• ensandra

    Jag vill bli gravid

    Det har gått två månader sedan Saga somnade in i min mage, och nu har jag börjat längta efter att få bli gravid igen!!
    Jag vill så gärna ha barn. Ett levande barn också.
    Det är absolut inte för att ersätta Saga med ett annat barn.. ingen kan ersätta henne. Hon kommer alltid finnas i mitt hjärta!

    Medans jag längtar och vill, så vill inte min sambo lika mycket. Han vill att vi ska vänta ett tag. Och det är det som gör det så jobbigt.

    (Min sambo är inte Sagas biologiska pappa. (Hennes "riktiga" pappa valde att inte att vara med alls. Han ville inte ha något med oss att göra. Men det hör inte hit nu.) Han kom in i bilden när jag var i v.10.. och han blev Sagas pappa då, han var med och såg magen växa dag för dag, fick vara med och känna dom första sparkarna, han var med mig till bm alla gånger, och till ultaljudet.
    Vi flyttade ihop snabbt. Vi planerade allt tillsammans, köpte de första kläderna tillsammans, köpte vagnen tillsammans.
    Han blev minst lika ledsen som mig när vi fick veta att Saga inte levde längre. Han var med på förlossningen.)

  • Svar på tråden Jag vill bli gravid
  • Lanie

    grattis till lilla Saga, är så ledsen att inte hon heller fick stanna kvar här på jorden. Min son åkte till himlen för snart tre månader sen efter att ha fötts 16 veckor för tidigt.

    Jag vill också bli gravid, både jag o sambon vill ha småsyskon till Wilton så snart som möjligt, men än så länge har det inte tagit sig, iofs har vi bara aktivt försökt i en månad, o hur ofta går det på första försöket?

    Jag hoppas att ni snart är på samma nivå o att lyckan få le åt er båda två!

    Kram till dig!

  • Tetran

    Grattis till er dotter. Så orättvist och fel att så små ska lämna oss. Det är svårt att förstå varför. 
    Vår son somnade in för 3 månader sedan. Han blev endast 19 dagar gammal. Vi arbetar också på ett syskon. Vi önskar få ta hem ett syskon denna gången till storebror. Vi hoppas på ett mirakel denna månad. Men undrar egentligen hur många som det tar sig på första gången. Men vi håller alla tummar och tår!

    Kanske han bara behöver lite mer tid än dig. Hoppas det löser sig snart!

    Kram från en annan änglamamma! 


    Nybliven änglamamma till min älskade Arvid
  • PVeraB

    Å. Vi sitter i samma sits. Jag vill ha en bäbis nu! Inte mannen min. Det är inte så länge sen vår son dog. Eller vem kan säga vad som är länge sen? 10 april i år blev han sista dag. Väntar på provresultat och bearbetar min man.
    Det gör ont i hjärtat när jag ser våran treåriga dotter leka med andra bäbisar som är lika gamla som vår son skulle varit. Hon verkar så glad

  • LindaKv

    beklagar eran förlust! Jag vet hur du känner.
    Vi förlora våran son 7 september och känner längtan efter ett barn är STORT!

    Är de fel av oss att redan försöka igen då de känns rätt för oss? Det finns ABSOLUT inget som kan ersätta våran son! Men längtan att ha en liten vikt av en bebis i sin famn är så stor och efterlängtad.

    När tror ni att kroppen är redo? Hur snabbt kan man bli gravid igen?
    Hur går de för dig, ensandra?

  • Änglamamman

    Jag känner som ni. Jag hoppas på att vara gravid med ett litet syskon till vår Albin snart. Det är bara det som jag lever för nu. Hoppas att vi alla väntar barn igen snart.

    Kramar!

  • malikko

    Stor kram. Det Är komplicerat när man är i ett nytt förhållande och man faktiskt inte försökt få barn tillsammans förut.

    Jag FL-mailar dig.

  • ensandra

    Läser gammla trådar jag skrivit och kom in på den här...
    Ett år har gått sedan jag skrev denna tråd :/ men vi står fortfarande kvar på samma ställe. Jag vill ha barn, men inte han :(

    Det är så jobbigt!

Svar på tråden Jag vill bli gravid