• Anonym (Aahhh!!)

Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!

När jag åkte hem ikväll med min son på 23 månader så blev vi efter halva vägen tillsagda av chauffören att gå av och ta nästa buss om jag inte kunde få tyst på mitt barn.
    Jag sa att han inte går att stänga av på beställning....  NEJ! Inget att diskutera av skulle vi!

Kände mig så föremjukad! Jag är en jäkligt känslig person och har lidit av social fobi tidigare...detta är er ett mardsömms scenario för mig. Tog väldigt illa vid mig och har en klump i magen fortfarande. En massa folk på bussen. 
    Idiot som jag är så gick jag av, är en sån jävla mes!!  Önska att jag stod kvar, stod på mig!

Självklart så förstår jag att det kan va jobbigt med barn. Det tycker jag själv att det kan vara. Men va fasen! Man borde ju ha någon form av tollerans när man arbetar med olika typer av människor?!

Kan säga att min son inte var skrikig och arg utan han sjöng  och gav ut ett tjut då och då.
     Självklart sa jag till sonen att han inte skulle skrika så på bussen, och försökte få honom att dämpa sig. Men han är inte ens två! Har varit med om betydligt mer störande människor och högljuddare barn än min son. Så det va inget "märkvärdigt".

Hade det varit  ett äldre barn jag hade med mig som vet va som är oki och vad som inte är oki så hade jag absolut gått av bussen, men min snart 2 årige son!

Man kan väl inte slänga av folk hur som helst? Hade det varit en skrikig bäbis, eller en handikappad tonåring som gjorde ljud ifrån sig skulle han ha rätt att slänga av en då  oxå??

Mitt barns pappa gick och pratade med föraren när den kom till hållplatsen dit vi skulle. Och han sa" Jag har huvudvärk, det va fint väder så hon kunde ta nästa buss".

Borde man inte sjukanmäla sig i så fall? Har mailat bolaget och hoppas på ett svar.

Är det oki att man slänger av folk från bussar för ett ett barn är högljudd!!??? Är jag halt bäng för att jag blir uppröd?!

• Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!
  • Anonym (lisen)

Busschauffören har ansvar för alla människor på bussen och om något stör honom till den grad att han inte kan köra säkert så torde han ha rätt att be dem kliva av.

Sen om det är ett barn eller en spyfärdig alkis....

• Anonym
    Anonym skrev 2010-08-02 16:59:12 följande:
    Lite OT, inte visste jag att det var gratis att åka med barnvagn i Gbg, eller menar du att det är ditt barn som åker gratis?

Jag hoppas du får ett svar från västtrafik varför busschauffören bad dig gå av.
    Undrar om chauffören blev upprörd när ts inte betalade och dessutom hade ett skrikigt barn? Det står inget om att vuxna med barnvagn åker gratis...

"Du räknas som skolungdom när du reser med enkelbiljetter från och med dagen du fyller sju år till och med dagen innan du fyller 20 år. Barn (det vill säga till dagen innan du fyller sju år) reser gratis."
  • yuzz
    Anonym (rök utan eld?) skrev 2010-08-02 15:37:51 följande:
    Jag ifrågasätter alla "sanningar" jag läser på nätet och i media och tar dem med en nypa salt. Med ren logik kan man ofta lista ut när något är lurt.

Du har inget intresse av att berätta hur det egentligen gick till? Ok, men håll tyst då. Din story är inte intressant då den inte säger någonting. Varför tog du upp saken till att börja med?
    Jag har inget behov att höra dig ifrågasätta mig eftersom inlägget inte ens var riktat till dig, utan jag skrev till TS!! Så du behöver göra dig besväret att ifrågasätta. Du tycker inte min story är intressant? So what i couldn't care less!!
    Varför jag tog upp saken? Du bryr dig inte så varför fråga?!
    (¯`°?.¸♥ ღSalsabeel 10/3-2007 & Ayman 23/8-2008ღ ♥¸.?°´¯)
  • Anonym
    Isanje skrev 2010-08-02 17:06:03 följande:
    Jag har då fan aldrig sagt att alla ska anpassa sig efter mig. Men att bli utslängd från bussen för att ens barn gnäller/skriker är fan det värsta jag läst på länge.
    Ingen av alla dessa mammor jag stöter på säger att omgivningen ska anpassa sig men alla kräver det för annars tar det hus i helv.tet... Nej, man får inte låta sina barn störa omgivningen, speciellt inte i en buss där föraren har ansvar för många människors säkerhet.
  • Faber
    murremarre skrev 2010-08-02 10:10:22 följande:
    Jämför du beteendet hos en 2 åring med en full 25 åring?!

Låt mig gissa... Du har inga barn va?! BARN KOMMER INTE MED AV- OCH PÅ KNAPPAR förstår du!!!!!
    Källan till ljudet är icke väsentlig utan det är fråga om hur mycket det stör.
  • Faber
    Anonym skrev 2010-08-02 17:14:07 följande:
    #207 "Anmäl busschauffören... Jag blev avkastad som höggravid mitt i en vinterstorm för att pengarna jag hade räckte inte ändan hem... Det var ca fem minuter hem med bussen.. Jag fick gå en vända på ca tre timmar då jag vägrade gå på motorvägen...." vad gjorde chauffören för fel?
    Är du så korkad att du hellre tar en omväg på tre timmar än 20 minuter så får du faktiskt skylla dig själv.
  • I have a kid
    Faber skrev 2010-08-02 18:00:40 följande:
    Är du så korkad att du hellre tar en omväg på tre timmar än 20 minuter så får du faktiskt skylla dig själv.
     fast motor vägen är ju livsfarlig att gå på...

Men jan ju tycka att du borde haft mer pengar. TÄnk om du hade din bebis med dig  ska du gå en omväg på 3 timmar då i snöstorm?
  • roflmao
    TheCoopers skrev 2010-08-02 15:29:56 följande:
    och om han skrek .. glädjetjut ? Vad spelar det för roll ?

MAN KAN INTE KASTA AV ETT BARN PÅ 23 MÅNADER FÖR ATT DET LÅTER ...

CAPICE ?
    Bevisligen kan man det.
  • Anonym

Man kan ju iaf kasta áv någon som inte betalar. Det är inte gratis att åka buss i GBG mad barnvagn. Gratis för barnet är det men inte den vuxna.

• Banshee Queen

Undrar lite varför TS inte bara skriver 2 år istället för 23 månader, anger ni fortfarande månader på era barn i den åldern ni som refererar till ts barns ålder i månader? Det är en tvååring det handlar om.

Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!