jäkligt känslig person och har lidit av social fobi tidigare...detta är er ett mardsömms scenario för mig. Tog väldigt illa vid mig och har en klump i magen fortfarande. En massa folk på bussen. 
    Idiot som jag är så gick jag av, är en sån jävla mes!!  Önska att jag stod kvar, stod på mig!

Självklart så förstår jag att det kan va jobbigt med barn. Det tycker jag själv att det kan vara. Men va fasen! Man borde ju ha någon form av tollerans när man arbetar med olika typer av människor?!

Kan säga att min son inte var skrikig och arg utan han sjöng  och gav ut ett tjut då och då.
     Självklart sa jag till sonen att han inte skulle skrika så på bussen, och försökte få honom att dämpa sig. Men han är inte ens två! Har varit med om betydligt mer störande människor och högljuddare barn än min son. Så det va inget "märkvärdigt".

Hade det varit  ett äldre barn jag hade med mig som vet va som är oki och vad som inte är oki så hade jag absolut gått av bussen, men min snart 2 årige son!

Man kan väl inte slänga av folk hur som helst? Hade det varit en skrikig bäbis, eller en handikappad tonåring som gjorde ljud ifrån sig skulle han ha rätt att slänga av en då  oxå??

Mitt barns pappa gick och pratade med föraren när den kom till hållplatsen dit vi skulle. Och han sa" Jag har huvudvärk, det va fint väder så hon kunde ta nästa buss".

Borde man inte sjukanmäla sig i så fall? Har mailat bolaget och hoppas på ett svar.

Är det oki att man slänger av folk från bussar för ett ett barn är högljudd!!??? Är jag halt bäng för att jag blir uppröd?!

• Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!
  • Anonym (Aahhh!!)
    Anonym skrev 2010-08-02 14:09:34 följande:
    Det lustiga är att vissa här bedömer att usschauffören gjort fel och "slängt" ut ts. Hon skriver dessutom: "så blev vi efter halva vägen tillsagda av chauffören att gå av och ta nästa buss om jag inte kunde få tyst på mitt barn." Det var ingen som "slängde" ut ts utan chauffören gjorde bedömningen att barnet var för störande för att han skulle kunna köra bussen säkert!
    Jo han slängde ut oss, det va så jag uppfattade det. Han klev ur sin "blablabla" och sa; Du får jag prata med dig. Visst tänkte jag och trodde att han tyckte att barnvagnen stod fel. Men nej  han sa; " Jag får be dig gå av bussen om du inte kan få tyst på ditt barn". Jag sa då att han inte ens är två och han inte är tyst på beställning. "Ja då får ni gå av". Det kallar jag att bli avslängd. Hade ett omöjligt val, vilket var att få min son att vara tyst resten av resen. Vilket inte går!
  • Shasti

Anmäl bussföraren. Sådär får det inte gå till. Det är inte passagerarnas problem om han har huvudvärk och barn är barn och måste få låta normalt, vilket det låter som att ditt barn gjorde. Ta reda på hans namn och anmäl till bolaget.

• Banshee Queen
    Shasti skrev 2010-08-02 16:11:03 följande:

Anmäl bussföraren. Sådär får det inte gå till. Det är inte passagerarnas problem om han har huvudvärk och barn är barn och måste få låta normalt, vilket det låter som att ditt barn gjorde. Ta reda på hans namn och anmäl till bolaget.

Du tror inte att TS beskriver ljudnivån på sitt barn aningen partiskt?
  • Anonym

Får du inte bra gehör kan det ge effekt att ringa tidningen! Bara för att uppmärksamma...

• Spartacus

Slänger han av utvecklingsstörda också eller? Nä, fyfan... har MÅNGA gåner varit med om riktigt elaka chaufförer som itne borde ha sina jobb... dom bör vara serviceinriktade.

Jag har dock blivit förbannad och skällt tillbaka, shit så arg jag blitt!

Det är ens fulla rätt att åka med bussen om man gör sitt allra bästa för att det ska vara en dräglig miljö,
    och det går också bra att höra av sig till bussbolag och meddela den här typen av problem,
    ananrs löses dom ju aldrig upp och någon annan får hamna i samma sits som du.

förhoppningsvis hade han/hon bara en dålig dag!

• Shasti
    Banshee Queen skrev 2010-08-02 16:17:32 följande:
    Du tror inte att TS beskriver ljudnivån på sitt barn aningen partiskt?
    Tja det kan ju hända men eftersom hon beskriver tydligt att det inte var någon märkvärdig ljudnivå, att barnet inte ens hade något utbrott eller så, och att hon även sa till barnet, så får man ju utgå från den informationen. Jag skulle anmäla föraren direkt. Vadå "jag har huvudvärk" och "det var fint väder"!!!???
  • Bebbe2006

Om du verkligen gjorde allt för att få tyst på barnet, så skulle du inte ha gått av. Jag skulle inte ha gått av, men jag är av en helt annan kaliber än vad du verkar vara. Busschaffisen skulle garanterat ha ångrat sig om han försökt ge mig samma behandling som han gjorde mot dig.

Men som sagt, under förutsättning att du verkligen försökte att få tyst på ungen. Allt för ofta ser man föräldrar som tycker att det är helt ok att deras brn väsnas alldeles för mycket, och det är skillnad mellan en liten bebis och en tvååring. En tvååring kan man faktisk säga till.

• Anonym
    Anonym (Aahhh!!) skrev 2010-08-02 10:06:37 följande:
    Bor i gbg så det är gratis här med. Ja, man borde vara mera tollerant om man har ett sånt yrke!
    Lite OT, inte visste jag att det var gratis att åka med barnvagn i Gbg, eller menar du att det är ditt barn som åker gratis?

Jag hoppas du får ett svar från västtrafik varför busschauffören bad dig gå av.
  • Isanje
    Anonym skrev 2010-08-02 13:56:34 följande:
    3 stycken! Ja, det är bara du av oss två som gärna gör det. Vad starka ord du använder om din omgivning. Personligen har jag svårt för alla de (oftast) unga mammor som tycker att hela välden ska anpassa sig efter dem och deras barn men som själva aldrig visar någon hänsyn.
    Jag har då fan aldrig sagt att alla ska anpassa sig efter mig. Men att bli utslängd från bussen för att ens barn gnäller/skriker är fan det värsta jag läst på länge.
  • Anonym

#207 "Anmäl busschauffören... Jag blev avkastad som höggravid mitt i en vinterstorm för att pengarna jag hade räckte inte ändan hem... Det var ca fem minuter hem med bussen.. Jag fick gå en vända på ca tre timmar då jag vägrade gå på motorvägen...." vad gjorde chauffören för fel?

Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!